10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    DimitriL

Problemen met het aansluiten van wifi aparatuur

Beste ,

Ik zit hier met een klein probleem en kan nergens geen oplossing vinden aan m’en probleem dus schrijf ik op deze forum in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Setert ik ben overgestapt naar Fibernet (telenet) hebben ze mijn modem moeten veranderen. Zeer blij trouwens over de snelheid dat deze op brengt. Enigste probleem is dat ik problemen heb om wifi aparatuur te laten werken onder mekaar….. ni echt duidelijk.

VB 1: ik zit hier op een Macbook pro, en heb op men iphone een programma dat Rowmote noemt (programme dat dient om je iphone als afstandsbediening te gebruiken voor je macbook) werkt via wifi. Deze werkt setert mijn modem verandering 1 keer op de 2.

VB 2: Ik heb een ander programme op men iphone dat ook dient als afstand bediening dat Remote noemt. Werkt ook via wifi om je macbook pro op afstand te bedienen. Werkt ook 1 keer op de 2.

VB 3: Ik heb een HP printer aangekocht en heb special een model gekozen die met wifi werkt. Dat je geen kabel nodig hebt om af te printen. Werkt ook maar 1 keer op de 2. Soms vind hij de printer, soms niet.

Conclusie, alles wat met een wifi verbinding te maken heeft werkt maar af en toe. Ik heb nogtans geen Fire Wall en heb nooit geen internet verlies ofzo…. Ik snap het echt niet. Kan iemand me hier helpen ?

Bijdrager
    readefries

Kun je beschrijven hoe je netwerk is opgebouwd en is ingesteld?

Bijdrager
    dionysos

Volgens mij ligt het aan de draadloze router van telenet (ik vermoed dat je ook de all-in one modem hebt?)
    Bij een vriend had ik hetzelfde probleem, remote werkte helft van de keren niet.
    Enige oplossing volgens mij is een andere draadloze router achter de modem van telenet hangen en het draadloos van telenet uit te schakelen.

Bijdrager
    DimitriL

???? Hoe kan dat ??? Laat de telenet modem je niet toe om verbinding te maken met andere wifi aparatuur ofzo ? Lijkt me bijna onmogelijk….

Bijdrager
    dionysos

zal hoogstwaarschijnlijk aan kwaliteit van software/hardware liggen. Waarschijnlijk een bug

Bijdrager
    DimitriL

@glitch Ik ben een beginner van alles wat computer netwerk betreft. Kan je aleen maar zeggen dat het om een wifi verbinding gaat, met een modem dat telenet geplaatst heeft met als abonement, Fibernet 60. Aan deze zijn 2 computers aangesloten via wifi. Ik denk dat het een all in one modem is… ni zeker…

Ik had vroeger een wifi modem dat ik gekocht had bij de media markt en daar werkte alles perfect !
    setters die modem verandering laat alles de wensen over…..

Bijdrager
    Franky Mac

Beetje moeilijk om op afstand te zien wat er aan de hand is. Wat ik me kan voorstellen is dat zowel je Fibernet modem als je WIFI-router een DHCP-server hebben en hierdoor krijgen je draadloze apparaten de ene keer een goed IP-nummer en de andere keer een verkeerde (ander netwerk range). Heb je ook problemen met je iPhone bij het Internetten via WIFI? Of heb je alleen problemen met die remote control software?

Bij mijn Canon WIFI-printer kan ik zien welk IP-nummer hij heeft, misschien kan dat ook bij je HP. Als dat mogelijk is vergelijk dan eens de IP-nummers.

Bijdrager
    DimitriL

@Franky mac, thx voor je antwoord, heb ik nagekeken.
    printer: 192.168.0.100
    Macbook pro: 192.168.0.212
    Iphone: 192.168.0.219

Met men iphone heb ik in het algemeen geen problemen, kan steeds op het internet zonder enig probleem. Het probleem ligt hem bij apps zoals bijvoorbeeld in mijn geval, rowmote en remote die een wifi verbinding leggen tussen mijn iphone en macbook voor mijn macbook op afstand te behandelen.

Bijdrager
    Franky Mac

Ziet er goed uit, helaas heb ik geen ervaring met die programma’s.

Bijdrager
    major

Hoi

Ik heb net hetzelfde probleem, maar dan met een ethernetschijf, die ik als Time-machine-disk gebruik. De Telenet-installateur had nog mijn oude router laten staan en me aangeraden om deze te blijven gebruiken. Maar ik wou niet luisteren omdat de router in de modem een veel sterker signaal stuurt dan mijn router (54 Mbs). Helaas heb ik binnen de kortste keren terug mijn router aan de modem gehangen. Ik blijf de telenet-modem wel gebruiken als gast-netwerk en de router als prive-netwerk.
    Rest mij geen andere keuze om een sterkere router te kopen om van de snelheid te kunnen genieten.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.