8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Xavifunky

Problemen met het migreren van een MySQL database

Ik wil een WordPress site van de ene naar de andere host verplaatsen en heb wat problemen met het verhuizen van de MySQL database. Wanneer ik die namelijk eerst exporteer en dan weer importeer in PhMyAdmin krijg ik de volgende melding:

INSERT INTO <code>wp_cb_email_template_admin</code> (<code>email_id</code>, <code>email_to</code>, <code>email_from</code>, <code>body_content</code>, <code>subject</code>, <code>send_to</code>, <code>form_id</code>, <code>from_name</code>, <code>reply_to</code>, <code>cc</code>, <code>bcc</code>, <code>name</code>) VALUES (4, '[control_7]', '<p>Hi,</p><p>Thank you for filling out the contact form. I\\\'ll get back to you as soon as possible.</p><p>Xoxo,</p><p><strong>Maxime</strong></p>', 'Thanks for filling out the contact form', 1, 1, 'The Front Row', '', '', '', 'Thank you'), (3, 'maxime@thefrontrowblog.com', '<p>Hey Maxime,</p><p>Someone filled out the contact form on The Front Row.</p><p>Here are the details :</p><p>Thanks,</p><p><em>The Front Row</em></p><p><strong>Name</strong> : [control_5]</p><p><strong>Email</strong> : [control_7]</p><p><strong>Message</strong> : [control_8]</p>', 'New Contact recieved from Website', 0, 1, 'Site Administration', '[control_7]', '', '', 'Admin Notification'); -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabelstructuur voor tabel <code>wp_cb_form_settings_table</code> -- CREATE TABLE <code>wp_cb_form_settings_table</code> ( <code>id</code> int(10) UNSIGNED NOT NULL, <code>form_id</code> int(10) NOT NULL, <code>form_message_key</code> varchar(200) NOT NULL, <code>form_message_value</code> text NOT NULL ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=utf8; -- -- Gegevens worden geƫxporteerd voor tabel <code>wp_cb_form_settings_table</code> -- INSERT INTO <code>wp_cb_form_settings_table</code> (<code>id</code>, <code>form_id</code>, <code>form_message_key</code>, <code>form_message_value</code>) VALUES (12, 1, 'form_description', ''), (11, 1, 'incorrect_email_message', 'Please enter a valid e-mail address'), (10, 1, 'blank_field_message', 'Required field must not be blank'), (8, 1, 'redirect_url', ''), (9, 1, 'success_message', ''), (7, 1, 'redirect', '0'); -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabelstructuur voor tabel <code>wp_cb_frontend_data_table</code> -- CREATE TABLE <code>wp_cb_frontend_data_table</code> ( <code>id</code> int(10) UNSIGNED NOT NULL, <code>form_id</code> int(10) NOT NULL, <code>field_Id</code> int(10) NOT NULL, <code>dynamic_control_id</code> int(10) NOT NULL, <code>dynamic_frontend_value</code> text NOT NULL, <code>form_submit_id</code> int(10) NOT NULL ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=utf8; -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabelstructuur voor tabel <code>wp_cb_frontend_forms_table</code> -- CREATE TABLE <code>wp_cb_frontend_forms_table</code> ( <code>id</code> int(10) UNSIGNED NOT NULL, <code>form_id</code> int(10) NOT NULL, <code>submit_id</code> int(10) NOT NULL ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=utf8; -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabelstructuur voor tabel <code>wp_cb_layout_settings_table</code> -- CREATE TABLE <code>wp_cb_layout_settings_table</code> ( <code>id</code> int(10) UNSIGNED NOT NULL, <code>form_id</code> int(10) NOT NULL, <code>form_settings_key</code> varchar(200) NOT NULL, <code>form_settings_value</code> varchar(200) NOT NULL ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=utf8; -- -- Gegevens worden geƫxporteerd voor tabel <code>wp_cb_layout_settings_table</code> -- INSERT INTO <code>wp_cb_layout_settings_table</code> (<code>id</code>, <code>form_id</code>, <code>form_settings_key</code>, <code>form_settings_value</code>) VALUES (86, 1, 'submit_button_text_direction', 'inherit'), (85, 1, 'submit_button_rdl_text_align', '0'), (84, 1, 'submit_button_border_radius', '2'), (83, 1, 'submit_button_border_size', '1'), (82, 1, 'submit_button_border_color', '(81, 1, 'submit_button_text_color', '#000000'), (80, 1, 'submit_button_hover_bg_color', '#e5e5e5'), (79, 1, 'submit_button_bg_color', '#B8B8B8'), (78, 1, 'submit_button_button_width', '110'), (77, 1, 'submit_button_font_size', '12'), (76, 1, 'submit_button_font_style', 'normal'), (75, 1, 'submit_button_text', 'Submit '), (74, 1, 'submit_button_font_family', 'inherit'), (73, 1, 'input_field_input_size', 'layout-span10'), (72, 1, 'input_field_text_direction', 'inherit'), (71, 1, 'input_field_rdl_text_align', '0'), (70, 1, 'input_field_rdl_multiple_row', '1'), (69, 1, 'input_field_clr_bg_color', '#ffffff'), (68, 1, 'input_field_border_style', 'solid'), (67, 1, 'input_field_border_size', '1'), (66, 1, 'input_field_border_color', '#e5e5e5'), (65, 1, 'input_field_border_radius', '0'), (64, 1, 'input_field_font_size', '14'), (63, 1, 'input_field_font_style', 'normal'), (62, 1, 'input_field_font_color', '#000000'), (61, 1, 'input_field_font_family', 'inherit'), (60, 1, 'label_setting_text_direction', 'inherit'), (59, 1, 'label_setting_hide_label', '0'), (58, 1, 'label_setting_field_align', 'left'), (57, 1, 'label_setting_field_size', '11'), (56, 1, 'label_setting_label_position', 'top'), (55, 1, 'label_setting_font_align_left', '0'), (54, 1, 'label_setting_font_size', '16'), (53, 1, 'label_setting_font_style', 'normal'), (52, 1, 'label_setting_font_color', '#000000'), (51, 1, 'label_setting_font_family', 'inherit'), (87, 1, 'success_msg_font_family', 'inherit'), (88, 1, 'success_msg_font_size', '12'), (89, 1, 'success_msg_bg_color', '#e5ffd5'), (90, 1, 'success_msg_border_color', '#e5ffd5'), (91, 1, 'success_msg_text_color', '#6aa500'), (92, 1, 'success_msg_rdl_text_align', '0'), (93, 1, 'success_msg_text_direction', 'inherit'), (94, 1, 'error_msg_font_family', 'inherit'), (95, 1, 'error_msg_font_size', '12'), (96, 1, 'error_msg_bg_color', '#ffcaca'), (97, 1, 'error_msg_border_color', '#ffcaca'), (98, 1, 'error_msg_text_color', '#ff2c38'), (99, 1, 'error_msg_rdl_text_align', '0'), (100, 1, 'error_msg_text_direction', 'inherit')

MySQL meldt: Documentatie

#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near 'CREATE TABLE <code>wp_cb_form_settings_table</code> (
      <code>id</code> int(10) UNSIGNED NOT NULL,
      `' at line 11

Iemand die hier raad mee weet?

Bijdrager
    Xavifunky

Dat is niet zo goed doorgekomen, opnieuw:

INSERT INTO wp_cb_email_template_admin (email_id, email_to, email_from, body_content, subject, send_to, form_id, from_name, reply_to, cc, bcc, name) VALUES (4, ‘[control_7]’, ‘maxime@thefrontrowblog.com’, ‘<p>Hi,</p><p>Thank you for filling out the contact form. I\\\’ll get back to you as soon as possible.</p><p>Xoxo,</p><p>Maxime</p>’, ‘Thanks for filling out the contact form’, 1, 1, ‘The Front Row’, ”, ”, ”, ‘Thank you’), (3, ‘maxime@thefrontrowblog.com’, ‘auto@thefrontrowblog.com’, ‘<p>Hey Maxime,</p><p>Someone filled out the contact form on The Front Row.</p><p>Here are the details :</p><p>Thanks,</p><p>The Front Row</p><p>Name : [control_5]</p><p>Email : [control_7]</p><p>Message : [control_8]</p>’, ‘New Contact recieved from Website’, 0, 1, ‘Site Administration’, ‘[control_7]’, ”, ”, ‘Admin Notification’); — ——————————————————– — — Tabelstructuur voor tabel wp_cb_form_settings_table — CREATE TABLE wp_cb_form_settings_table ( id int(10) UNSIGNED NOT NULL, form_id int(10) NOT NULL, form_message_key varchar(200) NOT NULL, form_message_value text NOT NULL ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=utf8; — — Gegevens worden geĆ«xporteerd voor tabel wp_cb_form_settings_table — INSERT INTO wp_cb_form_settings_table (id, form_id, form_message_key, form_message_value) VALUES (12, 1, ‘form_description’, ”), (11, 1, ‘incorrect_email_message’, ‘Please enter a valid e-mail address’), (10, 1, ‘blank_field_message’, ‘Required field must not be blank’), (8, 1, ‘redirect_url’, ”), (9, 1, ‘success_message’, ”), (7, 1, ‘redirect’, ‘0’); — ——————————————————– — — Tabelstructuur voor tabel wp_cb_frontend_data_table — CREATE TABLE wp_cb_frontend_data_table ( id int(10) UNSIGNED NOT NULL, form_id int(10) NOT NULL, field_Id int(10) NOT NULL, dynamic_control_id int(10) NOT NULL, dynamic_frontend_value text NOT NULL, form_submit_id int(10) NOT NULL ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=utf8; — ——————————————————– — — Tabelstructuur voor tabel wp_cb_frontend_forms_table — CREATE TABLE wp_cb_frontend_forms_table ( id int(10) UNSIGNED NOT NULL, form_id int(10) NOT NULL, submit_id int(10) NOT NULL ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=utf8; — ——————————————————– — — Tabelstructuur voor tabel wp_cb_layout_settings_table — CREATE TABLE wp_cb_layout_settings_table ( id int(10) UNSIGNED NOT NULL, form_id int(10) NOT NULL, form_settings_key varchar(200) NOT NULL, form_settings_value varchar(200) NOT NULL ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=utf8; — — Gegevens worden geĆ«xporteerd voor tabel wp_cb_layout_settings_table — INSERT INTO wp_cb_layout_settings_table (id, form_id, form_settings_key, form_settings_value) VALUES (86, 1, ‘submit_button_text_direction’, ‘inherit’), (85, 1, ‘submit_button_rdl_text_align’, ‘0’), (84, 1, ‘submit_button_border_radius’, ‘2’), (83, 1, ‘submit_button_border_size’, ‘1’), (82, 1, ‘submit_button_border_color’, ‘(81, 1, ‘submit_button_text_color’, ‘#000000’), (80, 1, ‘submit_button_hover_bg_color’, ‘#e5e5e5’), (79, 1, ‘submit_button_bg_color’, ‘#B8B8B8’), (78, 1, ‘submit_button_button_width’, ‘110’), (77, 1, ‘submit_button_font_size’, ’12’), (76, 1, ‘submit_button_font_style’, ‘normal’), (75, 1, ‘submit_button_text’, ‘Submit ‘), (74, 1, ‘submit_button_font_family’, ‘inherit’), (73, 1, ‘input_field_input_size’, ‘layout-span10’), (72, 1, ‘input_field_text_direction’, ‘inherit’), (71, 1, ‘input_field_rdl_text_align’, ‘0’), (70, 1, ‘input_field_rdl_multiple_row’, ‘1’), (69, 1, ‘input_field_clr_bg_color’, ‘#ffffff’), (68, 1, ‘input_field_border_style’, ‘solid’), (67, 1, ‘input_field_border_size’, ‘1’), (66, 1, ‘input_field_border_color’, ‘#e5e5e5’), (65, 1, ‘input_field_border_radius’, ‘0’), (64, 1, ‘input_field_font_size’, ’14’), (63, 1, ‘input_field_font_style’, ‘normal’), (62, 1, ‘input_field_font_color’, ‘#000000’), (61, 1, ‘input_field_font_family’, ‘inherit’), (60, 1, ‘label_setting_text_direction’, ‘inherit’), (59, 1, ‘label_setting_hide_label’, ‘0’), (58, 1, ‘label_setting_field_align’, ‘left’), (57, 1, ‘label_setting_field_size’, ’11’), (56, 1, ‘label_setting_label_position’, ‘top’), (55, 1, ‘label_setting_font_align_left’, ‘0’), (54, 1, ‘label_setting_font_size’, ’16’), (53, 1, ‘label_setting_font_style’, ‘normal’), (52, 1, ‘label_setting_font_color’, ‘#000000’), (51, 1, ‘label_setting_font_family’, ‘inherit’), (87, 1, ‘success_msg_font_family’, ‘inherit’), (88, 1, ‘success_msg_font_size’, ’12’), (89, 1, ‘success_msg_bg_color’, ‘#e5ffd5’), (90, 1, ‘success_msg_border_color’, ‘#e5ffd5’), (91, 1, ‘success_msg_text_color’, ‘#6aa500’), (92, 1, ‘success_msg_rdl_text_align’, ‘0’), (93, 1, ‘success_msg_text_direction’, ‘inherit’), (94, 1, ‘error_msg_font_family’, ‘inherit’), (95, 1, ‘error_msg_font_size’, ’12’), (96, 1, ‘error_msg_bg_color’, ‘#ffcaca’), (97, 1, ‘error_msg_border_color’, ‘#ffcaca’), (98, 1, ‘error_msg_text_color’, ‘#ff2c38’), (99, 1, ‘error_msg_rdl_text_align’, ‘0’), (100, 1, ‘error_msg_text_direction’, ‘inherit’)

MySQL meldt: Documentatie

#1064 – You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near ‘CREATE TABLE wp_cb_form_settings_table (
    id int(10) UNSIGNED NOT NULL,
    `’ at line 11

Bijdrager
    Shmoo

#1064 – You have an error in your SQL syntax;

Waarschijnlijk heb je een of andere plugin actief die niet zo heel lekker gemaakt is. OF mogelijk is die plugin al weer een tijdje gedeactiveerd maar is er wel nog rotzooi van die plugin achter gebleven in de database.

Probeer dit eens te draaien voordat je de export maakt.

WP-Optimize

Let op: Maak altijd backups van je database.

Bijdrager
    Xavifunky

Zoiets had ik ook al in gedachten, maar is dat niet te risicovol? Als er iets fout loopt kan ik de back-up die ik gemaakt heb dan toch net niet terugzetten?

Bijdrager
    bcgraaf

Waarom maak je niet een volledige Back-up incl DB met de plug-in duplicator. Zelf gebruik ik deze ook als ik lokaal een site maak en deze dan verplaats naar de hosting partij.

Bijdrager
    Shmoo
    Xavifunky op 13 mei 2016

Zoiets had ik ook al in gedachten, maar is dat niet te risicovol? Als er iets fout loopt kan ik de back-up die ik gemaakt heb dan toch net niet terugzetten?

Ooit zal je het toch moeten doen. Je kunt wel een plugin nemen om een kloon te maken van de huidige site richting de nieuwe omgeving maar daar los je het probleem niet echt mee op. Wil je op die nieuwe omgeving dat niet met een goede stabiele versie verder gaan?

Alles netjes bijwerken, opruimen en controleren? Je database eens per jaar optimaliseren is helemaal niet zo gek om te doen hoor. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er iets fout ging bij het gebruik van deze plugin, maar goed ik heb ook nooit 200+ plugins actief in WordPress.

Ik weet niet wat jij allemaal hebt draaien en qua plugins en hoeveel je er ooit gewoon geprobeerd hebt en weer gedeactiveerd omdat het niks was.
    Het backuppen zeg ik er alleen maar bij om mijzelf in te dekken, straks heb jij eens of andere rare plugin gebruikt waar ik nog nooit van gehoord heb en die heft je database zo overhoop gehaald waardoor de optimize plugin het laatste zetje geeft. Dan heb ik het gedaan omdat ik zei gebruik deze plugin.

De kans is denk ik veel groter dat het goed gaat dan fout. Mogelijk zijn er restante achtergebleven van een of andere plugin die dit veroorzaken. Het voordeel van deze plugin is dat het alles wist dat niet in gebruik is.
    Ik heb het onderlaatst uitgevoerd op een site die 1700 pagina telde, de database ging van 12,8mb naar 5,2mb. Ik bedoel dat heeft er heel wat rotzooi in gezeten dat niet meer nodig was en alles functioneerde gewoon daarna.

Bijdrager
    Xavifunky

Bedankt voor je uitgebreide antwoord Shmoo, ik heb de plugin die je aanraadde de database laten optimaliseren en hij is zon 5MB verkleind. Echter krijg ik bij een nieuwe export/import nog steeds dezelfde foutmelding met dezelde beschrijving.

Iemand nog ideeƫn?

Bijdrager
    Xavifunky

Het gebruik van Duplicator lijkt me niet ideaal aangezien ik de site van de ene naar de andere VPS wil verplaatsen (zelfde domeinnaam) en er zo heel wat downtime wordt veroorzaakt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.