6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    semt-x

Problemen met Sony SR36E en Adobe Premiere Pro

Ik heb sinds kort een Sony DCR-SR36E camera. Helemaal blij. Maar ik wil mijn opgenomen beelden importeren in Premiere. Maar op een 1 of andere manier ziet het programma deze niet. Waar kan dat aan liggen?
    OSX ziet de harde schijf wel, maar het programma zegt dat Device Offline is??

Bijdrager
    Pieterr

Dit is toch zo’n camcorder waar je via USB de files van de harddisk moet afhalen?
    Daarna kun je de files omzetten met MPEG Streamclip naar een formaat wat je video bewerkings software wel snapt. Omdat deze Sony MPEG2 gebruikt, kan het zijn dat je daarbij nog de QT MPEG2 plugin nodig hebt.

(specs)

Bijdrager
    semt-x

wat omslachtig. Is er geen makkelijkere manier om dit op te lossen?
    Of ligt dit aan de camera? Je zou toch zeggen dat een HDD camera zeker met dit soort programma’s over weg kan?

Bijdrager
    mark-a-mac

Volgens mij heeft Pieterr gelijk. Premiere, iMovie, FCE en FCP werken toch alleen met IEEE1394? Daarop slaat dat ‘device offline’, je hebt geen camera aan de FireWirepoort hangen. Je kunt uiteraard wel verschillende formaten importeren (na conversie, zoals Pieterr aangeeft).

Sony zelf: ‘Geweldige, gebruiksvriendelijke Picture Motion Browser-software met een hulpfunctie voor het uploaden naar internet’

Gaaaap…

Bijdrager
    semt-x

waarom worden er dan HDD camera’s verkocht? Lijkt me juist makkelijker om mee te werken?
    Maar goed, als het dan alleen maar zo kan ga ik toch maar denken om via windows proberen te bewerken…
    Die werken blijkbaar wel met dit soort camera’s…

Bijdrager
    Pieterr

Het is verstandig om, voordat je een paar honderd euro uitgeeft aan een camcorder, in de manual van het beoogde product en op het web rond te kijken wat de ervaringen van anderen zijn in combinatie met bepaalde video software die je wilt gaan gebruiken. Voor iMovie ’08 bijvoorbeeld is hier een overzicht te vinden van ondersteunde camcorders. Het feit dat een beoogde camcorder niet op de lijst staan, hoeft overigens niet te betekenen dat ie niet werkt met iMovie. Maar daar kun je dan de rest van het web, of een forum zoals dit, voor raadplegen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.