7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    iNiels1984

Problemen met IMAP in OSX Mail

Momenteel zit ik met een heel vreemd probleem, althans, dat denk ik… Ik heb altijd gebruikt gemaakt van POP mail, nu ben ik sinds een paar weken over op IMAP maar mijn mail werk niet niet meer helemaal lekker. Ik maak gebruikt van drie mailadressen. Allemaal via een eigen domein. Geen geen mailadres van bijvoorbeeld ziggo of online. Alles is netjes ingesteld op m’n Mac, iPad en iPhone. Nu komt het vreemde, als ik op m’n Mac één van de drie mailadressen actief zet, gaat alles goed, geen enkel probleem, zet ik het tweede en derde mailadres ook aan, dan gaat het fout, er komen uitroeptekens achter de mailadressen te staan en als ik doorklik staat er: ‘Het is niet gelukt om verbinding te maken met deze IMAP-server… Controleer of de server verbindingen via poort 143 toestaat.’ Maar het vreemde is dus dat het wél gewoon werkt als er maar 1 mailadres actief staat…

Op m’n iPad en iPhone werkt het dan weer wel, dan weer niet…

HELP… Is er iemand die dit ook wel eens heeft gehad? Instellingen lijken me ok. Geavanceerd heb ik staan op Poort 143 en geen SSL. Als ik dit wel aanzet komt poort 993 in beeld en krijg ik een andere foutmelding. Poort 993 is volgens mij ook alleen voor POP?

Hopelijk kan iemand me raad geven!
    Thnx alvast.

Bijdrager
    Triumph

Het schijnt dat Mail problemen kan hebben met niet Apple IMAP accounts.
    Men vind Postbox een betere oplossing http://postbox-inc.com/features
    Ik vind Postbox geen fijn programma omdat je dan niet je mail kan ontvangen in mail op de iPhone en/of iPad
    Nogmaals geen ervaring met het programma wel gezien en de bovenstaande opmerkingen er over gehoord

Bijdrager
    fred44nl

hier werkt imap van google gewoon goed.
    icloud, voorheen me, is ook imap en van apple zelf.

uitroeptekens heb ik eens gehad met bijv. hotmail, als er te veel en te vaak naar email werd gekeken.
    wellicht kan jouw imap-provider er niet tegen, dat er heel snel achter elkaar, of misschien wel tegelijkertijd, wordt ingelogd om email te synchorniseren.
    je kunt dit testen, door op alle devices één en hetzelfde account actief te zetten.
    en dat dus 3x, maar niet gelijktijdig.

Bijdrager
    borisboef

Bij welke provider heb je die adressen lopen? Soms wordt er gelimiteerd op het aantal connecties per IP of per mailbox.

Bijdrager
    iNiels1984

Mijn mailadressen lopen via IS Online. Het zou inderdaad kunnen dat er een max aan zit…

Bijdrager
    iNiels1984

Het gekke is alleen dat er uitroeptekens staan maar de mail wel gewoon binnen komt…

Bijdrager
    iNiels1984

Probleem is opgelost, had inderdaad te maken met de max aantal connecties per IP. Thnx all!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.