4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    bistervels

problemen met iPhoto 4

sinds ik geupgraded heb naar iPhoto 4.0.1 worden de thumbnails niet meer scherp weergegeven op mijn beeldscherm (20 inch Apple Cinema).

Een ander probleem is het volgende: wanneer ik een selectie maak in iPhoto van meer dan ongeveer 300 foto’s (ongeveer 2 mb per stuk) en deze wil exporteren naar een map op het bureaublad (om bv CD te branden), dan verschijnt er een fout melding: te weinig geheugen voor deze actie. Ik heb een dual G5 1,8 MHz met 1,5 Gb intern geheugen. Moet ik meer geheugen toekennen aan iPhoto? Hoe moet dat in OS X?

Tenslotte; waarom wordt het origineel bewaard na aanpassing van een foto in PS?

Dank bij voorbaat voor geboden hulp

Bijdrager
    Mr. Mac

Als een foto bv. bewerkt in PS, wordt ook het orgineel bewaard.
    Ik gebruik iphoto diet om deze bestanden te verwijderen.
    Is maar een half antwoord op je vraag.

Groeten,
    8)

Bijdrager
    Andre

IPhoto werkt bij mij al helemaal niet.

Preferences weggehaald e.d. ,maar niets helpt… Zal 4.0 weer terug moeten zetten.

Bijdrager
    Rogier
    ”bistervels”

sinds ik geupgraded heb naar iPhoto 4.0.1 worden de thumbnails niet meer scherp weergegeven op mijn beeldscherm (20 inch Apple Cinema).

Heb ik ook opgemerkt. Het lijkt er een beetje op alsof iPhoto het anti-aliasing filter dat ook gebruikt wordt in Preview eroverheen gooit. Blijkbaar dacht men bij Apple dat wij daarop zitten te wachten …

”bistervels”

Een ander probleem is het volgende: wanneer ik een selectie maak in iPhoto van meer dan ongeveer 300 foto’s (ongeveer 2 mb per stuk) en deze wil exporteren naar een map op het bureaublad (om bv CD te branden), dan verschijnt er een fout melding: te weinig geheugen voor deze actie. Ik heb een dual G5 1,8 MHz met 1,5 Gb intern geheugen. Moet ik meer geheugen toekennen aan iPhoto? Hoe moet dat in OS X?

Dit is een bug die ook al in 4.0 zat. Ik heb er omheen kunnen werken door een lege map aan te maken en het finder scherm te sluiten. Vervolgens kun je in iPhoto wel normaal de foto’s in die map exporteren. Althans, dat is denk ik ongeveer de procedure … weet hem niet meer helemaal te reproduceren. Het is geen kwestie van geheugen volgens mij.

”bistervels”

Dank bij voorbaat voor geboden hulp

You’re welcome!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.