12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    pulpjannis

problemen met site online zetten

Ik heb gister mijn site online proberen te zetten maar dat ging niet helemaal vlekkeloos. Ik heb cyberduck gebruikt om mijn site naar de webruimte te sturen. (heb een webruimte op one.com) Toen ik vandaag op school keek of mijn website het deed viel me een paar dingen op. Het eerste was dat het lettertype van de platte tekst was veranderd van kai naar times. (dit probleem heb ik overgens niet op mijn mac hier, alleen op een pc) Kan ik die misschien op een bepaalde manier mee sturen zodat hij wel herkent word op andere computers?
    Het tweede wat me opviel was dat ik alleen via http://www.geronymakis.nl/intro.html op mijn website terecht kon komen. Ik heb mijn domein als http://www.geronymakis.nl gekocht en eigenlijk zou ik ook zo op de hoofdpagina willen komen.
    Kan iemand me bij deze probleempjes helpen??

Alvast bedankt.

Bijdrager
    maclover111

hoi standaard is het begin van je website de index.html
    bij jou is dat de intro.html
    verander de intro.html in index.html en je domein werkt gewoon goed

Bijdrager
    jermain

Lettertype word niet herkent op die computer dus je zal wel een lettertype hebben gebruikt die niet standaart al op die computer staat toch?

Bijdrager
    typonerd
    ”jermain”

Lettertype word niet herkent op die computer dus je zal wel een lettertype hebben gebruikt die niet standaart al op die computer staat toch?

standaard is met een ‘d’

Bijdrager
    Laurens

Je moet inderdaad een index.html in de root hebben staan.
    Daarnaast is het van belang, voor een uniforme weergave van teksten te kiezen voor een lettertype dat standaard op alle computers, dus mac en pc aanwezig is. Dat zijn er maar een beperkt aantal.

Met welk programma heb je de site gemaakt?
    Hij laadt niet alleen met fouten (de helft van de foto’s ontbreekt) maar ook ontzettend traaaaaagggggggg…

Ik heb met mijn 20 Mb verbinding bijna 20 seconden moeten laden om thumbnails te zien.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter
    ”typonerd”
    ”jermain”

standaard is met een ‘d'

Met deze tip kan de topicstarter zijn probleem oplossen.:( Ben je leraar Nederlands? Ik snap dat een beetje gelet moet worden op de Nederlandse taal, maar een foutje kan iedereen maken. Nutteloos bericht dus

Verder was Laurens me al voor zie ik.

Bijdrager
    pulpjannis
    ”Laurens”

Je moet inderdaad een index.html in de root hebben staan.
    Daarnaast is het van belang, voor een uniforme weergave van teksten te kiezen voor een lettertype dat standaard op alle computers, dus mac en pc aanwezig is. Dat zijn er maar een beperkt aantal.

Met welk programma heb je de site gemaakt?
    Hij laadt niet alleen met fouten (de helft van de foto’s ontbreekt) maar ook ontzettend traaaaaagggggggg…

Ik heb met mijn 20 Mb verbinding bijna 20 seconden moeten laden om thumbnails te zien.

Van die foto’s heb ik ook gemerkt maar dat ga ik ook nog aanpassen. Ik heb mijn site in dreamweaver gemaakt en heb het lettertype kai niet gedownload of iets dergelijks.

Bijdrager
    ieperlingetje

Sommige afbeeldingen hebben zelfs geen extensie ? :? En van die lettertypen, Zowel mac als pc hebben tientallen lettertypen voorgeinstalleerd, slechts enkele daarvan zijn universeel zoals hierboven al vermeld werdt. Of je het dus achteraf download of niet, maakt niet uit.

Bijdrager
    shushishu

Hier kun je zien wat meest gangbare lettertypen zijn die je kunt hanteren: http://www.typetester.org/
    Mooie foto’s, laad alleen heel traag.

Bijdrager
    pulpjannis

Oke dus ik zal het er maar mee moeten doen kwa lettertypes en er gewoon een gebruiken die op iedere pc te lezen is ben ik bang..

Aan die afbeeldingen g ik nog werken. Ik ben een beetje laks geweest en heb alles in een dreamweaver bestand gedonderd wat niet zo slim is geweest denk ik.

Bijdrager
    arri

je moet inderdaad niet verwachten dat een site er overal exact hetzelfde uitziet.
    wat lettertypes betreft kun je er wel voor zorgen dat het overal -ongeveer- hetzelfde is, door gebruik te maken van font-family (css property). bv.

font-family: Kai, Times, Georgia, Serif;

De betreffende browser kiest dan de eerste font die het kent. in dit voorbeeld dus Kai op de Mac, en Times op windows).
    En browsers die geen van de fonts kennen (bv. op gnu/linux) kunnen terug vallen op de default voor Serif.

Zo heb je het meeste controlle over font-rendering op diverse platorms

Bijdrager
    pulpjannis

Thanks.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.