3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Flippie

Problemen met iCal (uitnodigen bij events) sinds iCloud

Sinds ik over ben op iCloud kan ik in de gedeelde agenda in iCal geen personen meer uitnodigen bij agendaactiviteiten. Dit kan alleen nog via iCloud. Ook kan ik nu in iCal geen wijzigingen doorvoeren bij afspraken waar anderen voor zijn uitgenodigd. Voorheen ging dit via MobileMe prima. Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Bijdrager
    HUUULLLPPP

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik verstuur uitnodigingen via iCal naar andere (Windows of geen iCloud bezitters). Deze mensen kunnen mijn uitnodigingen niet meer accepteren omdat ze geen iCloud hebben. Heeft iemand al een oplossing????

Bijdrager
    MacRemco

Ik heb ook hetzelfde (denk ik) …ben dit tegengekomen op de Apple support forums:

Re: Calendar invites – none iCloud users left out?
    Oct 20, 2011 3:21 AM

I’ve been taking a closer look. If an invitee clicks on one of the buttons in the invitation mail, it opens a web page with a URL something like:

https://www.icloud.com/calendar/eventreply/nl-nl/?<verylongeventid>#reply=accept

I got some invitation responses though while testing, but all from people abroad (I’m in the Netherlands). I figured it might be just the Dutch version of the response page. So I changed the ‘nl-nl‘ part of the URL into ‘en-us‘ and reloaded the page. Voila! Loads flawlessly.

So it seems there’s something wrong with the Dutch version of the page (or the script behind it). Might be the case with other languages too. I’ve thrown my findings into the feedback form athttp://www.apple.com/feedback/icloud.html. Let’s hope they’ll pick it up…

Wordt een beetje moe van dit soort fouten… kan dus niemand uitnodigen via iCal, althans ze kunnen niet accepteren zonder handmatig de link aan te passen. Beetje suf!

Gr.,
    Remco

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.