3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Milo Rietvelt

Problemen met OS X updaten, printen en foto’s laden en SAFAR

Hallo,

Ik ben afgelopen jaar geswitched van Windows naar Apple, erg mooi, maar toch wat sinds kort wat problemen;
    Ik heb een powerbook G4 mac OSX 10.3.7 1,5 GHz met 1 GB DDR SDRAM

1) Updaten naar 10.3.8 gaat niet, nadat ik alle updates heb binnen gehaald en wil installeren krijg ik deze melding;”zorg dat u toestemming hebt om te schrijven naar /private/tmp/501/TemporaryItems/com.apple.softwareupdate en probeer het opnieuw” Iemand een idee hoe dit op te lossen?

2) printen lukt niet meer, als ik vanuit ENTOURAGE of WORD print krijg ik deze melding;” an error occurred while printing. Not enough memory”. En toch weet ik dat er voldoende memory/geheugen is 1GB.

3) Foto’s laden gaat niet meer. Als ik de camera op de powerbook aansluit, dan start iPhoto wel, maar zie ik de camera en foto’s niet terug in iPhoto

3) Safari toont geen foto’s of flash buttons meer. Als ik de site http://www.assistantdirectors.nl bezoek, dan zie ik aan de linkerkant de buttons niet

Ik heb al disk utility uitgevoerd, maar helaas, werkt dat niet. Enfin ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Grt Milo:? [/list]

Moderator
    unSOUND

Je eerste probleem klinkt als een gevalletje “permissies herstellen”.

Je hebt kans dat een verkeerd verlopen update naar 10.3.8 de rest van de problemen veroorzaakt. Wat je dus het beste kunt doen, is je permissies herstellen, en dan nog een keer proberen te updaten naar 10.3.8, desnoods download je de update gewoon vanaf de server ipv software-update…

update van 10.3.7 naar 10.3.8:
    http://www.apple.com/support/downloads/macosxupdate1038.html

Permissies herstellen kan met het schijfhulpprogramma, wat in de map hulpprogramma’s staat. Als je daar je harde schijf aanklikt, kun je kiezen voor de optie “herstel volumebevoegdheden”.

Bijdrager
    Milo Rietvelt

Dank voor de oplossing. Ik ben nu wel naar OSX 10.3.8 gegaan, maar kom als ik de software update weer uitvoer, nog steeds terecht bij die melding van …./tmp/501/etc…… Overige problemen blijven bestaan. Hulp is nog steeds gewenst.

Milo

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.