8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    casa

Problemen met installatie Samsung 850 EVO in macbook pro (mid 2010)

Hallo hier wat hulp gevraagd….!
    In mijn Macbook Pro (mid 2010) heb ik een een SSD schijf van Samsung geplaatst na informatie te hebben ingewonnen op dit forum en diverse andere fora.
    Een terugkerend probleem is dat mijn computer na 2 opstarten blijft hangen in de opstart fase.
    Bij opstarten in de recovery mode, systeemherstel kan de schijf niet ge-deactiveerd worden.
    Heb nu reeds diverse malen de boel opnieuw geïnstalleerd en blijf dit probleem houden.
    Trim enabler wel aangeschaft maar na wat onderzoek oa hier, ook ge-deactiveerd, maar met hetzelfde probleem een opstart die blijft hangen.

Heeft iemand een idee wat er fout gaat?

Bijdrager
    TheBigZ

Tip: koop een externe USB case (zie bv dit topic voor links en tips) en wis/formatteer/initialiseer/installeer de SSD voordat je die in je Mac plaatst. Kost drie tientjes en voorkomt een hoop ergernis.

Bijdrager
    casa

TheBigz bedankt voor je reactie.

De externe behuizing heb ik. De ssd schijf is extern via usb geformatteerd en daarna voorzien van een verse installatie van Yosemite alvorens ingebouwd te zijn in de macbook….
    Toen een migratie van Time machine….

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je geprobeerd om op te starten van de SSD toen die nog in de externe USB case zat? (Option toets ingedrukt houden tijdens het booten van je Mac) Hiermee kun je testen of de installatie goed gegaan is.

Inactief
    Anoniem

Check eens een keer als hij weer niet wilt opstarten of hij wel boot vanuit een externe case op dat moment
    Misschien een HDD kabel die niet goed meer is?

Bijdrager
    casa

Ga ik proberen …..
    bedankt jullie horen het..

Bijdrager
    casa

Opgestart, enkele malen, via de ssd in externe behuizing, en tot nu toe geen probleem…
    Betekend dit een SATA kabel probleem? Of toch iets anders….

Bijdrager
    vincent1805

Zit met een soortgelijk probleem.
    Macbook pro begin 2011, HD van 320 GB is vol, dus heb een samsung ssd 850 evo gekocht.
    oude HD eruit, nieuwe ssd erin, schijf zichtbaar in disk utility en geformateerd naar journaled.
    internet recovery laad 10.7 maar er komt een foutmelding op ” onbekend probleem “, kan dus niet verder.
    oude installatie dvd gevonden en via de oude weg geprobeerd, dvd geeft kernel panic.

Oude schijf terug erin en start weer op.
    Wat kan dit zijn?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.