8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    jchm.

Problemen met inloggen op draadloos internet (Mac)

Hallohallo.
    Ik heb vanmiddag een nieuwe router gekocht (aangezien mijn oude router verouderd was én bovendien niet geschikt was voor het gebruik van draadloos internet). Ik heb deze router net geïnstalleerd en het internet op mijn PC werkt als een gek (met een LAN kabel), maar ik kom niet op het draadloos internet via mijn MacBook.

Mijn Airport vindt mijn netwerk wel, maar wanneer ik het (correcte) wachtwoord invul en probeer in te loggen, komt er ‘Incompatibele beveiliging’ te staan en ben ik dus niet verbonden met internet.

Ik hoop dat jullie hier een oplossing voor hebben!
    – Jochem.

Bijdrager
    Martijn Snels

WEP beveiligd? Dan dien je de HEX decimale code in te voeren!

Bijdrager
    jchm.
    ”Martijn

WEP beveiligd? Dan dien je de HEX decimale code in te voeren!

Dank voor je reactie. Wat houdt de HEX decimale code in en waar kan ik deze vinden?

Bijdrager
    Calpa

Bij de instellingen van het model/router. Typ 192.168.1.1 of 192.168.0.1 in bij je browser en zoek de instellingen voor draadloos netwerk.

Bijdrager
    Hansi2124

Waarschijnlijk staat dat wachtwoord ook op je draadloze modem/router op een sticker of zo.

Bijdrager
    jchm.

Superdankjulliewel!
    Hij genereerde daar inderdaad vanuit mijn wachtwoord een viertal sleutels en deze moet ik dan als wachtwoord invullen.

Merci!

Bijdrager
    Oppie

WEP beveiligd? Gebruik WPA; WEP is als beveiliging onbetrouwbaar.

Bijdrager
    Franko

ja inderdaad. en neem dan bij WPA bij voorkeur een wat langer en lastiger wachtwoord.

Denk hierbij aan het serienummer onder je router.

of zoiets als dit:

abhhgj75jnfj6j4 en schrijf dit ergens op;)

lastig wachtwoord. maar verbeterd in combinatie met WPA wel aanzienlijk je beveiliging. + je vult het toch maar 1 keer in wss

WEP is binnen 5 minuten te kraken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.