8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Nico Domesticus

Problemen met Mail

Naast één van de berichtenmappen in Mail stond een soort klokje (cirkeltje met een streep vanuit het middelpunt er in). Als ik dan op CMD + Q druk verdwijnen de berichten en de mappen, maar in de balk bovenin blijft het programma “Mail” in een blauw veld staan en verdwijnt niet.
    Ook het bolletje in de DOCK oner het Mailicoontje blijft aanwezig. Daarnaast blijft de harddisk continu lopen.
    Wat is mogelijk het probleem en hoe kan ik dat verhelpen?

Bijdrager
    michelvdb

Wat zegt het Activiteitenoverzicht in Mail? Mail > Venster > Activiteitenoverzicht (Command+0)

Bijdrager
    Nico Domesticus

Bijdrager
    Nico Domesticus

Het activiteitenoverzicht blijft blanco.
    Wel is het zo, dat het euvel, nadat ik de iMac had uitgezet en na een kwartiertje wachten weet gestart heb, verholpen lijkt te zijn.
    Echter daarvoor had ik de Imac ook al tweemaal uitgezet en weer opgestart en verhielp het probleem niet.
    Probleem is nu voor mij dat ik de oorzaak niet ken, de HD regelmatig hoor lopen, en vermoedelijk een onbetrouwbaar apparaat heb. Dus hoe nu verder te handelen?
    Op dit reageert de bewuste map weer met het “klokje”
    Activiteitenvenster:

Op mijn scherm zie ik op de plaats van de schermafbeelding in het bericht een vraagteken.
    Het activiteitenvenster heeft bovenaan een balk waarin aangeven wordt de naam van de map de mededeling “Postbus openen …” een “kappersbalkje” en een rood achthoekige vorm.
    Daaronder niets.
    Hieronder een schermafdruk van het bewuste klokje bij de betreffende map. Hopelijk is dat wel te zien.

Bijdrager
    Nico Domesticus

Sleutelbeheerder
    Night

Nico, even een korte uitleg van OMT 2.0:

1) Door op je avatar te klikken kun je door voor ‘bewerk’ te kiezen, een post die je al aangemaakt hebt, wijzigen en aanvullen, je hoeft hiervoor dus niet telkens een nieuwe post aan te maken. Dat lijkt op een monoloog en is niet wenselijk.

2) Als je een plaatje wil uploaden, dan kan dat niet door een link naar je eigen Mac te plaatsen. Dan kan niemand ‘m zien. Je moet daar waar je je tekst intypt bovenaan op de ‘img’ (van ‘image’) button klikken. je kan dan via de ‘browse’ button je plaatje selecteren en OK geven. Dan wordt ie geupload naar de OMT server en automatisch juist in je tekst geplaatst.

Graag even aanpassen.

Verder heet de programmabalk onderin je scherm een dock (een DOC is een Word document) om verwarring te voorkomen

Bijdrager
    JaPie1978

Beste Nico,

Ik heb momenteel hetzelfde probleem. heb je het op kunnen lossen en zo ja hoe?

Bijdrager
    Nico Domesticus

Een paardenmiddel heeft geholpen, het was geen elegante methode, wel een effectieve.
    Ik heb de iMac geforceerd afgesloten en toen weer opgestart. Het probleem bleek toen opgelost te zijn.
    Succes!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.