11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Vic

Problemen met pagina’s van bepaalde site

Al geruime ondervind ik op men iPad Air 1 meerdere problemen met de site van de Belgische touroperator Tui.be en Vip-Selection.be. Onderdelen van een pagina die niet werken of totaal niet reageren. Omdat ik deze problemen zowel met Safari als met de Chrome, Firefox en andere browser heb denk ik dat deze problemen niet aan men iPad liggen, maar wou toch even hier informeren of dat wel klopt volgens jullie? Naast men iPad zie ik dezelfde problemen zowel op een iPhone 6 en 6+. Net als men iPad draaien toevallig al deze devices nog op IOS 12.4.8 Wat eventueel zou kunnen duiden dat de site een probleem heeft met deze IOS versie.
    Misschien heeft er hier nog wel iemand ook een Air 1 met IOS 12.4.8 en kan die eventueel deze willekeurige pagina eens openen en kijken of als men bijvoorbeeld op de miniatuur foto’s drukt deze hierdoor vergroten en een soort van slice show start, of als men op bewaren drukt ((naast de hotelnaam) deze aanduiding dan verandert in Bewaard. Dit zijn een paar dingen waarop men iPad totaal niet reageert.
    Zaken die ik al probeerde maar geen oplossing geven, zijn harde reset, in de Safari settings, wissen van website data van bewuste sites, wissen van geschiedenis en websitedata, uit en aanzetten van JavaScript, opnieuw installeren als nieuw
    Hopelijk kan er hier iemand me goede suggestie bezorgen die de oplossing geeft.

Mvg, Vic

Bijdrager
    TheBigZ

Even gechecked. De link die je gaf doet het gewoon op mijn iPad (iOS 13.5.1) en bij het klikken op een van de fotootjes start er inderdaad een slideshow. Ik heb geen oudere iOS versie hier beschikbaar.

Bijdrager
    Vic

Thx voor de reactie. Het vervelende is een beetje dat men Air 1 niet door IPadOs 13 ondersteunt word, en ik dus vast zit aan Ios 12, vandaar dat ik vroeg of het iemand kon testen die ook nog Ios 12 gebruikt.

Bijdrager
    TheBigZ

Omdat ik deze problemen zowel met Safari als met de Chrome, Firefox en andere browser heb…

Bedenk hierbij wel dat er in feite maar één browser (engine) voor de iPad beschikbaar is, namelijk de engine die Apple beschikbaar stelt. Ook Chrome en Firefox op de iPad maken gebruik van deze (= dezelfde als Safari) engine.

Bijdrager
    Vic

Thx voor deze info, vandaar natuurlijk. Weer iets bijgeleerd

Bijdrager
    pruus

Gebruik je misschien ook een adblocker? Dat wil ook wel eens problemen geven..

Bijdrager
    Vic

Geen adblocker geïnstalleerd.

Niemand hier die nog Ios 12 gebuikt en het eens wil checken, weet niet of ik het nog toeval kan noemen, maar ik heb nu al 4 verschillende toestellen  gecheckt die nog Ios 12 draaien en op geen enkele werkt die site.

Bijdrager
    Kwadraatje

Helaas heb ik geen devices meer met iOS 12. Vond alleen nog een oude iPhone en iPad Mini met iOS 9. Daarop werkt de site in elk geval ook niet (goed). (Bij de iPhone kom ik zelfs niet voorbij de Akkoord-knop op het Privacy-scherm.)

Bijdrager
    TheBigZ

Als je al op 4 toestellen hebt getest, zal het niet aan jouw toestel liggen.

Je zou de eigenaar van de betreffende website kunnen informeren over jouw probleem.

De kans dat ze er iets aan gaan doen acht ik niet zo heel groot.

Bijdrager
    Vic

Idd en heb al een paar berichten op hun FB achter gelaten, echter zonder reactie. Een van de  iPhones met Ios 12 waarop ik het getest heb is nog een recent type en we gaan die nu updaten naar Ios 13, als het dan wel werkt is het over duidelijk dat die site een probleem heeft met Ios 12

Bijdrager
    whispering

Ik heb een oude iPad versie 3 met iOS 9. Tui.be opent best snel en ik kan er ook goed op rondkijken. Of het boeken van een huisje ook goed gaat weet ik niet. Vip-Selection.be opent niet. Daarentegen opent de link die je gaf wel goed. Echter zonder de slideshow en de ‘bewaar’ button werkt ook niet.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door whispering.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.