8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MacbookTo

Problemen met opnemen op Memorysticks Pro Duo

Zoals al elders vermeld heb ik recent een Sony HDR CX6 aangeschaft. Bij de camera zat een Sony memorystick Pro Duo 4 GB. Ik heb via internet nog 4 originele kaartjes aangeschaft.Ze zaten in een originele Sony verpakking. Nu deden deze vier kaartjes het helaas niet goed. Bij het opstarten van de camera kwam steeds de foutmelding: Deze Memorystick kan beelden mogelijk niet goed opnemen of afspelen.
    Ik moet dan steeds wachten tot deze melding weer weg is en dan pas kan ik opnemen.
    Als de camera enige tijd continue op wil nemen krijg ik de melding:
    bufferfout en dan staat er: de gegevens worden hersteld en dan blijkt later dat de scene ook niet opgenomen is.
    Wat kan er mis zijn met deze vier kaartjes? Het waren toch echte Sonykaartjes?
    Mijn man zei al: ik denk dat tape een veel betrouwbaarder medium is. Zou dat zo zijn?
    Ik heb de kaartjes nog geformatteerd, maar ook dat hielp/helpt niet.
    Is er iemand die een oplossing weet of weet wat er aan de hand is of ook deze ervaring heeft?
    De man die ze verkocht vindt het ook vreemd, want hij zegt nog nooit klachten gehad te hebben over deze kaartjes. Al met al was het erg vervelend en een dure grap.
    Ik heb deze vraag ook aan Sony voorgelegd, maar nog steeds geen reactie gekregen.

Bijdrager
    sypie

Heb je de kaartjes ook geformatteerd IN de camera? Het kan namelijk zijn dat de camera een andere indeling aanhoudt dan via een computer.

Bijdrager
    MacbookTo

Ja, ik heb ze alleen geformatteerd in de camera omdat ik niet eens een laptop bij mij had.

Bijdrager
    MacbookTo

Ja, ik heb ze alleen geformatteerd in de camera omdat ik niet eens een laptop bij mij had.
    Mijn Sony camera is ook kapot gegaan. d.w.z de rand van het schermpje gaat wijken. Je zou zeggen: je klikt het weer vast, maar dat gaat niet. Er is natuurlijk nog garantie op de camera, maar als ik hem wegbreng wil ik zo’n kaartje erin laten zitten, zodat ze het bij Sony ook zien. Maar ik vrees dat ze voor kaartjes niet zo hard lopen en ik zit wel met 4 kapotten schijfjes!!!!

Bijdrager
    lowfi

Weet je zeker dat het echte sony kaartjes zijn? Er zijn vooral op ebay een boel neppers in omloop die het opzich wel doen maar ontzettend traag zijn. Waarschijnlijk te traag voor jouw camera (vandaar de buffer fout).

Verpakking zegt niet zo veel natuurlijk want die kan ook nagemaakt worden.

Kijk ook hier: http://reviews.ebay.co.uk/FAKE-Sony-Memory-Stick-Pro-Duo-MagicGate-Cards-Exposed_W0QQugidZ10000000001535763

Bijdrager
    MacbookTo

Hartelijk dank voor het antwoord. Het heeft mij toch geholpen. Ze waren niet via eBay gekocht, maar ik heb bovenstaand antwoord toch gestuurd naar dat bedrijf en ik mag ze alle vier terug sturen. Ik ga ze nu maar bij Sony zelf halen, want ik durf ze niet eens in een fotozaak meer te halen!!!
    Zo komt alles misschien toch nog goed.

Bijdrager
    sypie

Kan daaruit geconcludeerd worden dat niet JIJ maar jouw leverancier die kaartjes via eBay gekocht heeft? Die leverancier heeft op kaartjes die geen problemen geven natuurlijk een lekkere marge denk ik dan…

Bijdrager
    MacbookTo

Die handelaar mailde me dat hij ze mee liet brengen door iemand uit het buitenland.
    Hij had vanmiddag contact opgenomen met zijn leverancier (dus toch eBay?) en ik mag ze dus terugsturen. Want zei hij: dat staat ook op mijn site. Omdat hij me correct behandelt – tot nu toe- wil ik zijn bedrijf dan ook niet vermelden. Dat lijkt me niet fair. hij is nu gewaarschuwd en eerlijk is eerlijk mijn camera staat ook niet op zijn site vermeld. Maar heb ik gezegd: Sony raadt deze kaartjes wel aan. Daarom krijg ik toch mijn geld terug.
    Ik heb de link die u/je stuurde nog eens goed bestudeerd en zag dat er nummers op moesten staan. Ik dacht: een nummer, niks gezien. Toen bleek inderdaad achterop wat te staan. Ik heb ze alle vijf op tafel gelegd en op een kaartje kon je – met een leesbrik – zien wat er op stond. Het opschrift op de andere kaartjes was onleesbaar. En….. dat ene kaartje bleek inderdaad de goede te zijn.
    Mijn vraag is nu: waarom maken ze die achterkant dan ook niet na?
    Waar kun je dan nog vertrouwd kaartjes kopen!
    Die man zei dat hij eigenlijk altijd positieve reacties krijgt. Dat geloof ik wel, maar voor de Sony CX6 dus totaal ongeschikt.
    Ik had helemaal niet aan namaak gedacht omdat er duidelijk Sony opstaat, ze in een Sony blisterverpakking zaten met zo’n gouden Sonystickertje erop.
    Dus ik ben erg blij met uw.jouw reactie want dat heeft me op het goede spoor gezet.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.