7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    STEVEJ0BS

Problemen met internetverbinding: zelftoegekende IP

Ik heb al lange tijd een hardnekkig probleem met mijn internetverbinding. Ik word er helemaal gestoord van dus misschien weet iemand de oplossing van het probleem.

Ik heb een Ziggo abonnement en Ubee draadloze modem.
    Om de zoveel tijd valt de verbinding om een of andere reden uit.
    Ik krijg dan volgende berichten:

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?
    Ik heb mijn modem al 100x keer gereset, opnieuw geĂ¯nstalleerd, ip-adres veranderd..
    Met draad heb ik nergens last van.

Bijdrager
    Pasav

Denk dat het wifi van deze modems niet stabiel is. Welke OS X versie gebruik je ? Wat je kan proberen is je wifi netwerk vergeten en opnieuw instellen. Het probleem is dat je geen IP adres krijgt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Joo ik heb er ook last van, Macbook air 11 inch 10.9.2. Ligt niet aan het modem want op mijn iPhone werkt het wel gewoon.

Bijdrager
    piebas

Mogelijk is dit een probleem met de dns-server van je verbinding.
    Probeer eens of je op ip wel naar internet kunt pingen. (bijv. 8.8.8.8)
    Als dat wel lukt ligt het aan de dns.
    Stel deze dan eens handmatig in op 8.8.8.8

Bijdrager
    wouter57

Ik heb er ook maar uit ellende een draadje aan gehangen. Google leert mij dat die Ubee modems van Ziggo zeer slecht zijn. Zelfs mijn ipad springt op mijn slaapkamer over naar de buurman (mijn slaapkamer grenst aan zijn huiskamer). DNS server ?? Nog een goeie 208.67.222.222–208.67.220.220

Bijdrager
    Riny Maas

Als je wel verbinding hebt met het Wifi netwerk maar een eigen toegekend IP adres betekent dit dat de DHCP op je modem niet goed werkt. Controleer daarvan de instellingen met name de (te lange?) leasetijd en de (te beperkte?) opgegeven range.

Inactief
    Anoniem

Oplossing. Wifi-modem door Ziggo in bridgemode laten zetten, een externe router neerzetten en knallen maar weer.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.