9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    freeride_mac

Problemen met men 2 dagen oude G4

Ik zit met een probleem , probleem is met men finder vooral. Men g4 is 2 dagen oud en men finder loopt om de 5 stappen vast. Meestal gaat dan gans osx mee vastlopen.
    Wat kan ik doen ?

Bijdrager
    bartvdpoel

Slecht Ram geheugen denk ik. Ik geloof dat bij een G4 een test startupcd wordt geleverd waar je de hardware mee kan testen. Kijk eens in de doos.

Bijdrager
    arneblk

Misschien heeft je G4 moeite met het lezen wat jij typt ….. net zoals ik:?

Bijdrager
    MacMoritz
    ”arneblk”

Misschien heeft je G4 moeite met het lezen wat jij typt ….. net zoals ik:?

Kijk, dit is nu echt een antwoord waar freeride-mac iets mee kan. Hulde!

Ik zelf heb een vergelijkbaar probleem gehad met een iBook. Bij mij was de remedie de hele harde schijf formateren en de software opnieuw installeren. Een vervelende klus, maar daarna heb ik nimmer meer echte problemen ondervonden met m’n iBook. Wie weet werkt het bij jou ook, in ieder geval succes gewenst!

Moritz :innocent:

Bijdrager
    freeride_mac

kheb de hardware test gedaan maar alles bleek in orde , nog een probleem meestal wil men cd-lader niet open , soms komt er zelfs geen logo dat hij hem eruit doet op , ik weet niet wat ik moet doen ?:cry:

Bijdrager
    benj1989

hmmmmm….terugbrengen?

Bijdrager
    Sad

Heb je zelf Mac OSX geinstalleerd of stond dat er al op?

Als je het zelf gedaan hebt: direct terug naar de winkel. Je hebt een hardware storing. Ook al zegt de hardware test dat alles okee is.

Als je dat niet zelf gedaan hebt, doe een clean install via de installatie CD en kijk of het dan goed werkt. Zo niet, terug naar de winkel.

Bijdrager
    3sje

Wat zelfs probs met je CD-lader? Ik zou geen seconde twijfelen:-) Naar de winkel terugbrengen, hij is toch maar twee dagen oud;-) (ondertussen misschien al iets meer, maar nog steeds onder garantie).

Een productiefoutje kan altijd, heb ooit een HP meegemaakt die geleverd werd met een kapotte diskette-drive. Denk dat jij ook wat verkeerde dingen in je mac hebt zetten.

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Om te beginnen, volgens mij heb je een MacOsX systeem???
    Daar ga ik van uit tenminste

Heb je al geprobeert om op te starten met je installatie CD?
    Opstarten met “C” ingedrukt.

Doe dat eens, en in je begin scherm, waar je verwolkomt wordt in de wereld van MacOsX.
    Ga met je cursor eens naar je finder balk, of hoe heet dat ook al weer.

Als je een NL systeem hebt, kies dan (volgens mij onder het blauwe appeltje) Schijfhulpprogramma.
    Heb je een Engels systeem, kies voor (ook onder het blauwe appeltje) Disk Utility.

Als je de NL sys hebt: voer eens uit onder “Schijf EHBO” -> Herstel volumebevoegdheden
    En daarna Herstel volume

Als je de ENG sys hebt: voer eens uit onder “First Aid” -> Repair Disk Permissions
    En daarna Repair Disk

Herstarten: Systeem updates doen via internet.
    En daarna nogmaals Schijfhulpprogramma of Disk Utility doen…

Herstel volumebevoegdheden (Repair Disk Permissions) is egenlijk heel belangrijk voor je systeem, eigenlijk moet je dit voor elke update of installatie van (grote) pragramma’s doen!!!

Succes!!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.