12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Torz

Problemen met lezen van DVD

Een met Toast gebrande data DVD(extended) op een Mirror Doors G4met 10.2.3 is onleesbaar op een oude G4(AGP model met OSX)Hoe kan dat nou?:?

Bijdrager
    Jan-Willem

volgensmij kunnen readonly dvd’s niet alle dvdr’s lezen.
    [size=20:ca61000626]Waarschuwing: als je merkt dat je mac de dvd niet kan lezen, de dvd er onmiddelijk uit halen anders brand de lezer zichzelf kapot…..[/size:ca61000626]

Bijdrager
    Torz

Hoe komt dat dan??

Bijdrager
    Jan-Willem

volgens mij omdat de laser niet sterk genoeg is. maar helemaal zeker weet ik het niet.

Bijdrager
    Steves lovechild

Wat voor optical zit er in de “oude” G4/AGP. Is dat een Combo, CD-RW of DVD-ROM? En wat was je brandsnelheid?

Bijdrager
    Torz

Zit alleen en player DVD in.denk een hitachi ,is een G4 450 AGP.

Bijdrager
    Steves lovechild

Een Hitachi GD 3000 kan volgens mij GEEN DVD-R of DVD-RW lezen.
    Je hebt, denk ik, wat ze noemen een ‘ modified generation 2 drive’ Die lezen alleen DVD-ROM en DVD+R. GEEN DVD-R(W) of DVD+RW.
    Met een generation 3 drive had je wel succes gehad.

Bijdrager
    Torz

Klopt,het is een Hitachi 3000 .Als ik het goed begrijp is het dus een Hardware probleem.Is het mogelijk om de firmware te upgraden?
    Of verandert dat niks??Er zijn firmware updates voor de 3000 maar die zijn alleen om de speler regio vrij te maken.

Bijdrager
    Steves lovechild

Toen je Hitachi noemde, dacht ik al dat het de 3000 was. Die kunnen helemaal geen DVD-R lezen. Dus ook geen data-DVD. Het is dus zeker een hardware probleem. Ik heb tot nu toe ook alleen de regio patch gezien. Maar ik heb er nog niet bewust naar gezocht. Zonder firmware update kun je ZEKER GEEN DVD-R(W) lezen. Wel DVD-ROM en DVD+R. Mocht er wel een geschikte firmware update voor zijn, dan heb je 99% zekerheid dat het gaat werken. De verschillende opticals onderscheiden zich eigenlijk alleen door firmware.

Bijdrager
    Torz

Bedankt tot zover.Ik ga wel eens zoeken of ik firmwareupgrade kan vinden op het net en anders pech.(nieuwe spelers zijn niet echt duur)Mocht ik wat vinden(???)dan zet ik het wel in deze rubriek.
    TZ

Bijdrager
    Steves lovechild

Torz, ik heb nog een tip voor je:
    Als je op zoek bent naar een GOEDE Combo drive. (Dus CD/DVD lezen en CD-R(W) branden.) Plextor PX-320A (± 130 euro incl.)
    20x branden, 10x herbranden, 40x lezen, 12xDVD lezen-ook DVD-formaten-! Heb hem net in een van mijn “oude” G4/400 AGP’s geplaatst. Werkt perfect met toast en als DVD/CD weergever. Voor ondersteuning door disk burner en iTunes moet je even de juiste plugin van Plextor aanpassen in OSX (Device plugins) Kan gewoon met hex edit. Of je haalt even de juiste op bij xlr8. Dan heb je volledige ondersteuning in OSX.Wel even je permissies repareren naderhand.

Bijdrager
    Torz

He bedankt voor de tip.Heb zelf een aparte liteon 48/24/48 snel en goed maar leest geen DVD helaas zou handig zijn voor elke oude G4
    ook voor de Quicksilvers.Zal het onthouden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.