5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Jordy

problemen met sharepoints (smb)

ik heb een mini als server draaien en een xbox met xbox media center. de bedoeling is dat de xbox bestanden over het netwerk van de mini haalt.. geen probleem allemaal dat werkt prima met sharepoints.

nu het probleem. regelmatig (lees vaak) ziet de xbox de mini (en mijn macbook) niet. als ik SMB network selecteer op de xbox dan zegt deze vaak dat “werkgroep” niet gevonden is.. maar het vreemde is dat het soms wel doet, en zelfs als ik het een uurtje later probeer dat ie het dan wel ziet…

dan gaat het een tijdje weer goed en dat is het weer gezeur zonder dat ik er wat aan heb veranderd. de kabels en aansluitingen zijn goed dus ik zou niet weten waar dit aan kan liggen.

(als ik de windows machine aazet ziet de xbox deze wel, alleen hij heeft moeite met de macjes)

iemand enig idee ??

Bijdrager
    Wim Coenraad

Hebben je (Windows) werkgroepen wel dezelfde naam? Als dat niet zo is kan het inderdaad even duren voor de twee machines elkaar zien.

Bijdrager
    Jordy

ja, die macjes hebben dezelfde naam, die windows weet ik niet, al een hele tijd niet aangeraakt.. zal is even kijken:)

Bijdrager
    Doede

Van Mac naar Mac zien mijn 2 computers elkaar vaak niet eens. Omdat ik het IP-adres weet, maak ik dan handmatig (sneller) een verbinding. De Finder is niet echt vlot als ’t aankomt op netwerken. Als je iDisk wordt benaderd, kun je niets anders meer doen. Hopelijk verandert dat in 10.5.

Je XBox zou ik standaard laten verbinden met een vast IP-adres van je Mac. Eventueel moet je router wel zo worden ingesteld, dat hij vaste IP-adressen aan computers uitdeelt.

Bijdrager
    Jordy

van mac naar mac en naar windows heb ik ook geen problemen.. en me router geeft alles een vast IP nummer. 101, 102, 103 en 104

en alles heeft ook dezelfde naam als workgroup..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.