6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Richard R

Problemen met password Os X

Ik heb per ongeluk mijn PowerBook laten opstarten in Mac Os X ipv
    9.2. Omdat ik Mac Os X al lange tijd niet meer gebruik ben ik mijn
    password vergeten die ik toen bij installatie had ingevoerd. nu
    vraagt mijn PB steeds om het password na opstarten van Mac Os X.
    Hoe kan ik dit verhelpen? Wissen van Mac Os X is geen probleem,
    omdat mijn bestanden toch in 9.2 staan. :apple:

Bijdrager
    pepe

Als je je alt ingedrukt houdt bij het opstarten kun je weer in OS 9 opstarten. Maar dan heb je nog wel het probleem van je password. Daar is al eerder over gesproken, maar weet zo gauw niet waar.

Bijdrager
    Beathoven

Als je password hints aan hebt staan geeft ie na 3 of 2x een foutieve invoer een door jou opgegeven hint. Als dit niet het geval is kun je de boel herstellen met de installatie CD van OS X.

Tip: Activeer een passwordloze rootgebruiker op je systeem, mochten er dingen veranderd zijn dan kun je er altijd in komen.

Bijdrager
    HRH
    ”Beathoven”

Tip: Activeer een passwordloze rootgebruiker op je systeem, mochten er dingen veranderd zijn dan kun je er altijd in komen.

Dat lijkt me nou geen goede benadering, dan kan iedere kwaadwillende inloggen als root. Het beste is volgens mij om een goede hint te verzinnen. Mocht het kwaad al geschied zijn dan rest helaas slechts opnieuw installeren van OS X. Maar dat werd toch niet gebruikt dus zal het niet zo erg zijn.

Bijdrager
    RPS

Nee jongens, het is veel makkelijker, opstarten van de install-cd, en dan naar reset password. Klaar is Kees.:)

Bijdrager
    2manydjs
    ”RPS”

Nee jongens, het is veel makkelijker, opstarten van de install-cd, en dan naar reset password. Klaar is Kees.:)

Kan je dan niet bij elke OS X computer een install cdtje erin gooien en flink de boel op stelten zetten??

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.