10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Final Cut

Problemen met Mail

Ik zit met problemen met MAIL.
    Als ik die open en alle berichten laat ophalen. Nadien begint hij te synchroniseren,
    de tijd daarvoor nodig : dan kan ik gerust 2 koppen koffie gaan drinken zo lang duurt het.
    Ook een ander fenomeen : ineens zijn al mijn “SEND” items weg… gewoon verdwenen
    zonder dat ik iets gedaan heb ….

Iemand een idee waaraan dat kan liggen

DP G5, 2×2 en Laptop G4, 1ghz

Bijdrager
    aaike

recent instellingen veranderd? 10.3.5 ge├»nstalleerd? Alleszins nog nooit een dergelijk probleem gehad, maar ik denk wel dat er bvb. een optie bestaat om verzonden items op de server te bewaren, mogelijks is er dus ook wat met je mailserver veranderd…

Bijdrager
    goofyboy1

ja dat kan inderdaad. kijk even webmail.mac.com

ga daar naar instellingen en zo kunbt u het makelijk vinden en veranderen.

groetjes

Bijdrager
    Zaphod_B
    ”Final

PROBLEMEN MET MAIL
    Ik zit met problemen met MAIL.

1) WIL JE NIET ZO SCHREEUWEN ALSJEBLIEFT???:x :x :D
    2) Wat voor email account gaat het om? POP3? IMAP?
    3) Krijg je nog specifieke foutmeldingen?
    4) Welke versie van Mail / MacOS X?
    5) Andere relevante informatie?

Ik wil je graag helpen maar kan niet zoveel met “hij doet het niet” vragen:D
    Succes!

Bijdrager
    Final Cut

Laatste nieuwe versie van Alles (mail en OSX).
    Ik krijg geen error melding, nadat alles is ingeladen begint hij te “synchroniseren”
    maar dat duurt een eeuwigheid.
    Het is een Telenet account. Is dus via ethernet. Het surfen gaat goed en “snel”.
    Maar mail opstarten is een ramp, na de opstart en de synchronisatie werkt hij weer perfect, maar tot als dat gedaan is heb ik de koffie kan volledig leeg gedronken

Bijdrager
    Zaphod_B
    ”Final

Laatste nieuwe versie van Alles (mail en OSX).
    Ik krijg geen error melding, nadat alles is ingeladen begint hij te “synchroniseren”
    maar dat duurt een eeuwigheid.

IMAP?
    POP3?

Synct ‘ie folders?

We hebben echt iets meer info nodig…

Bijdrager
    Final Cut

POP
    server

Bijdrager
    Zaphod_B

Probeer het eens met een andere email-client. Op die manier kun je erachter komen of het aan Mail ligt of aan je server. Entourage of Eudora ofzo. Succes!

Bijdrager
    Rikkert

Ik heb dat ook aan de hand gehad. Werd er gek van. Het is volgens mij een register-ding, en ik kan niet anders dan het wijten aan het wissen en/of verplaatsen van mail.

Mogelijkheid 1: Gooi je per dag veel mail weg, en staan je instellingen op ‘wis verwijderde berichten bij stoppen mail’, dan moet mail de volgende keer als ‘ie opstart ‘indexeren’.

Mogelijkheid 2: Verplaats je veel mailtjes naar andere mappen? Dan zal mail na opnieuw opstarten ook weer moeten ‘indexeren’, omdat je bestanden dan ‘door elkaar geklutst’ zijn. Moet ie weer ff zoeken..

Mogelijkheid 3: Wat ook kan is dat je postbussen erg vol zitten. Maak een keer een backup, en begin met frisse lege in- en oubox. Als je de hoeveelheid mailtjes relatief beperkt houdt, zal mail ook niet zolang hoeven ‘nadenken’.

Hoop dat je hiermee geholpen bent.

Rikkert

Toegift: zet de optie ‘indexeer gedecodeerde berichten voor zoeken’ in je mail-voorkeuren uit.

Bijdrager
    Final Cut

Thx,

Ik heb inderdaad enkel sub mappen staan, naargelang de projecten waar ik aan bezig ben,
    daar zitten redelijk veel mails in. Van klein tot groot.

Voor de rest is bijna alles leeg, sent, trash enz… allemaal bijna leeg of max 20 kleine mailtjes

Maar vind het toch idioot dat ik daardoor problemen krijg.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.