9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    SebastiaN69

Problemen met Philips Wifi Mac OSX – Windows XP

Allereerst, ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar vind niet echt een antwoord op m’n vraag. Ik heb zelf al uren aan het sukkelen geweest maar ik krijg het niet in orde.

Ik zit nu met de laptop (MacBook) op een draadloos netwerk dat onbeveiligd is, dus voorlopig kan ik wel online, maar het is gewoon niet leuk.

Op de Philips WiFi, waar de XP op staat, branden alle lampjes behalve ‘online’. Ik ben echt ten einde raad. Als ik bvb via de airport zoek naar netwerken of verbindingen, vind ik wel mijn Philips WiFi, maar omdat die niet kan verbinden met internet….

Hopelijk weet iemand raad.

Alvast bedankt,
    Sebas

Bijdrager
    jackybe67

Start jouw browser en vul “192.168.1.1 of 192.168.1.2” in. Nu krijg je scherm van instellingen router philips.

Check of je gebruikersnaam en wachtwoord wel hebt ingevuld in router, ander krijg je geen verbinding met internet. Vergeet ook niet om eventueel instellingen op te slagen !!!!

Groetjes

Bijdrager
    SebastiaN69

Heb ik al geprobeerd en alles staat op punt… Zonder effect spijtig genoeg :(

Geblokkeerd
    Geanonimiseerde gebruiker

Wat is je Philips wifi? Een ADSL modem met ingebouwde draadloze router?

Als dat zo is heeft jackybe67 gelijk. De (draadloze) router a) zorgt er voor dat er een draadloos netwerk is en b) dat er een internet verbinding is. A lijkt in orde maar B niet. Misschien even de handleiding van de Philips en die van de ADSL boer erbij pakken. Of je ADSL provider bellen voor hulp (want die weten wat de instellingen voor je ADSL moeten zijn.)

Bijdrager
    SebastiaN69

Dat zal inderdaad blijkbaar nog de enige oplossing zijn, de provider bellen.. Toch bedankt voor de moeite :wink:

Bijdrager
    d.denkers

Heb je hem op ‘bridge mode’ staan in plaats van DHCP ? Dat staat in de regel bij internet settings. En ik zou het overigens wel beveiligen. Dat is een kleine moeite en een groot gemak op een mac. Weet je zeker dat je buurman niet ‘per ongeluk’ op je netwerk zit.

Bijdrager
    Pieterr

Wat heb je eigenlijk precies voor Philips router ?

Bijdrager
    Oppie

Is het niet een zaak van “achteraan aansluiten”, zoals Esquare terecht opmerkt hier en daar:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1462053&highlight=aansluiten#1462053
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1468114&highlight=philips#1468114

Bijdrager
    jackybe67

Als je belgacom adsl hebt is router voorgeinstalleerd.

2 mogelijkheden :

– je kan proberen jouw router te resetten (met een tandenstoker achteraan in gatje prikken)

– ik heb het probleem al eens gehad dat als mijn 3 mac’s op het net zitten mijn macbook pro geen verbinding meer kreeg. Airport gaf foutmelding
    Oplossing : zet alle com uit, start router (even uit stekker trekken) + jou mac op en probleem is opgelost:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.