22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Roucourt

problemen met imac aansluiten op LG tv

Hallo,

ik zou graag mijn imac aansluiten op men 42″ LG tv. Ik heb een dvi naar hdmi kabeltje gekocht en deze verbonden via een hdmi kabel van imac naar tv.
    De imac vind de tv wel maar op de tv blijft maar ‘geen signaal’ staan. De tv staat ook al in de stand pc.

kan iemand me dringend helpen?

Bijdrager
    Beech

Via deze verbinding gaat geen geluid mee, dus je moet je geluidsuitgang nog verbinden met je TV. En je hebt van je TV een tweede monitor gemaakt, heb je dat bij je monitorinstellingen aangegeven ?

Bijdrager
    Roucourt

geluid moet niet mee want ik heb een installatie van logitech aan men pc hangen.

waar vind ik die instellingen?

Bijdrager
    pangeran

Deze staan onder System preferences en dan Displays

Bijdrager
    Hansi2124

Norton op je Mac? Is dat nog van deze tijd?
    :eek:

Bijdrager
    pangeran

Hahaha daar heb ik niet naar gekeken, had de eerste de beste screenshot die google me gaf gelinkt;)

Bijdrager
    Hansi2124

Ah, het niet van jouw Mac. Dan heb ik niets gezegd haha.

Bijdrager
    Roucourt

ja dat heb ik, en dan displays..

dat heb ik al allemaal maar vind precies niet de juiste instellingen verder.

Ik neem dan orden schermen en dan krijg ik een kadertje van men imac en nog een 2e van men tv..

Bijdrager
    pangeran

Nee das ook screen van oudere OS zie ik nu pas.

@Roucourt: als mirror display doet zie je dan wel wat op je tv?

Ik weet niet of het ook wat uitmaakt, maar dat is de optie die ik zou proberen omdat je dan bijna zeker bent dat het signaal goed door je iMac wordt verstuurd. Het kan natuurlijk ook nog aan de kabel etc. liggen.

Bijdrager
    Roucourt

als ik dat doe krijg ik enkel op de imac troebeler beeld, maar nog steeds niets op de tv

Bijdrager
    pangeran

Hmz dan zou ik het zo ook niet weten helaas. Kan het zelf nu ook niet testen omdat ik op mn werk geen mac heb. Heb je eventueel nog andere 2de monitor waarop je het kan testen. Dan kan je ook al uitsluiten dat het aan de tv ligt (wat me onwaarschijnlijk lijkt).

Bijdrager
    Roucourt

dat zal ik eens proberen, en ook is met men laptop proberen of ik dan wel iets op de tv krijg.

Bijdrager
    Roucourt

met men laptop lukt het wel, dus moet het aan de instellingen van de imac liggen

Bijdrager
    pangeran

hmz lastig. Enige nog dat ik kan bedenken ik kijken of het op ander scherm met je iMac wel lukt en dan weet je zeker dat het aan de instellingen ligt en niet de kabel. Maar hoe je het dan moet oplossingen weet ik zo ook niet.

Bijdrager
    snoekie

Wat je ook kan proberen is alles aansluiten. de tv op de juiste ingang zetten, de iMac aan laten en dan de tv even aan en uit zetten.

Inactief
    Anoniem

Als je je tv aan de imac hebt en je gaat naar instellingen>>beeldschermen, zie je dan 1 of 2 blauwe vlakken bij rangschikking? Als je er 2 ziet zou ik niet weten wat er mis is en als je er 1 ziet heb je of een kapotte kabel of een kapotte uitgang..

Moderator
    Night

Wensing, TS zegt al dat de Mac de TV wel ziet. De TV ziet echter de beeldinformatie van de Mac niet, of kan deze niet ‘goed’ verwerken.

Ik zou trouwens wel eens willen weten of de Mac ook daadwerkelijk de LG ziet. (wordt deze naam ook weergegeven in het beeldscherminstellingen menu?) Want als dat niet zo is, zou het wel eens aan de kabel of de converter kunnen liggen…

Bijdrager
    Roucourt

jaja de mac ziet de LG, er staat dan zo boven het kadertje als naam: lg 2042……
    dus de mac ziet de lg zeer zeker, alleen op de tv niets.

De grootte van het beeldscherm is ook goed ingesteld, van de tv 16:9 en dit heb ik dan ook ingesteld bij de mac (1600×900).

Mirror displays helpt ook niet.

Bijdrager
    Ruben

Probeer eens een lagere resolutie, misschien kan de LG het niet aan en laat daarom niets zien. Ik heb twee weken geleden hetzelfde gehad toen ik iemand hielp zijn MacBook op een Samsung TV aan te sluiten. Hoogste resolutie die de MacBook in het keuzemenu gaf leverde zwart beeld op de TV op. Steeds een stapje lager gedaan en ineens was er beeld (weet alleen niet meer bij welke resolutie).

Bijdrager
    Roucourt

als ik met de resolutie speel krijg ik eindelijk wat beeld op de tv! maar enkel een paar flitsen en dan is het terug weg.

Weet iemand de juiste resolutie?

Bijdrager
    pangeran

Resolutie is afhankelijk van welke tv je hebt (LG2042 etc lees ik in je vorige post), maar dit kan je makkelijk zelf via google opzoeken of de specs van je tv bekijken. Al heb ik nog steeds het idee dat het probleem aan je uitgang/kabel ligt. Want ook al klopt de resolutie niet hij zou toch gewoon beeld moeten geven van wat mijn ervaring hierbij is. Had je nog geprobeerd om je iMac met dezelfde kabel aan ander scherm te hangen?

Bijdrager
    Roucourt

ik ga het maar laten zoals het is.
    ik zou het toch vooral willen om films te kunnen kijken op de tv, en ik heb men externe HD kunnen aansluiten op de tv dus nu lukt het ook.

Toch iedereen bedankt!

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.