8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    iNaf

Problemen met sleutelhangertoegang

Hoi!

Ik ben pas overgestapt van Windows naar een Mac.
    Op mijn Macbook heb ik, sinds een week, problemen met sleutelhangertoegang.

Probleem 1)
    Mijn internetverbinding wordt niet meer automatisch tot stand gebracht. Ik heb gezocht in het forum, maar er is niet echt een antwoord op geweest dat mij heeft geholpen. Een week geleden maakte Airport automatisch contact met mijn router, maar nu dus niet meer.

Probleem 2)
    In sleutelhangertoegang heb ik 3 sleutelhangers, Inloggen, Systeem en iets met certificaten. Als ik een wachtwoord wil laten tonen bij Inloggen dan wordt er gevraagd naar mijn pw en die vul ik in en het wachtwoord wordt getoond. Het probleem ligt bij de sleutelhanger Systeem. Als ik hier een wachtwoord wil laten tonen, word ik ook gevraagd naar mijn pw. Als ik die invul dan krijg ik de melding onjuist pw.

Ik kan mij echt niet herinneren dat ik hiervoor een ander pw heb ingesteld. In het mapje Systeem staan ook 2 files die met internettoegang op school en thuis te maken hebben.

Wat kan ik het beste doen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Bijdrager
    iJoost

Ik heb hier op de iMac maar een sleutelhanger en die heeft dezelfde naam en ook hetzelfde wachtwoord als mijn account. Dat werkt naadloos. Even kijken… Yep, op mijn MacBook is er ook maar een sleutelhanger maar die heet Inloggen. En ook die heeft weer hetzelfde wachtwoord als mijn account.

Wat betreft de problemen met het inloggen op Airport. Ik heb het wel eens vaker gezegd. Daar zit gewoon nog een bugje in. Wat je moet doen is alles verwijderen. Voorkeursnetwerken in de systeemvoorkeuren, wachtwoorden in je sleutelhanger en dan pas weer opnieuw beginnen. En ik weet het niet helemaal zeker maar ik had ook de indruk dat diezelfde instellingen in het beheeraccount er ook iets mee te maken hebben (er was daar ooit ook ergens een vinkje “toestaan dat andere gebruikers deze verbindingsgegevens gebruiken”). Hoe dan ook, als ie het eenmaal weer doet dan er vooral niet meer aankomen.

Bijdrager
    iNaf

Kan dat mapje Systeem te maken hebben met het installeren van certificaten van het netwerk van school? Op mijn iMac zie ik namelijk ook geen mapje Systeem.

Bijdrager
    iJoost

Certificaten staan bij mij ook gewoon in m’n normale sleutelhanger. Maar zolang je er niet in kunt (en dat gaat je echt niet lukken als je het wachtwoord niet kent) zul je dat niet weten. En ik al helemaal niet.;-)

In het algemeen kun je sleutelhangers veilig weggooien en opnieuw beginnen als je het wachtwoord niet meer weet. Je moet dan natuurlijk wel nog alle wachtwoorden weten die erin zaten want die zul je opnieuw moeten opgeven.

Bijdrager
    iNaf

Hmmm het is echt raar, ik ga maandag weer naar school, dan zal ik kijken of die mijn MB nog wel vanzelf herkent.

In principe heb ik die wachtwoorden uit het mapje Systeem niet nodig. Ik laat het maar gewoon erin staan en mss vind ik later er nog wel een antwoord op als ik wat meer snap hoe het werkt.

iig hartelijk bedankt voor je hulp.

Bijdrager
    pinkie

Heb je al eens in de MacHelp viewer gekeken? Daar staat het één en ander over sleutelhangers hoor. Ik had een paar weken geleden exact hetzelfde probleem en heb daar toen de oplossing gevonden maar ik weet niet meer exact wat het was dus kijk zelf even.

Bijdrager
    iNaf

YAY!

1 ding is mij gelukt.
    Mijn MBmaakt nu automatisch weer verbinding met met voorkeursnetwerk!

Hierdoor hoef ik niet steeds handmatig die verbinding te maken.

Voor mensen die dit probleem ook hebben, je doet het volgende:

In systeemvoorkeuren ga naar Netwerk, dubbelklik op Airport, in een lijstje zie je de favorieten, klik eronder op opties en stel het in op ‘ blijf zoeken naar recente netwerken’ .

Hierdoor maakt hij uitsluitend verbinding met wat in je lijstje van voorkeursnetwerken staat.

Nu nog de oplossing vinden hoe ik een wachtwoord kan achterhalen die ik niet zelf heb ingesteld :?

Bijdrager
    Huismuis

Ik heb al een tijd hetzelfde probleem met leopard, wie heeft een oplossing? Het is echt vervelend om iedere keer je netwerk te moeten aanklikken bij opstarten, hij kiest niet eens het onbeveiligde netwerk van mijn buurman automatisch:wink:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.