2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Portnull

Problemen met opladen MBP '11

Mijn MBP ’11 heeft problemen met opladen. Als ik hem gebruik met de adapter aangesloten, geeft hij soms aan “Batterij wordt niet opgeladen” terwijl hij ook tegelijkertijd aangeeft aangesloten te zijn op het lichtnet.

Soms helpt het om de stekker los te halen en weer vast te maken, soms niet. Maar ook het batterijpercentage zit er soms helemaal naast. Staat er met de Magsafe aangesloten 92%, haal je de stekker los en zakt het ineens naar 80%.

Het vervelendste is nog wel dat het lijkt alsof de batterij sneller leegloopt dan dat de adapter hem kan opladen. Ook met de kabel aangesloten en het groene lampje brandend, zakt het batterijpercentage gestaag. De laatste dagen is het enige dat helpt om hem ’s nachts uit te zetten en weer helemaal tot 100% op te laden. Maar ook dan staat er bij het opstarten soms vreemd genoeg maar 97% (en “Batterij is opgeladen”). De staat van de batterij is overigens “Normaal”, met zo’n 600 cycli.

Ik heb een SMC reset gedaan in de hoop dat dit het oplost, maar dat heeft niet geholpen.

Iemand bekend met dit fenomeen?

Bijdrager
    Portnull

Zucht… het lijkt toch voor de miljoenste keer aan de adapter te liggen. Echt, wanneer gaat Apple eens MacBook-adapters maken die niet na een half jaar de geest geven?

Ik ga wel proberen of ik geen vervangende adapter kan krijgen, want ik heb deze iets meer dan een jaar geleden bij de Apple Store gekocht, en (gezien de reputatie van deze adapters) altijd voorzichtig mee gedaan.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.