2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Beech

Problemen met iTunes Bibliotheek en onzichtbaarheid in Finder

Ik heb de volgende situatie:
    Boven een Mac Mini met 2 externe harde schijven A en B. Elke schijf bevat 2 partities 1 en 2.
    Op A1 staat een iTunes Bibliotheek met al mijn video’s en mijn muziek (gekocht en CD’s), naam: WD FW11.
    Op A2 staat een kloon van mijn Mac Mini gemaakt met Carbon Copy Cloner (CCC), naam: WD FW22.
    Op B1 staat een kloon van mijn iTunes Bibliotheek, dus van A1 gemaakt met CCC, naam: CCC_ITUNES.
    Op B2 staat de TM back-up van mijn Mac Mini (TM), naam: TOSHIBA_™
    Mijn Mac Mini wordt dus 2x gebackupt.

Beneden heb ik een iMac die ook toegang heeft tot de Mac Mini via bestandsdeling en vice versa, waar een derde externe harde schijf C aan hing met een tweede iTunes bibliotheek met video’s gemaakt met iMovie en met muziek gekoppeld aan iTunes Match.
    Dus ik had twee iTunes bibliotheken. Ik heb al mijn materiaal in de iTunes bibliotheek op A1 gezet in die gekoppeld aan iTunes Match. Dat werkte goed, en ik kon op de iMac ook deze bibliotheek benaderen en er CD’s in zetten. Maar ik kreeg steeds problemen met niet kunnen vinden, u heeft onvoldoende rechten etc. Toen ben ik waarschijnlijk de mist in gegaan.

Uiteindelijk ben ik beland in de huidige situatie:

Ik kan A1 en B1 niet meer zien in Finder en dus ook niet meer benaderen, wel wordt er nog steeds elke dag een back-up gemaakt van A1 met CCC.
    In Schijfhulpprogramma staan alle partities keurig vermeld, van A1 en B1 is het onmogelijk schijfbevoegdheden te controleren.
    /uploads/community/4c18e7378cf90eb04e17f176a32418244377f389_0.png
    Als ik iTunes open op de Mac Mini kan ik, als ik op een nummer klik met de rechter muisknop „Toon in Finder” A1 wel benaderen en controleren wat er allemaal in staat. Zie onderstaand schermbeeld.

Ik heb de externe HD met iTunes ook aangesloten op mijn iMac. Daar is de partitie A1 ook niet zichtbaar in Finder, wel in Schijfhulpprogramma, hier staat dat eigenaren zijn ingeschakeld.
    Hoe krijg ik beide partities weer zichtbaar en gecontroleerd benaderbaar, want ik merk dat door allerlei getructe benaderingen de zaak steeds onoverzichtelijker wordt.

Bijdrager
    Beech

Blijkbaar kan niemand mij verder helpen. Vandaar maar de rigoreuze oplossing:
    Ik heb de bestanden, via Ga naar map: volumes/naam HD over gezet op een andere externe HD en de niet in Finder zichtbare schijf opnieuw geformatteerd (beide partities vervangen door één partitie, waar nu mijn hele iTunes bibliotheek op gekopiëerd wordt).

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.