4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    kiezell

Problemen met POP3 outlook

Beste lezer,

Ik heb even je hulp nodig bij het volgende:

Op het werk ben zijn we overgestapt van windows naar Mac. De windows pc is nog wel blijven staan maar wordt zo nu en dan nog wel is door mijn baas gebruikt die het gemak van Apple nog niet zo snapt. We hebben het hele office pakket gekocht dus ook Outlook.

Nu hebben we een zakelijk e-mailadres [email protected]
    Als mijn baas dan de mail lees op de Windows dan krijg ik ze niet meer binnen in Outlook op de Mac. Ik heb al gelezen dat dit te maken heeft met POP3 instellingen maar wie kan mij vertellen hoe ik dit moet wijzigen? Zodat we de mails op allebeide pc’s kunnen lezen

Alvast bedankt

Bijdrager
    P-Five

Stel op je Windowsmachine bij je mailprogramma in dat de berichten bijvoorbeeld 30 dagen op de server blijven staan. Dat moet je dan natuurlijk ook doen bij het programma op de MAC.

Bijdrager
    kiezell

Oke bedankt, maar hoe doe ik dat? Kun je misschien ook precies vertellen waar ik dat kan vinden?
    Voor zowel mac als windows?

Bijdrager
    P-Five

Je zou Google kunnen gebruiken. Ik gebruik geen Outlook en al helemaal geen Windows;-)

http://www.farlawebmedia.nl/antwoorden/domein-hosting/outlook-instellen.php

Stap 5: Geavanceerde Outlook instellingen > Een kopie van berichten op de server achterlaten…

http://www.schoonepc.nl/instal/emailoutlook.html

Geavanceerde accountinstellingen
    De geavanceerde eigenschappen van het e-mailaccount kunnen eventueel via de knop Meer instellingen worden gewijzigd. Op het eerste tabblad kan bijvoorbeeld de naam van het account worden aangepast (zodat deze in accountbeheer gemakkelijk kan worden herkend) en, indien de e-mailprovider afwijkende poorten hanteert, op tabblad Geavanceerd de poortnummers worden gewijzigd (en aanvullend daarop de verbinding worden versleuteld met SSL). Onderaan dit tabblad kan tevens worden ingesteld dat Outlook de binnenkomende berichten (eventueel voor een bepaalde tijd) op de mailserver moet laten staan. Deze optie is handig wanneer de e-mail op twee verschillende computers gedownload moet kunnen worden. Door de bewaartijd op de server tot een à twee weken te beperken, wordt voorkomen dat de mailbox volloopt en er geen e-mail meer kan worden ontvangen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.