17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    1984

Problemen met Livebox

Mijn Livebox (incl.telefonie) valt sinds gisteren avond om de ± 6 min. uit en schakelt dan vanzelf weer naar ± 3 min. in zodat ik weer op het net en bellen kan.
    resetten,heeft niets geholpen. zo ook de helpdesk, de enigste oplossing die ze boden was een kabeltje 30cm tussen de livebox de hoofd aansluiting)
    Heeft iemand een beter advies dan de helpdesk van Orange

erg lastig zo’n knipperende internet verbinding:oops:

[size=9:3d704e2f8f]Livebox configuratiemenu : Livebox

internetverbinding niet geactiveerd wijzigen
    telefonie niet geactiveerd wijzigen

Livebox configuratiemenu : Livebox

internetverbinding geactiveerd wijzigen
    telefonie geactiveerd wijzigen
    [/size:3d704e2f8f]

Bijdrager
    wilko
    ”1984″

de enigste oplossing die ze boden was een kabeltje 30cm tussen de livebox de hoofd aansluiting)

En heb je dat ook geprobeerd?

Bijdrager
    Horloge

hallo @1984

bij mij is het momenteel hopeloos……..ik heb op de dag internet behalve ‘s-avonds en in het weekend

om de 2 minuten ressten ( is niet overdreven)…..
    heb er goed de balen van …..

groet

Bijdrager
    Powerfull

ik heb ook al heel veel problemen gehad met de livebox…

Uiteindelijk bleek dat hij kapot was.. als dit probleem blijft voorkomen zou ik gewoon een nieuwe eisen..

Bijdrager
    1984

Hoi @Horloge

Nou dat geeft hoop, Dan heb ik misschien morgen overdag gewoon internet en telefonie.
    Het ging een periode probleemloos (af en toe problemen met telefonie) maar sinds gisteren……..HOPELOOS
    Ik hoef hem niet te resetten, dat doet hij zelf.

Ik kan mij niet voorstellen dat dat kabeltje (30 cm) de oorzaak is, maar ik ga er morgen 1 halen als het niet over is….. Inderdaad een nieuwe lijkt m ij logischer

groet en succes

Bijdrager
    Thoomas

Ja heb ik ook gehad hoor, Livebox moest om de 10 minuten gereset worden.
    We hadden na 3 dagen de Livebox weer weggedaan, en nu hebben we weer onze oude modem.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik zou zeggen, RTFM;)

Je kan de Livebox naar mijn weten op meerdere manieren resetten. De manier die jij hebt gedaan is (gok ik) even op de reset-knop te drukken onder op de Livebox toch?

D’r staat me iets bij dat je de Livebox ook kan resetten door een optie in het systeem van de modem/router zelf. Je zou dan even naar het adres van je modem moeten surfen (volgens mij http://168.192.1.1/ ), en daar even voor een reset kiezen. De stekker uit de modem te halen en hem even een minuutje ontkoppeld laten schijnt ook nog wel eens te helpen…. tenminste, dat hielp bij mij toen ik aan het begin (anderhalf jaar geleden ofzo?) wat kleine probleempjes had.

Ik weet namelijk dat als je dat ding altijd non-stop aangesloten laat, dat hij op ten duur zelf naar updates zoekt. Maar dat gaat niet echt altijd helemaal goed, waardoor hij kuren gaat vertonen. Als je de modem dan van het stroom afhaalt, een minuutje wacht en weer aansluit, dat hij dan eerst een minuutje gaat updaten. Daarna is het probleem mééstal opgelost;)

Alleen als er een update is merk ik dat ik de modem af en toe moet uitzetten zodat hij hem goed binnenhaalt, maar buiten dat heb ik eigenlijk alleen maar goede dingen te zeggen over de modem:) Het énige wat ik niet snap is dat ik, hoewel de verschillende snelheids-testen aangeven dat mijn downloadsnelheid 8Mb (reële snelheid) moet zijn, ik toch telkens maximaal op de 1.5Mb blijf hangen. Geen idee hoe ik dat moet oplossen, maar da’s meer een luxeprobleem denk ik:)

Bijdrager
    wilko
    ”joram”

Het énige wat ik niet snap is dat ik, hoewel de verschillende snelheids-testen aangeven dat mijn downloadsnelheid 8Mb (reële snelheid) moet zijn, ik toch telkens maximaal op de 1.5Mb blijf hangen. Geen idee hoe ik dat moet oplossen, maar da’s meer een luxeprobleem denk ik:)

Je kent het verschil tussen MB en Mb? (let op het verschil in hoofdletters)

Geblokkeerd
    Anoniem

Uiteraard Wilko;) Maar Mb en mb maakt geen verschil zo groot als wat ik hier heb:)
    Nu moet ik zeggen dat ik niet exáct de verhouding tussen Mb en mb weet, maar ‘t
    zal geen verschil zijn van 1 op 8 toch?

Bijdrager
    Oppie

Neem je ons nu in de maling?

1 MB = 8 Mb

Factor 8 dus…

Geblokkeerd
    Anoniem

Oh, is die verhouding echt zo groot?:o
    Tjonge… nou, ehmmm:D Dan zit ik dus qua snelheid wel gewoon goed.

Probleempje opgelost, hehe.

Wat ik dán alleen niet snap, is dat je met een ‘gewoon’ ADSL abonement gemiddeld zo’n 10% van de aangegeven snelheid overhoudt. Dus een 4Mb ADSL-verbinding zou zo’n 400Kb opleveren in de praktijk. Vandaar dat ik dacht dat ik te laag zat met mijn verbinding.

Bijdrager
    wilko

De snelheid van een abonnement wordt aangegeven in megabits (Mb) per seconde.
    De snelheid in een browser wordt aangegeven in megabytes of kilobytes per seconde.

Beide grootheden zijn gemakkelijk naar elkaar om te rekenen, met de regel:
    1 Byte = 8 bit en daarmee dus ook 1 MegaByte = 8 Megabit

Je abonnement is 4 Mb per seconde. Dit is 4Mb / 8 = 0,5 MB per seconde, oftewel 500 KB per seconde in je browser. In theorie. In de praktijk gaat er nog wat TCP overhead e.d. vanaf, waardoor het goed mogelijk is dat je 400 KB/s overhoudt.

Inactief
    Anoniem

Plus nog dat er ruimte vanaf gaat voor VOIP.

Het is ook altijd tot 4mbit.
    Afhankelijk van hoe ver je van de wijkcentrale zit.
    En afhankelijk van hoe snel de server is waarmee je verbinding hebt.
    Ect ect.

Kabeltje naar de modem is idd belangrijk die niet te lang is.
    Tussen het aansluitpunt en de modem kan je veel data verlies krijgen en dus de modem rare effecten gaan geven.

Het is een digitaal signaal wat veel gevoeliger is dan een analoog signaal.

Geblokkeerd
    Anoniem

Argh… die had ik kunnen weten :oops: 1byte is 8 bit; basisles, hehe.

Dan klopt de snelheid die ik heb wel aardig dus.
    Nu heb ik draadloos internet, wat volgens sommigen langzamer is. Persoonlijk heb ik daar niets van gemerkt, misschien omdat dat komt omdat ik maar 40cm van de modem afzit met de computer. De kabel van de modem tot aan de muur is ook maar 40cm, en de afstand van m’n huis naar de centrale is ongeveer 950m… niet echt afstanden waarbij je gaat denken aan flinke vertragingen:)

Met de berekeningen van jullie zou ik eigenlijk op de 2,5mb per seconde moeten zitten. Een beetje rekening houdend met de overhead en m’n VOIP zou dat ongeveer 1,5mb/s moeten zijn… net even iets hoger dan wat ik in de praktijk lijk te halen. Nahja… dan heb ik ook weinig te klagen dus.

Bedankt voor de offtopic hulp in ieder geval:) ’t Is me eindelijk duidelijk. Nu nog wachten tot de providers ook het verschil weten tussen Mb en MB, en het netjes vermelden;)

Bijdrager
    wilko

Als je toch zo dicht bij je modem zit, waarom gebruik je dan geen draadje?

Bijdrager
    1984
    ”joram”

Ik weet namelijk dat als je dat ding altijd non-stop aangesloten laat, dat hij op ten duur zelf naar updates zoekt. Maar dat gaat niet echt altijd helemaal goed, waardoor hij kuren gaat vertonen.

Dat geloof ik zelf ook het meest, momenteel functioneert hij weer normaal .(voor hoelang..??)
    Orange is erg geneigd om het probleem van zich af te schuiven en alles aan de bekabeling te verwijten .
    Toch vreemd als hij 80% normaal functioneert.:?

Bijdrager
    Oppie
    ”joram”

Bedankt voor de offtopic hulp in ieder geval:) ’t Is me eindelijk duidelijk. Nu nog wachten tot de providers ook het verschil weten tussen Mb en MB, en het netjes vermelden

Waarom? Doorvoersnelheden worden altijd in Mb (dus in ‘bits’) gegeven.

Maar gelijk heb je: weer on topic en door met het probleem van de Livebox!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.