2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    sebbe

Problemen met Netwerk thuis.

Ik ben nieuw hier en zit met een probleempje.

Eerst een situatieschets.

– Ik heb een BBOX van Belgacom.
    – met rechtstreeks via utp aangesloten: een Time Capsule.
    – Hieraan zit een router voor de verdeling van het UTP netwerk doorheen het huis
    – ik heb 2 airport express geïnstalleerd.
    -Eentje via UTP met daarop via USB een printer.
    – eentje via Wifi met daaraan een geluidsinstallatie.

Ik heb een Wifi netwerk vanaf de BBox (Robbrecht-ter Mors HOME)
    Ik heb een Wifi netwerk vanaf de Time Capsule voor mezelf. (Robbrecht-ter Mors)
    En ik heb een Wifi netwerk vanaf de Time Capsule voor Gasten. (Robbrecht-ter Mors GAST)

Nu heb ik het probleem dat de 3 netwerken zichtbaar zijn voor: Macbook, iMac, …
    Maar bij het aanmelden op één van de netwerken kan ik niet op internet.
    Het airport-configuratieprogramma meld me dat de Dat de Time Capsule niet in het netwerk zit. niet tegenstaande deze de 2 laatste Wifi netwerken uitstuurt.

Af en toe ‘springt’ de time capsule weer in gang.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Bijdrager
    fred44nl

als ik het goed begrijp, dan heb je een TimeCapsule (hierin zit ook een router), een gewone router en 2x Airport Express.
    in principe kan dat allemaal goed samenwerken.
    de instellingen van de TimeCapsule en de gewone router moeten zodig zijn, dat ze in hetzelfde netwerk zitten èn dat één van beiden de ip-adressen uitgeeft.
    als dat niet zo is ingesteld, dan kun je zomaar 2 verschillende netwerken hebben, die niet goed met elkaar communiceren.
    de 2x Airport Express moeten zodanig ingesteld staat dat ze het bereik van het bestaande netwerk vergroten.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.