6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Lifespan

problemen met machtigingen en zo…

Hallo lui, nieuw op dit mooie forum kom ik met het volgende probleem in I-Tunes; als ik het nummer ” 10:15 Saturday night” van The Cure af wil spelen in I-Tunes moet ik eerst machtigen, kan gebeuren, echter wel vreemd dat ik dit iedere keer weer opnieuw moet doen! Hij is wel gewoon overgezet op m’n I-Pod en daar kan ik hem “gewoon” afspelen.
    Brengt me meteen op een 2e probleem; Een paar nummers (oa ” Bumblebee” van Paul Gilbert) staat in m’n I-Tunes en kan daar normaal afgespeeld worden, echter op de één of andere manier kan ik dit nummer niet synchroniseren naar mijn I-Pod (geeft hij ook aan), herkent iemand deze problemen, en natuurlijk nog belangrijker, weet iemand hoe deze op te lossen zijn?

Hoor graag van jullie

bvd, Pep:(

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom!
    Wat bedoel je precies met “machtigen”? Moet je dan je wachtwoord invullen of komt er iets van “Sta toe”? In dat geval is er vaak ook een optie in dat menu met “Altijd”. Kies hier dan voor en het zal niet meer gevraagd worden.

Moderator
    Poezenbeest

Heeft te maken met de iTunes Store, die machtigingen. Er zit een DRM-beveiliging op en dus moet je aantonen dat je de eigenaar bent van het nummer.

Dat van die nummers, die je niet op de iPod kan zetten, is op te lossen door in het Geavanceerd-menu te kiezen voor ‘Maak kopie voor AAC aan’ te selecteren.

Overigens… de enige correcte schrijfwijze voor Apple-producten, is een kleine i, gevolgd door een hoofdletter, dus zonder streepje. Voorbeelden: iTunes, iPod, iPhone, iMac, iWork, iLife, iSight…

Bijdrager
    Lifespan

Bedankt voor de info, ook voor het gebruik van de “i”. Wat die machtiging betreft, ik krijg de melding “Deze computer heeft geen machtiging om 10:15 Saturday Night af te spelen. Wilt u de computer een machtiging geven?”, dan staat er een vakje met mijn email adres en in het volgende vakje moet ik mijn wachtwoord ingeven, en dan is der verder -althans voorzover ik na kan gaan- nergens een knop voor “altijd” oid..!!
    Ik geef mijn wachtwoord op en druk op ok, hij start iTunes Store op, en dan krijg ik de melding “Deze computer is reeds geautoriseerd” en begint het nummer af te spelen. Als ik vervolgens iTunes afsluit, opnieuw open en dat nummer weer af wil spelen moet ik wéér die machtiging geven, echt om gek van te worden!
    Voor wat betreft nummers die niet op de iPod komen, in “geavanceerd” komt alleen “Selectie converteren naar AAC” voor, het door jullie aangegeven “”Maak kopie voor AAC aan” komt hier niet in voor, Ik heb het geprobeerd met “Selectie converteren naar AAC”, echter helpt niet.
    Wat nu??

[/url]

Bijdrager
    Caszz

coverteren is de juiste, duurt even…je hoort vanzelf een signaal wanneer ie klaar is. Je ziet ook een oranje tekentje dat ie er mee bezig is voor t nummer in de lijst. Let op; het nummer staat dan 2x in je bibliotheek, kan je de “oude” verwijderen als je wilt.

Bijdrager
    Lifespan

Weer geprobeerd, maar nu geeft hij (na eerst weer gemachtigd te hebben….!) aan: “10:15 Saturday Night kan niet worden geconverteerd omdat beveiligde bestanden niet naar andere structuren kunnen worden geconverteerd”…. maar ik heb -voor zover ik weet- helemaal niet beveiligd…. wie snapt het nu nog?
    (enne, heeft iemand nog een oplossing voor het niet kunnen overzetten van bepaalde nummers naar de i-Pod?)

Hoor graag van jullie.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.