16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Picazi

problemen met NVIDIA chip; wie?

http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=3643

Bovenstaande topic van een paar dagen geleden; Ik heb deze dus :x

GeForce 8600M GT:

Chipsetmodel: GeForce 8600M GT
    Type: Beeldscherm
    Bus: PCIe
    Breedte PCIe-baan: x16
    VRAM (totaal): 512 MB
    Fabrikant: NVIDIA (0x10de)

Ik heb tot nu toe alleen nooit een probleem gehad; behalve een paar rare diagonale strepen toen ik Photobooth aanhad en het licht in mijn kamer aandeed; die wisseling van lichtsterkte schijnt dan ervoor te zorgen dat je die strepen krijgt. Na een keer opstarten was het weg; ik denk dat het hier niet over gaat.

Maar goed; is het feit dat tot nu toe mijn beeld nog niets raars deed (ik heb hem sinds maart) wel een geruststelling? Immers; ik gebruik de grafische kaart absoluut niet tot de max met spelletjes, grafische applicatie’s e.d. Zou het probleem zich dan pas openbaren? Of niet en zou je het direct al merken als je een film kijkt o.i.d.?

Ik hoor graag jullie mening!

Thanks
    :apple:

Bijdrager
    dirkbouwman

Hmmm tja, ik vind het ook een moeilijk probleem.
    Ik ben ook in bezit van de genoemde MBP en ervaar dit probleem: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=131822
    Dit is mij tot nu toe 3 maal overkomen maar was elke keer op te lossen door de toetsencombinatie shift-control-eject.

Heeft dit hiermee te maken?

Bijdrager
    Esquare
    ”Picazi”

Zou het probleem zich dan pas openbaren? Of niet en zou je het direct al merken als je een film kijkt o.i.d.

Dat merk je dan wel. Gaat-ie stuk, dan gaat-ie stuk. Of niet. Maar dat geldt voor elke willekeurige MacBook, ook die met een hele andere videokaart.

Bijdrager
    Picazi
    ”Esquare”
    ”Picazi”

Zou het probleem zich dan pas openbaren? Of niet en zou je het direct al merken als je een film kijkt o.i.d.

Dat merk je dan wel. Gaat-ie stuk, dan gaat-ie stuk. Of niet. Maar dat geldt voor elke willekeurige MacBook, ook die met een hele andere videokaart.

Dan stel ik de vraag heel specifiek: manifesteert het probleem zich pas als je de grafische kaart optimaal gebruikt? Dat doe ik nu niet. Als ik dan over 3 jaar eens aan de slag wil met een heavy grafisch programma (of een spel ofzo) dan heb ik het probleem wel ineens? En dan is Apple blijkbaar niet thuis (want ze zeggen als ik het goed lees: reperatie gratis tot 2 jaar na dato)

Ik zou heel graag hier meer over horen van iemand die er wat van weet want ik ben hier echt niet blij mee! Dat apparaat kostte mij 2300 euro!

Edit: Zou het probleem zich bijvoorbeeld ook kunnen openbaren als je een DVD kijkt via de MBP? (dat doe ik wel eens namelijk en daar heb ik geen probleem bij geconstateerd)

Thanks!~
    :apple:

Bijdrager
    Esquare

1. Over drie jaar is die MBP sowieso geen donder meer waard. Maar die garantieverlenging is wel aan de korte kant, dat ben ik met je eens.

2. Wat let je om nu alvast een programma erbij te pakken dat die grafische kaart aan een flinke stresstest onderwerpt? Elke zware game is geschikt daarvoor.

Bijdrager
    Picazi
    ”Esquare”

1. Over drie jaar is die MBP sowieso geen donder meer waard. Maar die garantieverlenging is wel aan de korte kant, dat ben ik met je eens.

2. Wat let je om nu alvast een programma erbij te pakken dat die grafische kaart aan een flinke stresstest onderwerpt? Elke zware game is geschikt daarvoor.

Pfff ik speel nooit games op die MBP, ik ben erg benieuwd of als je een ontzettend mooie grafische film (Pixar) ofzo afspeelt of je grafsiche kaart dan ook goed wordt benut. Heb ik echt geen idee van…

Tevens vind ik de berichtgeving karig; betreft het nou alle laptops/iMacs die rond die tijd zijn gemaakt met de kenmerken zoals beschreven of zijn het sommige van de laptops die dit probleem vertonen. Mag je je kaart ook preventief laten vervangen als je latop rond die tijd is gekocht?

En als die problemen zich manifesteren; zijn die problemen dan aanwezig en gaan ze niet meer weg of kan het ook weer verdwijnen?

Bijdrager
    Franko

dat maakt niet zoveel uit. DVD is DVD.

HD films kost wel wat meer aan videokaart maar vooral meer processorkracht e.d. dus daarmee zal je hem niet stressen.

maar goed het is vrij simpel:

Gaatie stuk dan merk je dat snel genoeg ( rare strepen / blokjes )

en dan ermee terug, probleem opgelost toch? :innocent:

Bijdrager
    Picazi

Franko, zou het alleen rare streepjes/blokjes zijn? Geen knipperend beeld ofzo?
    Tja, ik maak er een beetje een probleem van omdat ik mij helemaal scheel betaalde voor die MBP -nog steeds-; dit voelt dan absoluut niet goed. En ik heb hierboven al genoeg uitgelegd dat ik vooral bang ben dat het probleem zich later zal manifesteren omdat ik de grafische kaart klaarblijkelijk nauwelijks belast.

p.s. ik zit mij te bedenken; ik heb wel eens een knipperend scherm gehad besef ik mij maar ik dacht toen echt even aan een software issue omdat na opstarten alles weer goed werkte.

Dank voor je reactie,

Bijdrager
    Tinnieman

ik zou hem gewoon terugbrengen nu je nog garantie hebt…je voelt je niet zeker over die kaart, hebt al een paar kleine issues gehad…waarom niet gewoon even naar laten kijken?

Bijdrager
    Franko
    ”Picazi”

Franko, zou het alleen rare streepjes/blokjes zijn? Geen knipperend beeld ofzo?
    Tja, ik maak er een beetje een probleem van omdat ik mij helemaal scheel betaalde voor die MBP -nog steeds-; dit voelt dan absoluut niet goed. En ik heb hierboven al genoeg uitgelegd dat ik vooral bang ben dat het probleem zich later zal manifesteren omdat ik de grafische kaart klaarblijkelijk nauwelijks belast.

p.s. ik zit mij te bedenken; ik heb wel eens een knipperend scherm gehad besef ik mij maar ik dacht toen echt even aan een software issue omdat na opstarten alles weer goed werkte.

Dank voor je reactie,

Knipperend scherm kan ook niet goed werkende of loszittende Inverter zijn. hoeft niet je videokaart te zijn.

maar goed zoals al gezegd, je voelt je niet zeker. laat er eens naar kijken:)

Bijdrager
    Esquare
    ”Picazi”

Tevens vind ik de berichtgeving karig; betreft het nou alle laptops/iMacs die rond die tijd zijn gemaakt met de kenmerken zoals beschreven of zijn het sommige van de laptops die dit probleem vertonen. Mag je je kaart ook preventief laten vervangen als je latop rond die tijd is gekocht?

Het lijkt me stug dat het om alle MBP’s met die grafische kaart gaat. De mijne is nu bijna anderhalf jaar oud en heeft nog nooit enige storing laten zien. Maar preventief laten vervangen kun je vergeten: de grafische kaart zit op het moederbord, dat dus in zijn geheel eruit moet.

Bijdrager
    ihans

De mijne heeft het gisteravond begeven; probeerde haar gewoon uit de slaapstand te halen, maar helaas een zwart scherm.
    Met screensharing wel te zien en met systemprofiler geeft zij aan dat er een GMA X3100 inzit met 64MB.Apple gebeld en morgen even naar machouse brengen die zeggen dat hewt 10 dagen gaat duren.

Bijdrager
    mcbijna

Gisteren teruggegaan naar A-mac te Utrecht.
    Ik vertelde over de slechte chip, probleem met zwart scherm, “plop geluiden” uit de speakers, soms druk ik op powerknop en gaat ie niet eens aan,of harder drukken:?
    En de slechte aanslag van het toetsenbord ondanks firmware upgrade.
    Over 2 weken of meer is de planning dat ik hem weer terugkrijg.
    Ook ik heb hem vanaf maart en sinds kort dat chip probleem.
    En omdat ik er toch al was ook nog ff ge informeerd over Comic life wat erbij zou zitten met bij de aanschaf. maar niet te vinden.
    Dat is verder niet zo belangrijk.
    Alleen zat ik me te bedenken, ik heb hem teruggebracht naar de winkel waar ik hem aangeschaft heb, maar 10 km bij mij verderop in Leiden zit Vlasveld (authorised reseller) voor chip probleem had hij hier toch ook heen gemogen?:o

Bijdrager
    mcbijna

Kan e’m eindelijk weer ophalen:D
    Nieuw logic board erin.

Bijdrager
    –help

Hier een MBP 2,4Ghz die onderhand alweer iets van 11 maanden oud is, en nog nooit een enkele fout in het grafische gedeelte heeft laten zien. Ik denk daarom ook -aangezien er ook genoeg mensen zijn die het dus niet hebben- dat het inderdaad een productie fout is, echter hoeft niet iedereen die klacht te krijgen. Als voorbeeld, zo zijn er ook iBook’s die nog steeds prima werken zonder reparatie ooit.

Bijdrager
    mcbijna

Nou, net m’n MacBookPro opgehaald.
    Moest e’m eerst opladen, aanzetten.
    De klok stond op 2001, draadloze verbinding deed niks meer en die fans waren me toch aan het blazen!!.
    Leek de zee wel :) :?
    Klok goedgezet, draadloze verbinding meerdere malen ingesteld en geprobeerd (toen de window’s truc, opnieuw opstarten)
    Internet weer goed maar nog steeds die fans.
    Morgen maar ff bellen hoe of wat.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.