9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Beech

Problemen met iTunes Match

Sinds kort heb ik problemen met mijn muziekbibliotheek in iTunes op de iPad en iPhone. Ik heb iTunes Match aan staan. Een aantal albums worden gesplitst weergegeven, met andere namen, terwijl het bronalbum op mijn Mac geen afwijkingen heeft. Een voorbeeld is hier te zien. Driemaal zie je een werk van Berlioz (Te Deum) met zijn kop op het plaatje, terwijl het maar één album is. De uitvoerenden kloppen slechts in één geval. De nummers uit het album zijn verdeeld over die drie “Albums”. Als je op zo’n nummer klikt wordt het uitgevoerd, en zie je op de iPad de juiste uitvoerenden voorbij komen.
    Al met al een rommeltje. Op het Apple-forum wordt dezelfde problematiek geconstateerd en wordt gesuggereerd dat het aan iOS 8 ligt.
    Of is dit een poging van Apple om mensen te bewegen van iTunes Match af te stappen en hen hun nieuwe muziekdienst in de maag te splitsen ?
    Zijn er meer die deze problemen hebben met iTunes Match ?

Bijdrager
    pruus

Als je in iTunes alles hebt goed staan, dan zet je op de verschillende apparaten iMatch uit, en dan weer opnieuw aan. Je krijgt altijd eerst een melding. Dan wordt de muziekbibliotheek op jouw mobiele apparaat overschreven. Als je een grote bibliotheek hebt, dan kan het wel even duren tot alles binnen is en goed staat, met covers etc. Dat is het proberen waard.

Bijdrager
    avanti

Ik heb dezelfde problemen hier met iTunes Match. Dit sinds een paar dagen. Het rare is, Beech, dat het zich alleen voordoet op de iPhone. Op mijn andere devices ziet het er wel goed uit, dus geen opgesplitste artiesten en albums.

Ik kamp nog met een ander dingetje, op mijn iPhone zie ik ook de nummers zichtbaar die ik aangekocht heb terwijl ik in iTunes heb aangegeven dat die moeten worden verborgen. Op mijn iPhone zegt ie dat die nummers op mijn iPhone staan. Maar volgens mij is dat niet zo. Iemand die daar een oplossing voor weet?

Bijdrager
    avanti

Overigens, het uitzetten van iTunes Match op mijn iPhone en daarna weer aanzetten heeft bij mij geen invloed, het euvel blijft hetzelfde.

Bijdrager
    Beech

iTunes Match uitgezet op mijn iPad. Na een tijdje weer aangezet. iTunes Match werd geladen – voortgangsbalk- en het resultaat was……geen verandering. Dus helaas.

Bijdrager
    avanti

Het probleem ligt dus bij Apple en zou best wel es te maken kunnen hebben rond Apple Music

Bijdrager
    Beech

De hier beschreven problematiek is van een andere orde dan eerder op dit forum besproken is, lijkt mij. Wel staat daar een work around om problemen op te lossen. Maar of dat nu werkt weet ik niet, misschien ga ik dat eens uitvogelen. Ik ben bang dat Appel ons wil laten overstappen.

Bijdrager
    Beech

Hier wordt ook een geval besproken van het slecht matchen van atwork, dat ik hierboven ook aan de orde stel.
    Ook met in de iTunes Store aangekochte albums gaat het soms mis. Wat is dit toch ?

Bijdrager
    RichardW

Bij mij hetzelfde probleem. Tot voor kort werkte iMatch perfect tussen iMac en iPhone, maar sinds ca. 2 dagen is iTunes op mijn iPhone één groot rommeltje. Diverse keren met uitloggen geprobeerd en iMatch aan en uit, maar niets werkt. Hopelijk onderkent Apple dit probleem, want hier wordt ik niet vrolijk van ….!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.