16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Kasper

problemen met linksys WRT 54 G

Ik heb een linksys wireless router in combinatie met een alcatel speedtouch modem (zo’n oude die alleen modem is). Alleen deze linksys verliest de verbinding na een tijdje. Als dit gebeurt is ie met geen mogelijkheid meer te connecten en moet ik de hele boel resetten en opnieuw instellen.

Ook verlies ik soms de toegang tot de webinterface bijvoorbeeld als ik settings opsla dan duurt dat lang en als ik dan opnieuw probeer te connecten naar de router kan ik er gewoon niet in alsof tie in negeer modus staat ofzo.

Ik zit te denken aan een fabrieksfout. Maar voor ik met terug sturen en dat soort ellende begin dacht ik misschien hier nog een oplossing te vinden.

Ik heb “keep alive” aangevinkt dus hij zou de verbinding niet moeten verliezen.

Als iemand een oplossing heeft eeuwige dank !

Kasper

Bijdrager
    rulus

Van de laatste versies van de WRT54G is bekend dat het gewoon *** toestellen zijn. Zo stabiel als een kaartenhuisje zal ik zeggen.

Als ie echt blijft weigeren zou ik terug naar de winkel gaan, en een ander model vragen…

Bijdrager
    Napsju

Welke rivisie heb je?

Bijdrager
    Ken

Ik heb deze vraag als eens gesteld maar niemand wist het: kan er iemand een merk aanraden dat wél feilloos met een Mac werkt? Uitgezonderd een Airport Express dan.

Bijdrager
    rulus

Routers hebben niks met besturingssysteem te maken :?

Bijdrager
    jeroenimo
    ”Napsju”

Welke rivisie heb je?

Idd dat is erg belangrijk.

vergelijk je serienummer
    >CDF0 = WRT54G v1.0
    >CDF1 = WRT54G v1.0
    >CDF2 = WRT54G v1.1
    >CDF3 = WRT54G v1.1
    >CDF5 = WRT54G v2.0
    >CDF7 = WRT54G v2.2
    >CDF8 = WRT54G v3.0
    >CDF9 = WRT54G v3.1
    >CDFA = WRT54G v4.0
    >CDFB = WRT54G v5.0<—– Heb je deze dan heb je idd pech, die is beroemd om zijn onstabiliteit

Heb je een andere als die dan zou je kunnen overwegen om er een 3rd party firmware op te flashen, ik heb thuis de DD-WRT firmware draaien naar volle tevredenheid overigens

kijk ook hier dan eens

Bijdrager
    jeroenimo
    ”rulus”

Routers hebben niks met besturingssysteem te maken :?

Niet helemaal waar, ik heb een keer op een brakke wireless router gezeten die echt mega in de stress liep als ik met mijn Powerbook inlogde, dus het heeft wel degelijk invloed.

Ook de hotspots van KPN kan ik met mijn powerbook niet op inloggen, zodra ik me authenticeer gaat de hele zooi op zijn bek en krijg ik gewoonweg geen IP adres meer van de dhcp server.. Dus accespoints zijn wel degelijk OS gevoelig !

Bijdrager
    Kasper

v 5.1 is het. Is dat ook ellende ? dan ga ik morgen even terug.

Bijdrager
    madmax
    ”Kasper”

v 5.1 is het. Is dat ook ellende ? dan ga ik morgen even terug.

Ja v5.1 is inderdaad ellende. Ik had hetzelfde verhaal, ik ben hem meteen de volgende dag gaan ruilen tegen de veel betere WRT54GL (v1.1) hij ziet er precies hetzelfde uit maar een wereld van verschil performance wise.
    De L in de typeaanduiding staat voor Linux. Dit is de variant met meer geheugen en open source firmware. Die kun je dus makkelijk flashen naar DD-WRT en is een stuk stabieler.

Bijdrager
    Kasper

Oke het is hier koopavond dus ik ga hem zometeen meteen ruilen. Het is een piepklein dorpje hier dus ze zullen die L niet hebben vrees ik.

Iemand een advies dan wat wel te doen ? Airport Extreme’s zie ik nergens meer te koop.
    En ik dacht dat Linksys toch een degelijk merk was.

Wat is het beste kwa wireless router ? We hebben nu een draytek (wired) die in principe prima werkt dus zou ook aan alleen een accesspoint kunnen denken.

Wat zijn de beste merken ?

Kasper

Bijdrager
    Kasper

Nou het bleek hier koopavond te zijn dus ben meteen terug gegaan.
    Die L hebben ze inderdaad niet. Ze hebben ook geen losse accespoints (zonder router functie) dus het word of een andere van hetzelfde type of een Linksys modem/router. Die verkopen ze namelijk wel.

Zou dit anders zijn kwa performance of moet ik er niet aan beginnen ?

Het alternatief is een tegoedbon geld terug kan ik vergeten, het zou dus een betere oplossing zijn.

Kasper

Bijdrager
    madmax

Ik dacht dat ruilen binnen een week altijd je geld terug betekend. Ik zou eens flink heibel maken en kijken of ze nog je geld niet willen teruggeven of dat ze die GL niet voor je kunnen bestellen. Vergeet niet, jij bent de klant. In het uiterste geval kun je een tegoedbon vragen en via een online store voor de WRT54GL gaan.

Bijdrager
    Kasper

Ja ze boden me gisteren een tegoedbon aan. Die L kan besteld worden maar hij zei er wel bij dat omdat die niet in het assortiment zit ik die dan niet meer kan ruilen dus dat moet ik goed overwegen.

Hij heeft me nu een andere meegegeven die nog veel ellendiger is. Hiermee kom ik niet eens het internet op krijg gewoon de melding “cannot connect to pptp server” en dat is het dan. Ik weet dat mn instellingen goed staan want met die andere had ik ze precies zo staan.

Vage dingetjes die routers. Ik denk dat ik gewoon voor de tegoedbon ga en maar is opzoek ga naar een ander merk/type of inderdaad die L ga opzoeken ergens. De Expert in Breukelen krijgt van mij 10 minpunten voor alleen al het verkopen van dit produkt.

Kasper

Bijdrager
    madmax

Lijkt me onzin, als ze je wederom een ondeuglijk product leveren moet ie gewoon geruild kunnen worden. Ik zou hem gewoon door hen laten bestellen. Ik bied je mijn hulp aan met flashen naar DD-WRT als je er niet uit komt.
    Ik ben het met je eens dat die v5.x gewoon uit de schappen gehaald moet worden.

Bijdrager
    jeroenimo

Voor een 50 euro heb je op bijvoorbeeld http://www.marktplaats.nl zo een wrt54g versie < 5

Dat zou ik doen, die dingen zijn hartstikke goed namelijk..

Ook moet ik er bij zeggen dat de V5 en hoger op zich wel te upgraden is, maar dan moet je met kabels in de weer, de kernel draait namelijk op vxworks en niet meer op linux. Wat wel erg jammer is is dat de geheugencapaciteit een stuk minder is dan de < 5 versie’s

Maar goed ik zou zeggen ditchen die versie 5.1 en voor een occasion gaan of voor de tegoed ben een van deze andere merken nemen, die zijn namelijk ook ondersteund:

[code:1:21ef65d806]DD-WRT Hardware Support Notes
    —————————–
    Note: Please read the flashing notes relevant to your hardware.

1.) DD-WRT supported/tested router hardware versions
    Router: Serial Number prefixes:
    Linksys WRT54G 1.0 CDF0xxx or CDF1xxx
    Linksys WRT54G 1.1 CDF2xxx or CDF3xxx
    Linksys WRT54G 2.0 CDF5xxx
    Linksys WRT54G 2.2 CDF7xxx
    Linksys WRT54G 3.0 CDF8xxx
    Linksys WRT54G 3.1 CDF9xxx
    Linksys WRT54G 4.0 CDFAxxx
    Linksys WRT54G 5.0 (JTAG only with cfe update, see http://wrt-wiki.bsr-clan.de/index.php?title=Flash_Your_Version_5_WRT54G)
    Linksys WRT54GL 1.0 CL7Axxx
    Linksys WRT54GL 1.1 CL7Bxxx

Linksys WRT54GS 1.0 CGN0xxx or CGN1xxx
    Linksys WRT54GS 1.1 CGN2xxx
    Linksys WRT54GS 2.0 CGN3xxx
    Linksys WRT54GS 2.1 CGN4xxx
    Linksys WRT54GS 3.0 CGN5xxx
    Linksys WRT54GS 4.0 CGN6xxx

Allnet ALL0277
    Buffalo WHR-G54S
    Buffalo WHR-HP-G54S
    Buffalo WBR-G54
    Buffalo WLA-G54
    Buffalo WBR2-G54
    Buffalo WBR2-G54S
    Buffalo WZR-RS-G54
    Belkin F5D7130/7330 (2mb flash)
    Belkin F5D7230-4 v1444 (2mb flash)
    ASUS WL500G-Deluxe
    Motorola WR850G/GP –> see flashing notes below
    Siemens Gigaset SE505 –> see flashing notes below
    Ravo W54-RT –> see flashing notes for SE505 v1 (identical to SE505 v1)
    Askey RT210W –> see flashing notes for SE505 v1 (identical to SE505 v1)

3.) Linksys WRT54G/GS (any version) flashing notes:
    —————————————————
    -For upgrading from the original Linksys firmware, please use the generic mini version (dd-wrt.vXX_mini_generic.bin) and flash it from the web GUI interface. After this first flashing you can change to any other distribution, if you want.
    -For flashing via the web GUI interface, always use the included ‘generic’ binaries. The other Linksys router specific binaries are only meant for tftp upgrades.

4.) Motorola WR850G flashing notes:
    ———————————–
    -Just use the dd-wrt.v23_mini_moto.bin for initial flashing of the motorola device using the boot wait state.
    -WARNING: Never, and I say never try to clear the nvram by the mtd utility. (mtd erase nvram). This will also delete your hardware MAC adresses which aren’t stored in the CFE like in other routers.
    -DD-WRT itself prevents this if a Motorola router is detected, but the commandline mtd utility can still brick your router in this case

5.) Siemens Gigaset SE505 Flashing notes:
    ———————————
    -For flashing the Siemens Gigaset SE505, you have to use the dd-wrt.v23_mini_generic.bin with boot tftp on 192.168.2.1
    -Since the Siemens default settings do not fit to the Linksys/dd-wrt settings you must additionally check your configuration details after flashing.
    [/code:1:21ef65d806] En alsjeblieft voor je gaat flashen , READ THE FU*KING MANUAL eerst want je kan em echt vernielen ……

Bijdrager
    TypeWriter

Ik zou die DD-WRT inderdaad proberen. Mocht je uiteindelijk toch een andere router willen kopen: ik heb met Belkin prima ervaringen.

Ik had met Linksys (2 exx., op verschillende locaties) precies dezelfde ervaringen. Vreemd genoeg alleen met 10.4 overigens. 10.3.9 gaf geen probleem. Er zit dus misschien toch een bugje in 10.4 zou ik zeggen…

Hans Erik.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.