8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mjalblas

Problemen met opslaan op externe HDD

Help me jongens,

Ik zit met een probleempje. Sinds kort heb ik een ssd in mijn macbook geplaatst 500 gb. Nu wil ik van al mijn wintersport go pro filmpjes een compilatie maken. Het enige probleem is dat ik ruim 550 gb aan opslagruimte moet hebben om alles te converteren. Nu heb ik een WD externe hardeschijf van 1 tb. Ik dacht die wel te kunnen gebruiken, maar hij geeft aan als ik in de go pro studio app alles wil converteren dat die WD externe hardeschijf maar maximaal bestandje van 2,14 gb wil opslaan terwijl een gemiddeld filmpje daar ruim boven zit. Is het mogelijk omdat aan te passen of heeft iemand andere ideeën hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Alvast dankjewel voor het meedenken,

Marc-Jan

Bijdrager
    Moriarty

Is je externe schijf wellicht geformatteerd als een FAT32 schijf?

Je kunt dit controleren in het schijfhulpprogramma.

Als je grotere bestanden op wil slaan, kun je je schijf het beste formatteren als een Mac OS Uitgebreid (Journaled) met GUID partition table:)

Bijdrager
    KarelWillem

2,14 Gb is wel een vreemd formaat. Op FAT32 zou je al boven de 4 Gb zitten namelijk.

Ik kom dat getal van 2,14 Gb ook nergens tegen i.v.m. een harddisk.

Er moet dus wat anders aan de hand zijn.

Bijdrager
    OMT-fan
    Bijdrager
    GoeieDag

OOK problemen met de CAPS-LOCK????

Bijdrager
    SunKeeper

Ja, schijnbaar alleen een 64-bits Caps Lock.8-)

Moderator
    Mac Daddy

Titel even aangepast. Enkel hoofdletters in een titel komt nogal schreeuwerig over.

Bijdrager
    mjalblas

Sorry voor de capslock. Ik heb hem gepartitioneerd naar Mac OS uitgebreid (journaled) en nu doet hij het het wel. Helemaal top. Dankjewel Marc-Jan

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.