6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    brains4u

problemen met renderen van thema’s in iMovie 6

Als ik een thema gebruik in iMovie 6 is het na renderen weer weg/leeg.

Ik doe alle stappen volgens het boekje.
    Thema selecteren, foto’s erin slepen, pas toe => dit gaat nog goed.

Dan begint het renderen. Als dat is afgelopen is alles weer weg.

Ik heb de update van 15-5 geinstalleerd. Update 6.0.2.

Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Bijdrager
    Annunaki

Hm, niet echt een idee wat het probleem kan zijn, of wat de oplossing is.

Wat ik wel al voorhad was dat het renderen constant faalde, en dit enkel als ik een dia voorstelling van meer dan 99 foto’s gebruikte. Nu weet ik niet of dit bij u het geval is, maar je kan het misschien eens nakijken. Toen ik de 278 foto’s had onderverdeeld in 3 verschillende diavoorstellingen ging alles weer naar behoren.

Met vriendelijke groeten,

Stefaan

Bijdrager
    brains4u

Ik heb de thema’s met foto’s (3 stuks) gevuld en na het renderen zijn de foto’s weer weg en is het clipje leeg.

Ook plaatjes in jpg-formaat kan iMovie niet aan.

Is hier een oplossing voor?

Bijdrager
    Annunaki

Heb je al eens geprobeerd om uw foto’s in iPhoto in te lezen en aan de hand daarvan uw DvD via iDVD aan te maken ?

Groeten,

Stefaan

Bijdrager
    brains4u

Thnx. Zal ik eens proberen.

Blijft natuurlijk toch gek. Er zitten gewoon bugs in iLife 06.
    Ik wil thema’s vullen met 3 foto’s en dat kan niet.

Ik zal het eens via iDVD proberen.

Bijdrager
    Piet-65

Wellicht eeen tip …..
    Bewaar je de films op een andere harde schijf dan waar ilife is geinstalleerd?
    Probeer eens de film(s) op dezelfde harde schijf te plaatsen. Bij mij werkte dit perfect!
    Ik gebruik 2 harde schijven; schijf a voor systeem en apps, schijf b voor data, waarschijnlijk zit de bug in de disk-permissions ……

Ik heb dezelfde problemen gehad met imovie 6, na het plaatsen van een thema en het renderen was het fragment weer weg ?!? zelfs een foto plaatsen met key burn ging niet goed !
    Van alles uitgeprobeerd; voorkeuren wissen, herinstallaties, updates, 4:3 ipv 16:9, JPG’s ipv TIFF’s, bestandjes niet slepen maar via de mediabowser importeren, etc. niets hielp !!! todat ik een test-movie op schijf a – in de standaardmap films – bewaarde, dit ging perfect. Alle films van schijf b naar schijf a gekopieerd en nu is het goed!

Piet

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.