6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Barttt

Problemen met iPhoto 2011, iTunes en time capsule

Beste OMT-leden,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb wel al flink gezocht naar antwoorden voor mijn vragen, maar die vooralsnog niet gevonden. Ik maak dus graag gebruik van jullie hulp!

Ik heb net iPhoto 2011 geïnstalleerd en mijn iPhoto library uit mijn oude versie geïmporteerd. Dat gebeurt allemaal vlekkeloos, alleen de “markeringen” (vlaggetjes) van de oude library zijn niet overgenomen. Dit tot grote frustratie, want we hadden net de meer dan duizend leukste foto’s gemarkeerd. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? NB: ik heb wel via time machine een backup van de oude library op mijn time capsule staan, mocht dit nodig zijn.

Tweede vraag: ik wil graag mijn iPhoto library – naast de backup via time machine – als primair bestand op de time capsule zetten, om de HD van mijn MacBook te ontlasten. Ik maak dan een aparte backup van die library (omdat time machine die dan niet backupt). Ik heb eerst een test gedaan met een oude – beperkte – library. Die is inmiddels gekopieerd naar de time capsule. Vervolgens iPhoto (onder een andere gebruiker, dus nog helemaal leeg) opgestart met de ALT-toets ingedrukt en die library aangewezen. Dat gaat goed, alleen dan verschijnen er geen foto’s in iPhoto. Importeren lukt ook niet, want dan is de library op de time capsule grijs gemaakt. Ik kan die library wel weer benaderen vanuit Finder. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Derde vraag: ik heb veel dubbele foto’s (met andere bestandsnamen) in de library. Is er in iPhoto 2011 een functionaliteit om die er obv fotoherkenning uit te filteren of is duplicate annihilator een betere oplossing?

Laatste vraag: ook de iTunesmap heb ik op de time capsule gezet. In iTunes in voorkeuren aangegeven dat die map moet worden benaderd en de bibiotheek geordend. Resultaat: iTunes speelt keurig de bestanden van de time capsule af. Alleen als ik de MacBook uitzet en weer opstart, komt er een melding dat iTunes geen bibliotheek kan vinden. Handmatig weer verwijzen naar de iTunesmap op de time capsule werkt. Is daar ook een permanente oplossing voor?

Heel veel dank voor de hulp alvast!

Bart

Bijdrager
    Barttt

Update: na een brainwave bedacht ik dat ik de gemarkeerde foto´s ook nog recent in een album had geplaatst. Nu heb ik alle foto´s geselecteerd uit dat album en die gemarkeerd. Moet ik alleen de laatste imports nog markeren. Dat probleem is dus opgelost.

Nu de andere nog. Jullie hulp wordt echt gewaardeerd!!

Bart

Bijdrager
    Ostendmacuser

Wel ik wil dezelfde twee dingen doen : mijn Itunes en Iphoto op de timecapsule plaatsen.

> nu vraag ik me af: is je probleem met itunes opgelost eigenlijk ? moet je nog steeds handmatig verwijzen ??`

Bijdrager
    Lapdog

Oplossing voor vraag 2 is een alias gebruiken. In je home map maak je een alias die verwijst naar de TM locatie. Ik heb het niet getest met TM maar zo heb ik het ook gedaan met een externe schijf op een airport extreme.

Voor je dubbele foto’s heb ik geen oplossing.

Je itunes probleem zou gewoon moeten werken. Kan het zijn dat er op het moment dat je itunes opstart nog geen connectie is met je TM. Heb ik ook gehad met mijn externe schijf. Oplossing was als volgt middels de gemounte TM te slepen in het scherm inloggen van je eigen account (systeemvoorkeuren) dan mount je OS namelijk bij het opstarten van je mac.

Moderator
    unSOUND
    Barttt op 22 augustus 2011

In iTunes in voorkeuren aangegeven dat die map moet worden benaderd.

Da’s niet zo slim…

Het is al in tientallen topics verteld dat die methode vragen is om narigheid. Nu staat je library namelijk verspreid over de interne schijf en de netwerkschijf, wat het maken van een backup, en het verplaatsen naar een externe schijf of andere machine heel lastig maakt.

Barttt op 22 augustus 2011

Ik heb net iPhoto 2011 geïnstalleerd en mijn iPhoto library uit mijn oude versie geïmporteerd. Dat gebeurt allemaal vlekkeloos, alleen de “markeringen” (vlaggetjes) van de oude library zijn niet overgenomen.

Dat komt waarschijnlijk omdat je de library niet had meten importeren. Je kunt gewoon de oude library verplaatsen naar een nieuwe plek. Met exporteren en importeren wordt ( zoals je nu merkt ) niet alles meegenomen.

Bijdrager
    Ostendmacuser

Ik wil mijn muziek voortaan afspelen op de timecapsule.
    Heb daarvoor de muziekmap gezet op de draadloze timecapsule.
    Deze copy plaatsen lukt probleemloos.
    Volgende stap is binnen Itunes > voorkeuren > geavanceerd > de map toewijzen waar hij staat.
    Lukt ook, maar dan zou hij de muziek moeten inladen op een lijst en dat doet hij niet.
    Wat moet ik doen ?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.