5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    O. de Sleutel

Problemen met Safari, ontstaan na installatie Adobe-pakket op HD met SIERRA

Beste mensen,

Problemen met Safari, ontstaan na installatie Adobe-pakket op HD met SIERRA.

Huidige situatie: MacMini 2010, 8 Gb + 500 Gb harddisk, OS X 10.10.5 Yosemite,
    plus
    Externe HD 320 Gb, via FireWire gekoppeld aan genoemde Macmini; externe HD gewist
    (allemaal nullen), SIERRA gedownload en hierop geïnstalleerd; updates naar binnen gehaald
    en geïnstalleerd. Herstart en opstarten van de Externe HD met SIERRA.

Bestaande email-accounts ingevoerd en postbussen geïmporteerd.

Toen legaal Office 2011-pakket geïnstalleerd en geregistreerd.

Toen begonnen met legaal Adobe CS6-pakket (Photoshop, Indesign, Illustrator en Acrobat Pro)
    te installeren; na driekwart – bij Acrobat Pro – kreeg ik de mededeling dat er nog iets openstond
    wat afgesloten moest worden. Er stond bij vermeld: ‘SafariCloudHisto’ en dat dit wellicht was
    verborgen.
    Via Adobe-help werd gemeld, dat via het hulpprogramma Activiteitenweergave deze zichtbaar
    te maken was. Het bleek ‘SafariCloudHistoryPushAgent’ te zijn en ik heb deze stop gezet.
    De installatie van het Adobe CS6-pakket ging toen weer verder en kon worden afgerond met
    online registratie.

Echter na een herstart bleek Safari vast te lopen; de regenboogbal bleef draaien en ik was
    genoodzaakt Safari geforceerd te stoppen. En nu wil Safari niet meer opstarten.

Klinkt dit bij iemand bekend? En/of weet iemand hoe je dit kan oplossen? Het programma
    EHBO constateert dat er niets met de externe HD/SIERRA aan de hand is.

Ook via TimeMachine een eerdere versie van Safari terugplaatsen ging niet, omdat – volgens
    de melding – Safari een onderdeel van het OS was, dat niet kon worden verplaatst/vervangen.

Graag een helpende hand gevraagd!

O. de Sleutel

Moderator
    Night

Ook al in Safe mode herstart? Laatste combo-update van Sierra al opnieuw geïnstalleerd?

Bijdrager
    O. de Sleutel

Hallo Night,

Bedankt voor je reactie.

Het is eigenlijk heel gek!

Ik krijg een mailbericht van onemorething met jouw reactie,
    waarop ook de link naar mijn topic staat, en als ik deze aanklik
    start Safari gewoon op en kom ik bij mijn topic.

Echter; als ik Safari sluit en deze via de Dock of via het programma
    wil openen, blijft het programma weer ‘hangen’.

Mijn laatste update (op 24 maart j.l.) was versie 10.12.3.
    Kan je zo’n combo-update gewoon weer installeren?

Ik hoor graag van je.

Bijdrager
    nnsa

Misschien brengt de update van gisteren OSX 10.12.4 een oplossing met daarin een nieuwe Safari 10.1 ?

Moderator
    Night

Verander ook eens de homepage, waarmee een nieuw venster moet worden geopend naar bv. google.nl (als je Safari open hebt via link, zoals je omschreef)

En ja, de laatste combo update kunt je onbeperkt her-installeren (daarin zit uiteraard ook de laatste Safari update geïntegreerd).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.