17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Frizzle

problemen met office 2008 – word

ik heb sinds vrijdag een iMac en heb daarop office 2008 geïnstalleerd, daarna heb ik enkele updates gedownload t/m 12.1.5 Maar toen ik begon met typen, kreeg ik na 10 min ongeveer een foutmelding en werd Word afgesloten. Dit is nu een aantal keer gebeurd, ik heb office ook al een keer opnieuw geïnstalleerd.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Bijdrager
    baziel

Dit heb ik ook gehad, ik werd er zo zot van dat ik terug office 2004 bovenhaalde..
    Is het een legale versie?

Bijdrager
    Frizzle

het is een legale versie

Bijdrager
    St. Mobbs

Je computer al herstart?

(Ook per update. Niet allemaal achter elkaar)

Bijdrager
    Frizzle

ik heb alles achter elkaar geinstalleerd en daarna opnieuw opgestart…
    Is het beter om hem per update te herstarten?

Bijdrager
    Peter de Groot

Heb je Office verwijderd met hulp van de website?

Kijk eens op de site. Misschien helpt je dat verder. Het gaat dan om de link: oofice 2008 verwijderen.

Hier is de link:
    http://www.microsoft.com/belux/nl/mac/help.mspx?clr=99-4-0&srcid=6a3c3f4f-8401-496e-9937-57ba89c182231043&ep=9&target=9a229738-5fcd-4c82-a163-bd35845b8ddc1043

Daarna opnieuw installeren.
    Heb je ook de trialversie verwijderd? Die staat standaard op een uitgeleverde Mac. Deze wil ook wel eens conflicten geven met een legale versie.

Succes!

Bijdrager
    Frizzle

ik kon geen trial versie vinden, ik heb office nu verwijderd zoals via de site van microsoft word weergegeven

Bijdrager
    sedikit

De truc is (als je ook de updates installeert):
    -Installeer eerst de “hoofd”-installatie
    -Niet openen!!
    -Installleer in de juiste volgorde de updates
    -Nog steeds niet openen!!
    -Pas na de laatste update openen.

Doe je het niet zo, dan krijg je de zgn “wizzard-loop”, en daar kom je niet uit.

Bijdrager
    Doede

Ik ben terug gegaan naar versie 12.4 (of whichever) ipv 12.5. Deze functioneert prima bij mij.

Bijdrager
    TandMac

Ik heb vernomen dat de nieuwe office voor Mac geen Macro’s meer ondersteunt of gaat ondersteunen in de nabije toekomst…
    Is dit waar of slechts een gerucht..?

Bijdrager
    Peter de Groot

Office 2008 voor Mac ondersteunt inderdaad geen VBA macro’s meer.

Maar al eerder is ook op dit forum aangekondigd dat het in de komende versie wel weer mogelijk is om VBa macro’s te gebruiken en te maken.

Bijdrager
    macstremist

Je kunt natuurlijk ook iWork of OpenOffice gebruiken, waarvan de laatste gratis is.

Klinkt wellicht gek maar misschien is Frizzle wel vatbaar voor alternatieven!?

In elk geval veel plezier met je iMac :)

Bijdrager
    Frizzle

ik ben wel vatbaar voor alternatieven, maar het is wel zo prettig als je iets koopt dat het ook gewoon werkt. Ik download iig de trial van iWork om te kijken hoe dat die bevalt.

Bijdrager
    awesomemac

Heb zelf gelukkig deze ervaring niet met Office 2008. Ik deed:

-Installatie vanaf de cd
    -Update 12.1.0 (SP1)
    -Update 12.1.5.

En alles werkend gekregen.

Als je Office 2008 hebt verwijderd + de losse troep in de voorkeuren en Receipts mappen, gewoon deze wijze proberen?

(moet wel eerlijk bekennen dat ik iWork 09 heb gekozen boven Office 2008, omdat ik het lekkerder vindt werken).

Bijdrager
    boriskiss

Dit is niet de goede plaats omdat het niet over “switchen” gaat. Kan dit verplaatst worden naar overige software?

Bijdrager
    kersje86

Hoe kan ik dus eigenlijk het beste een excel bestand met marco’s gemaakt op een windows systeem laten draaien op mijn maccie?

Bijdrager
    Michaeldw

Via BootCamp denk ik.:)

Als ik dit zo weer lees, ben ik blij dat ik begin deze week iWork 09 heb aangeschaft, ipv MS Office 08

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.