3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    garretje

Problemen met hd uit drobo

Hoi ik ben nieuw hier maar wil gelijk vragen of iemand mij kan helpen met een major problem

Ik ben aan het stoeien geweest met een drobo en als leek dacht ik dat ik deze kon gebruiken als een soort Dock maar blijkt het een Raid achting systeem te zijn waar ik hem eigenlijk niet voor bedoeld had.
    nu is het volgende gebeurd , ik heb een hd met data in de drobo gedaan om te kijken of hij deze leest maar kreeg de melding dat ik eerst moest formatteren.
    Niet gedaan maar schijnbaar heeft drobo wel iets gedaan waar ik nu een probleem mee heb , ik kan de hd niet meer in als ik deze in een dock stop .
    Ik ben een beginnende apple gebruiker en snap er echt niks van hoe ik dit nu moet oplossen.
    Formateren snap ik maar betekend verlies van de data en dat wil ik echt voorkomen en die drobo die gaat linea recta terug naar de winkel daar ben ik wel klaar mee.
    Wie o wie kan mij helpen

Bijdrager
    Artell

Dus je schaft een (toch niet echt goedkope) Drobo aan zonder je jezelf er over te informeren en bent er nu wel klaar mee:confused: Alles op de doos van de Drobo schreeuwt toch RAID etc… :sealed:

Als je de schijf weer in een dock stopt kun je dan met het schijfhulpprogramma nog wel partitiegegevens zien? En als je de schijf aan je oude pc (als je die nog hebt) hangt? Dit soort RAID behuizingen schrijven wat informatie in de bootsector van de schijf ter identificatie en daar kon je nu wel eens last van hebben.

Bijdrager
    Edwin

Zonde zonde… waar de meesten stikken van de externe harddisks had een prachtige Drobo veel beter voldaan.

Ik kan mij niet herinneren dat de Drobo zelfs maar vraagt om te formatteren, de harddisk wordt onmiddelijk geformatteerd en toegevoegd aan de bestaande volume. Tenzij het de eerste harddisk in de Drobo is dan wordt gevraagd hoe groot de initiele volume mag zijn (2TB tot 16TB)

Zie video op http://www.drobo.com/how-it-works/index.php

Ik realiseer me dat je probleem hier niet mee is opgelost maar hou die Drobo en verdiep je dan achteraf maar wat voor uniek product je hebt gekocht.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.