13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Brambo1978

Problemen met publiceren via rapidweaver

Hoi, via iweb heb ik een site gemaakt en die via cyberduck op mijn site gezet, geen enkel probleem. Nu wil ik echter via rapidweaver mijn site uploaden met de juiste gegevens van mijn provider en dit gaat ook prima, maar de site veranderd niet van de originele upload.
    Heb pas 1 x een pagina geupload en krijg hem nu dus niet meer veranderd (ook niet als ik een nieuwe het via iweb en cyberduck doe).

Heeft iemand een idee wat ik fout doe?

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je de map zelf geupload of alleen de items die in de map zitten?
    Probeer ook eens in Safari in het menu bovenin onder Safari – Verwijder cachebestanden. Daarna je pagina refreshen en misschien zie je dan wel resultaat.

Bijdrager
    Gates

Ik denk dat je “Publiceer in submap van Sitesmap” hebt aangevinkt. Bij de Sitepad staat dan waarschijnlijk ook: Mijn website. Dat wil zeggen dat je site staat op www .domein.nl/Mijn website.

Je moet het vinkje dus verwijderen en niets (of een / )invullen in Sitepad

”Brambo1978″

Heb pas 1 x een pagina geupload en krijg hem nu dus niet meer veranderd (ook niet als ik een nieuwe het via iweb en cyberduck doe).

Heeft iemand een idee wat ik fout doe?

Waarschijnlijk upload je in Cyberduck dus ook de map die je geëxporteerd hebt. Je moet de inhoud van die geëxporteerde map uploaden in cyberduck. Doe je dit niet dan krijg je weer hetzelde resultaat als hierboven: de website staat dan op www .domein.nl/NaamVanDeMap

Bijdrager
    Baas

Herkenbaar, ging tot gisteren steeds goed, maar nu veranderd mijn site ook niet meer.

Joost

Bijdrager
    Brambo1978

Bedankt voor de reactie’s ga ermee aan de slag, weet iemand hoe de structuur van cyberduck eruit moet zien. Waar zet ik welke mappen neer bijvoorbeeld?

Bijdrager
    Hansi2124

Je moet de inhoud van de map droppen in je Public directory.

Bijdrager
    Baas

effe hoor

Tot nu toe werkte bij mij het publiceren met Rapidweaver perfect zonder rare dingen te doen als bestanden zelf wegzetten in mappen. Dat vond en vind ik het fijne van Rapidweaver. Het werkt echt heel makkelijk.

Joost

Bijdrager
    Brambo1978

Waar kan ik dat uitvinken in rapidweaver, zou goed kunnen dat dit het probleem is. Ik bedoel dan puplish to sitesmap.

Bijdrager
    Gates

Ik ga je het verkeerde voorbeeld omdat ik dacht dat je MobileMe gebruikte om je site te publiceren, maar dat heb ik dus fout. In bovenstaande afbeelding moet je in Sitepad een / zetten. Standaard zet RW daar “Mijn website” in.

Edit: ik bedenk me net dat het ook wat ingewikkelder in elkaar kan zitten. Voor het gemak citeer ik Hansi2124.

”Hansi2124″

Je moet de inhoud van de map droppen in je Public directory.

De inhoud van de geexporteerde site zet je gewoon met behulp van Cyberduck op de plek waar je iWeb-site vroeger stond. En natuurlijk moet je alle bestanden van de iWeb-site verwijderen. Maar ik ga er van uit dat je dat wel door hebt.

Bijdrager
    Hansi2124
    ”BillGates”

De inhoud van de geexporteerde site zet je gewoon met behulp van Cyberduck op de plek waar je iWeb-site vroeger stond. En natuurlijk moet je alle bestanden van de iWeb-site verwijderen. Maar ik ga er van uit dat je dat wel door hebt.

Of gewoon overschrijven.

Bijdrager
    Brambo1978

krijg je met iweb en rapidweaver altijd dezelfde mapstructuur?

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, daar heb ik even niet aan gedacht :oops:
    Dan is het inderdaad beter om eerst alles te verwijderen uit je public-gedeelte en dan pas het nieuwe uploaden.

Bijdrager
    Brambo1978

Ok even voor de duidelijkheid, ik heb in cyberduck een html map.
    Als ik mijn site klaar heb een index map en een andere map. Hoe plaats ik deze correct in cyberduck. Heb het nu 1 x per ongeluk goed gedaan, maar heb geen idee meer hoe het geplaatst is.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.