20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    abbenhui

Problemen met ING-site en Safari

Sinds een paar weken krijg ik op m’n Macbook deze melding bovenin wanneer ik naar Mijn ING ga:

Ik ben eens gaan kijken in activiteitenweergave en vind dan dit:

Dus dat “veel geheugen” klopt wel 😄

Het gekke is dat het op m’n iMac nooit gebeurt; iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

UPDATE: zojuist op dezelfde Macbook ING-site benaderd met Firefox. Probleemloos, en in activiteitenweergave zie ik dat ‘slechts’ 250 MB wordt gebruikt (ipv 2,66 GB).

Bijdrager
    Shmoo

Dit krijg je alleen wanneer je de ING Punten website bezoekt correct?

Dat is een vreselijke webpagina. Compleet waardeloos gemaakt zodat er continue content aan de  pagina wordt toegevoegd. De personen die daar verantwoordelijk voor zijn moeten ze in een string laten abseilen langs het glaswerk van het hoofdkantoor bij ING.

Moderator
    Night

Je kunt van Shmoo zeggen wat je wil,. fantasie heeft hij wel 😉

Bijdrager
    abbenhui

@shmoo: Uh, nee, het is bij ‘alle’ pagina’s op MijnING.

Bijdrager
    Shmoo

Bij mij is het ook hoog in vergelijking tot andere sites maar niet zo hoog. Misschien heb je te veel geld op je bankrekening staan. Maak gewoon eens 2000,- naar mij over, kijken of ik die Gigabytes er dan bij krijg. 😚

Bijdrager
    Geldersscheepje

Bekend probleem. Sinds een week of twee is het dramatisch. Hoop dat er iemand van ING meeleest..

Inmiddels op de homepage van ING gereageerd. Work around is de oude omgeving, deze is nog steeds beschikbaar (:_))

Bijdrager
    Shmoo

Maar los van dit probleem. Doen we nog echt inloggen via de website bij ING ?

Betalen en transacties overboeken met de app op de telefoon gaat toch veel sneller, fijner. Touch ID — boem klaar. Het is dat ik dit probleem zie anders was al ik zeker een half jaar niet meer ingelogd bij MIJN ING op de website. Sterker nog, als je via de website een betaling wilt doen dan vraagt de site je om met de app op de telefoon te bevestigen.

Bijdrager
    Dick de Roos

Maar als je ( om eens wat te noemen) het jaaroverzicht wilt inzien/downloaden, moet je toch echt naar de site.

Bijdrager
    Shmoo

Dat berichtje kreeg ik ook maar dat jaaroverzicht stelt toch niets voor? Daar staat alleen maar op wat de balans van op 1 januari en op 31 december. Niet zo heel boeiend voor particulieren. En hoeveel je gespaard hebt – met de rentes tegenwoordig is dat ook heel erg belangrijk ja. 😉

Bijdrager
    abbenhui

Los van apps wel of niet: er is een probleem met de site en Safari. En ‘niet meer naar die site gaan’ vind ik dan niet de oplossing.

Bijdrager
    Shmoo

Nee oké, maar er is oo niet zoveel dat wij als gebruikers daar aan kunnen doen. Dit zijn dingen die zich op de server afspelen. Daar hebben wij als bezoekers totaal geen controle over.

Je kunt natuurlijk altijd een klacht, of probleem melden bij ING omtrent dit onderwerp.

Bijdrager
    abbenhui

Blijft voor mij de vraag of het echt ‘op de server’ zit, wanneer de problemen wel optreden met Safari maar niet met Firefox.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

<p class=”cite”>Shmoo op 6 februari 2019 om 21:10</p>
    Maar los van dit probleem. Doen we nog echt inloggen via de website bij ING ?

Betalen en transacties overboeken met de app op de telefoon gaat toch veel sneller

Ik zit ook bij de ING maar ik wil absoluut niks op de telefoon doen. (kan niet eens want mijn iPhone is te oud en ING is niet goed wijs als ze denken dat ik een nieuwe iPhone ga aanschaffen)

Waarom in hemelsnaam bankieren op een lullig gevoelig aanraak schermpje met een grotere kans op typ fouten (ja wel!) als mensen op kantoor net als ik achter een echte desktop zitten? Mobiel bankieren bestaat alleen omdat het kan, niet omdat het nu zoveel handiger is of veiliger.

Bijdrager
    Shmoo

Ja de hele wereld is gek behalve jij.. 🤫

Dat is altijd het mooie. Straks roept hier iemand dat hij heen telefoon heeft en dan begrijpt de rest van de aanwezige het allemaal niet zo goed.

Bijdrager
    Outragemac

Ik gebruik mobiel bankieren alleen om saldo’s te checken of om tussen eigen rekeningen onderling over te boeken. Al het andere doe ik veel liever op de desktop versie

Bijdrager
    Shmoo

Hoe dan ? Als ik bij ING op hun website inlog en ik wil een betaling uitvoeren dan moet ik nog steeds – aan het einde – verifiëren via mijn iPhone of iPad. De bank weet dat ik hun app gebruik dus al dat geneuzel met TANcodes (Random readers en wat niet allemaal) is dan voorbij. ING app openen > betaling staat meteen klaar > Touch ID of pincode en boem. Online iets kopen en betalen via iDEAL. Op het scherm van de computer zie je een QR code. Scannen met je iPhone > alles wordt ingevuld > Touch ID en klaar.

In welke wereld leven wij als dat niet 1000 maal eenvoudiger dan inloggen bij je bank > codes genereren en opdrachten uitvoeren. Je mobiel is zoveel sneller en compacter in gebruikt.

En de ING app vereist minimaal iOS 10. Sorry maar als je nog een iPhone hebt < iOS 10 dan ben jij denk ik de laatste die een bank moet vertellen omtrent veiligheid en dat soort zaken. Dan ben je gewoon niet verstandig bezig, klaar.

Bijdrager
    meesje

Even weer terug naar de oorspronkelijke vraag (laat ieder lekker z’n eigen voorkeuren hebben). Zojuist via Safari op Macbook Pro (werk, late 2013, met 8gb geheugen) en Macbook Air (prive, early 2015, met 8gb geheugen) een test gedaan. Op beide apparaten kan ik zonder problemen de website van ING benaderen, inloggen, rentepunt artikelen benaderen, etc. Activiteitenweergave geeft aan dat er iets meer dan 300mb in beslag genomen wordt van het geheugen.

Heb je wellicht in Safari plugins geïnstalleerd? Zo ja, wat als je deze verwijderd?

Bijdrager
    abbenhui

Heb de zaak ook even bij ING gemeld. Ziehier de reactie:

ING Nederland:
    Safari werkt inderdaad niet optimaal met onze website. Dit heeft met bepaalde veiligheidsnormen waaraan een browser moet voldoen van ons te maken. Deze corresponderen niet met onze vereisten voor een veilige internetbankieromgeving. De browser die het beste met onze site functioneert is Google Chrome. ^Miranda

Bijdrager
    meesje

<p class=”cite”>abbenhui op 12 februari 2019 om 17:54</p>
    Heb de zaak ook even bij ING gemeld. Ziehier de reactie:

ING Nederland:
    Safari werkt inderdaad niet optimaal met onze website. Dit heeft met bepaalde veiligheidsnormen waaraan een browser moet voldoen van ons te maken. Deze corresponderen niet met onze vereisten voor een veilige internetbankieromgeving. De browser die het beste met onze site functioneert is Google Chrome. ^Miranda

Bedankt voor deze terugkoppeling. Het blijft wel vreemd waarom Safari bij anderen 300-350mb geheugen in beslag neemt en bij jou 2,66gb…. Dat is misschien wel een onderzoekje waard: plugins? Welke versie van macOS? Versie Safari? Etc.

Bijdrager
    abbenhui

@meesje
    Het gaat om Mojave 10.14.3; Safari Versie 12.0.3.

Als extensies waren er Ghostery Light en Adblock+. Die heb ik beiden nu volledig verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd.

Gevolg is dat de site van Mijn ING nog steeds niet goed (veel te traag) loopt, maar het geheugengebruik si gedaald naar 250/300 Mb.
    Als ik dan de opmerkingen van ING ter harte neem over Safari en constateer dat het met Firefox probleemloos werkt denk ik dat hiermee de zaak dan wel is afgedaan. Het geheugengebruik was waarschijnlijk het gevolg van ‘iets met die plugins’; dat is nu weg, en het feit dat Safari niet soepel werkt wordt (h)erkend.

Klaar dus, denk dan maar.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.