12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Go

Problemen met mijn externe harde schijf (Lacie Porsche 1TB)

Hallo allemaal,

hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende: ik heb een externe harde schijf. Nu leek het me wel eens goed om ook eens digitaal op te ruimen :). Echter kan ik niks van de harde schijf weg gooien. Ik heb al veel  tips toegepast maar hij weigert mij de bevoegdheid te geven. Ik heb een screenshot toegevoegd zodat jullie er een beeld bij hebben. Hij is lig comptabele met mijn Macbook: Mac OS uitgebreid. Bevoegdheden zelf wijzigen lukt me ook niet terwijl ik er wel tussen sta. Een zover ik weet heb ik geen dubbelgangers rondlopen:)

Alvast bedankt voor de tips!

Screenshot 2

Moderator
    Night

1x Posten is voldoende 😉

Moderator
    Night

Probeer eens het volgende:

1. Klik op het hangslotje in de bovenste afbeelding
    2. Vink Negeer eigendomsrechten op dit volume uit
    3. Herstarten
    4. Herhaal stap 1 en stap 2 (alleen nu aan vinken)

Bijdrager
    Go

Bedankt voor de tip! Ik ga het morgen meteen proberen. Ik laat weten als het gelukt is.

Bijdrager
    Go

@Night, helaas werkt jou tip niet.

Moderator
    Night

En als je in de bovenste afbeelding met het hangslotje de instellingen unlocked, en dan onder het tandwieltje kiest voor ‘Toepassen op alle onderliggende items’ (of iets van soortgelijke strekking)?

Bijdrager
    McPim

Ondanks je naam met ‘lezen en schrijven’ staat erboven toch echt ‘Alleen lezen’.. Daar klopt dus iets niet. Kun je ‘everyone’ veranderen naar ‘lezen en schrijven’ als test?

Verder zie ik dat de schijf geformatteerd is als ‘hoofdlettergevoelig’. Dat is niet gebruikelijk, al zal dat hier los van staan.

Bijdrager
    nnsa

Je zou nog kunnen proberen om de bevoegdheden (tijdelijk!) van staff en everyone ook op lezen en schrijven te zetten.

Bijdrager
    nnsa

Bericht gekruist met McPim.

Bijdrager
    Go

<p class=”cite”>Night op 30 november 2019 om 09:59</p>
    En als je in de bovenste afbeelding met het hangslotje de instellingen unlocked, en dan onder het tandwieltje kiest voor ‘Toepassen op alle onderliggende items’ (of iets van soortgelijke strekking)?

Hoi night, waar bedoel je precies?

Bijdrager
    Go

<p class=”cite”>nnsa op 30 november 2019 om 10:04</p>
    Je zou nog kunnen proberen om de bevoegdheden (tijdelijk!) van staff en everyone ook op lezen en schrijven te zetten.

Beste McPim, het grootste probleem is dat ik ook de bevoegdheden niet kan veranderen, ik krijg dan precies dezelfde melding (dat ik geen bevoegdheid heb). Als het echt niet te veranderen valt, ben ik genoodzaakt alles op mijn computer te zetten en de schijf te formatteren. Maar liever niet want zoveel ruimte heb ik nou ook niet op mijn laptop…

Bijdrager
    csteelooper

(niet correct — verwijderd)

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 2 uren geleden door csteelooper.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.