2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    ultrendo

Problemen met installeren applicaties op nieuwe macbook pro

Hoi OMT,

ik ben sinds 3 dagen in het bezit van een MBP. Ik probeerde vandaag Netbeans te installeren, op een gegeven moment kreeg je de kans om te kiezen op welke schijf je wilde installeren. Er stond alleen een geel driehoekje met uitroepteken bij de hard disk, daarnaast stond nog een schijf, dat is de dmg zelf. In de tekst stond dat Java benodigd was en dat het volume niet voldeed aan de systeem eisen.

Vervolgens heb ik java 7 geinstalleerd, maar helaas verandere er niks. Toen dat maar even opgegeven en toen wilde ik de update voor Mountain lion installeren, OSXUpdCombo10.8.2.dmg. Helaas krijg ik hier dezelfde melding dat het volume niet voldoet aan de eisen. Het is alleen een 512 GB SSD met 476 GB vrij …

Rarara wat kan dit zijn?

Bijdrager
    tarun

Als ik de installer draai wordt de vraag naar het doelvolume overgeslagen. Ik heb nu ook maar 1 schijf actief (de interne). Misschien is dat de oplossing?

Als ik een externe schijf er aan hang wordt de vraag naar het doelvolume nog steeds overgeslagen. Wel krijg ik bij “Installatietype” de mogelijkheid om een schijf te kiezen via “Wijzig locatie voor installatie …”. Bij dat externe volume komt de waarschuwing dat er minimaal systeem 10.4 moet staan.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.