3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    janhuntjens

Problemen met Finder sinds Lion

Meestal als ik een probleempje met mijn Mac heb is snel opgezocht hoe en wat. Voor dit probleem vind ik echter geen oplossing:

Sinds mijn update naar Lion doet Finder nogal raar. Ik heb ‘All My Files’ gesorteerd op datum laatst geopend, hier staat dan onder ‘previous 7 days’ een bestand dat ik vermoedelijk 13 augustus geopend zou hebben. Ik zou echter zweren dat ik de afgelopen weken gewoon aan het werk ben geweest, en zelfs vandaag al meerdere bestanden open heb gehad. Hier gaat dus iets mis volgens mij.

Verder, en dit is eigenlijk het grote probleem: Als ik bestanden opsla in Photoshop of dergelijke, in een map die ik al open heb staan, dan komen deze bestanden er niet bij te staan in Finder. Ik zie dan gewoon de map met vier bestanden, terwijl er een vijfde bij zou moeten staan. Vensters sluiten en opnieuw naar de map navigeren helpt niet. Als ik dan in spotlight het nieuwe bestand zoek, en cmd+click, dan springt hij er opeens wel bij. Vrij irritant, zeg maar….

Is iemand van jullie dit probleem al eens tegen gekomen? Ik heb zelf al eens de gebruikelijke verify disk gedaan, die was in orde. Permissions repair was ook in orde.

Bijdrager
    janhuntjens

Oh, wellicht nog goed om te vermelden: Mijn Safari heeft ook problemen. Ik heb een grijs vlak achter de witte adresbalk staan, en hij is over het algemeen erg traag. Ik kwam wel wat topics tegen met dit probleem, maar nergens een oplossing, draai nu dus maar Chrome. Misschien heeft het een verband met bovenstaand probleem.

Ik heb een Macbook Pro 17″ met in de superdrive bay een 500gb HDD, en in de hdd bay een 120gb SSD. Het probleem met de bestanden vind plaats op beide schijven.

Bijdrager
    KR1275
    janhuntjens op 22 augustus 2011

Als ik bestanden opsla in Photoshop of dergelijke, in een map die ik al open heb staan, dan komen deze bestanden er niet bij te staan in Finder. Ik zie dan gewoon de map met vier bestanden, terwijl er een vijfde bij zou moeten staan. Vensters sluiten en opnieuw naar de map navigeren helpt niet. Als ik dan in spotlight het nieuwe bestand zoek, en cmd+click, dan springt hij er opeens wel bij. Vrij irritant, zeg maar….

Bekend probleem. Ik heb dat regelmatig als ik iets gescand heb.

Ben tot u toe vooral erg ontevreden over Lion. Helaas.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.