7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Erjee

Problemen met het maken van een grote backup

Wanneer ik probeer om een backup te maken van de hele Users-folder (14 GB) op een LaCie harde schijf van 160 GB met twee partities, loopt mijn iMac 17 inch, systeem 10.2.8, tijdens het backuppen vast. Kleine backups (bijv. 20 MB) geven geen problemen. Ik heb het geprobeerd met Silverkeeper 1.0.1, met Backup 2.0 Beta en met gewoon kopiëren. De harde schijven heb ik gecontroleerd met DiskWarrior.
    Waar zou het aan kunnen liggen?

Aanvulling: Met Disk Copy loop ik ook vast, maar dan kan ik wel zonder herstart verder.

Bijdrager
    Ruben
    ”Erjee”

Kleine backups (bijv. 20 MB) geven geen problemen…

Ik zou eerst eens goed kijken of het wel aan de grootte van de backup ligt. Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat ‘ie op een gegeven moment bij een bepaald bestand aanbeland wat het probleem geeft.

Maken de door jou gebruikte programma’s een logfile aan? Dan kun je die eens checken om te zien of ‘ie inderdaad misschien bij een bepaald bestand de geest geeft en zo ja, dat bestand eens even goed onder handen nemen.

Misschien een beetje ver gezocht, maar heeft de schijf waar de backup naartoe gaat hetzelfde filesystem als de schijf die je wilt backuppen? Ik ben nog niet zo thuis in de filesystems van OS X, maar volgens mij is er ook een filesystem met een bepaalde limiet voor de grootte van een bestand. Het ZOU KUNNEN dat je backup schijf over zijn nek gaat als je er een bestand op probeert te proppen dat te groot is voor het gebruikte filesystem… maar nogmaals, dit is gewoon even een “long shot”, probeer een beetje alle mogelijke oorzaken te bedenken…

Bijdrager
    helix

de nieuwe versie van silverkeeper (1.1) kan grotere volumes aan,

http://www.lacie.com/silverkeeper/releasenotes.htm

verwijder wel je oude preferences (ik heb een serieuse crash gehad toen ik de nieuwe versie gewoon begon te draaien na installatie)

Bijdrager
    servir frais

hmm ik had dit probleem ook, toen ik dit jaar in januari de nieuwe G4 kreeg van mn baas had deze een HD van 80Gb.

telkens ik een volledige backup wou nemen van de hd op een externe firewire hd constateerde ik na een uurtje dat de mac was vastgelopen of er was een foutmelding.

de crash gebeurde bij mij telkens wanneer hij de systeemmap of de programmapmap kopieerde…. waarschijnlijk zijn er files met dezelfde bestandsnamen maar de ene voor OS9 de andere voor OSX

wanneer ik nu een volledig backup neem kopieer ik eerst alle data behalve de systeemmappen en programmamappen, die kopieer ik afzonderlijk en dit lukt nu nog steeds zonder problemen.

dus doe eens de test neem een volledige copie behalve van je systeemmap en programmamappen wedden dat hij dit tot een goed einde weet te brengen

groetjes
    tim

Bijdrager
    Erjee

Alle drie reacties zijn bruikbaar.
    De backup liep steeds vast op grote .psd bestanden en vertraagt sterk bij (minder) grote .jpg bestanden. Het verwijderen van alle .psd bestanden > 1MB had enig succes, toch liep de backup weer vast.
    Dit gebeurde ook met SilverKeeper 1.1.
    Vanwege de tip dat het aan mijn iMac G4 17 inch HD 80 GB zou kunnen liggen, ben ik nu mijn Homefolder van de iMac met mijn Powerbook aan het backuppen en dat lijkt goed te gaan, maar duurt nog wel een paar uur. Wordt vervolgd.

Bijdrager
    Erjee

Met de Powerbook ben ik verder gekomen met het maken van een backup van mijn home-folder op de iMac dan bij eerdere backup pogingen op mijn iMac zelf, uiteindelijk is SilverKeeper toch vastgelopen.
    Wie heeft er nog een tip?

Bijdrager
    Erjee

Bij een nieuwe poging op de iMac zelf is het gelukt om de hele Home-folder met SilverKeeper 1.1 over te brengen op de backupschijf !!!!!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.