30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)
  • Q:
    Bijdrager
    COHNY

Problemen met eigen server!

hallo mensen!

ik snap er niets van! eerst deed mijn ftp het wel…en een dag later opeens niet meer! wat kan er fout zijn??

ik lees ergens dat je poort 20 & 21 open moet zetten?? maar hoe doe ik dat? ik heb een speedtouch alcatel router. heeft iemand die ook??/

ik hoop dat iemand me kan helpen zodat me server weer online komt!

Bijdrager
    araminta

Open System Preferences (Systeeminstellingen)

Ga naar Sharing (Samengebruik)

Bij tabblad Services (whatever) kun je FTP openzetten in je firewall.

Als je router standaard geconfigureerd is hoef je daar weinig te doen, die routeert alles door naar je Mac. Heb je meerdere mac’s moet je daar een router-entry in aanbrengen, maar gezien het plotse uitvallen zal het hier niet aan liggen.

Succes.

Ik heb trouwens ook zo’n Speedtouch, hoezo?;)

Bijdrager
    COHNY

het lukt nogsteeds niet trouwens!

port 21 is wel open, maar andere kunnen er gewoon niet op…

Bijdrager
    markclausing

draai je wel een service op die poort dan?
    dat is een ftp poort. dan moet je nog een ftp server aanzetten…

Bijdrager
    COHNY

het gekke is dat hij het wel gewoon deed, maar na 1 dag opeens niet meer.

als ik portscan doe, staat port 21 nog wel gewoon open, maar als mensen proberen in te loggen, krijgen ze de melding acces denied

Bijdrager
    COHNY

niemand die een handleiding heeft ofzo?? of die me kan helpen?:oops:

Bijdrager
    COHNY

hij zegt dit:

[code:1:f701300650]Connection refused.
    Check router/firewall settings to make sure all ports are mapped to this machine.
    [/code:1:f701300650]

iemand nu een idee?

Bijdrager
    appleholic

Geef ff een IP, kunnen we testen.

Als je krijgt ‘access denied’, draait de server dus wél.

Bijdrager
    COHNY

ip = 62.100.61.126

Bijdrager
    tricksel

Wat zou kunnen, en daar heb ik zelf ook nog wel ‘ns last van, is dat je IP-adres door de Mac wordt omgezet naar <computernaam>.local. Ik meen dat het iets te maken heeft met Rendez-vous; het is in ieder geval de naam die je opgeeft in je sharing PrefPane (ofwel samengebruik in het NL meen ik).

Iemand een idee?

Bijdrager
    COHNY
    ”tricksel”

Wat zou kunnen, en daar heb ik zelf ook nog wel ‘ns last van, is dat je IP-adres door de Mac wordt omgezet naar <computernaam>.local. Ik meen dat het iets te maken heeft met Rendez-vous; het is in ieder geval de naam die je opgeeft in je sharing PrefPane (ofwel samengebruik in het NL meen ik).

Iemand een idee?

ja inderdaad, dit gebeurt ook wel ja!

Bijdrager
    HSL

staat je router wel goed open?

mijn router vergeet mijn nat instellingen vrij regelmatig..

en als je wil afp-en naar je mac moet je 548 open zetten (is misschien nog maccelijker)

Bijdrager
    tricksel

Nope, staat perfect. Ik zie ook bij http-requests naar mijn servertje toe het adres veranderen naar -in mijn geval- sully.local (jep, genoemd naar Sully uit Monsters, inc….)

Bijdrager
    HSL

ik heb dat wel gehad toen ik een dyndns naar mijn eigen ip had doorverwezen en dan naar een pad doorverwees waar ook de dyndns.org in stond..

bijv. http://hs-l.kicks-ass.net/forum/

maar zover ik het weet heb ik er met 10.3 geen last meer van!

HS-L

Bijdrager
    tricksel

Hmm, wij komen mekaar wel tegen met dat TCP/IP-gezeur :D
    Ik heb er al last van sinds 10.2, en het is eigenlijk nooit anders geweest. Het gekke is, dat het inderdaad zich af en toe NIET voordoet, dan werkt alles als een trein, en ook niet op alle protocollen; FTP werkt bijna nooit, HTTP is een beetje 50-50, en ssh zonder problemen. Voor FTP gebruik ik Timbuktu filetransfer als work-around, maar http is lastiger…

Snap d’r niks van, en kan er ook niet echt veel over vinden. Wat ik nog wil proberen, is om m’n server rechtstreeks m’n externe IP-adres te geven in plaats van m’n router en van daaruit poorten doormappen. Misschien dat dat nog wat beter wil…

Daarnaast heb ik het idee dat ik vooral problemen heb met de “interne” TCP/IP-diensten van Mac OS X, misschien dat ik een dezer dagen nog even WebStar er op smijt…

Bijdrager
    markclausing

als je server weer aanstaat, laat dan moet je even iemand dit commando laten uitvoeren naar jou toe:

telnet 62.100.61.126 21

dan krijgt hij te zien of er een service draait en wat voor eentje meestal ook wel. telnet blijft nuttig om dit soort dingen te zien…:)

Bijdrager
    Erikaatje

sja om maar weer even terug te komen op dit onderwerp!

Er is een alcatel speedtouch modem een mac met panther.. en er wil een ftp server opgezet worden, maar dit lukt niet.. de sererv is ‘running’ maar er kan geen verbinfig gemaakt worden..zowel local als extern

Het lijkt dat er een soort firewall in de router zit!? want als de ‘ping’ gemeten wil worden kan dat niet. .. iemand een iedee hoe we dit gaan oplossen??

alvast bedankt weer!

Bijdrager
    HSL

is dit een alcatel speedtouch home (met 5 lampjes) of een thomson 510 (met 3 lampjes)

en als hij 5 lampjes heeft is hij dan getweaked?

als het ook local niet lukt,.. dan ligt het niet aan de instellingen in de router..
    want ik neem aan dat je met local bedoeld dat hij in hetzelfde subnet zit!

Bijdrager
    Erikaatje

local lukt ook niet nee..tis een 510

Bijdrager
    HSL

dan ligt het iig niet aan de router.. of niet alleen aan de router.!

Bijdrager
    Erikaatje

ah okej.. maar wat kan het dan in godsnaam zijn?

en hoe kan het toch dat hij het wel gedaan heeft en van de ene op de andere dag niet meer?

Bijdrager
    HSL

werkt AFP wel?

Bijdrager
    Erikaatje

ehm en dat is precies? :?

Bijdrager
    HSL

apple file sharing protocol..

Bijdrager
    Erikaatje

ow nu lukt het local wel..

maar hoe komen buiten staanders er nu in?

Bijdrager
    Erikaatje

nou.. ik kan nu verbinding krijgen met z’n server als ik geen port intyp alleen duurt het dan eeuwig (nooit dus) tot hij een file list door krijgt ..als ik dat wel doe (port 21) dan zegt hij connection refused. Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik er wel op kan

Bijdrager
    HSL

in de routing (nat) tabel van de 510 moet je poort 21 doorverwijzen naar het goeie interne ipadres.

en dan ben je klaar!

Bijdrager
    Erikaatje

jeeeeezzzzzzz nu doet hij het!!! echt super..bedankt voor je hulp!! :D 8) :D 8)

Bijdrager
    COHNY

maar nu het volgende!

de download snelheid is veel lager dan dat hij in werkelijkheid zal moeten zijn!

ik heb een 2-8 mits verbinding dus het downlaoden moet toch zeker rond de 75 kb/s liggen…nu komen we nog hoger dan 10kb/s!

is hier ook nog een reden voor?

ik gebruikt btw crush ftp en mac osx

Bijdrager
    HSL
    ”COHNY”

maar nu het volgende!

de download snelheid is veel lager dan dat hij in werkelijkheid zal moeten zijn!

ik heb een 2-8 mits verbinding dus het downlaoden moet toch zeker rond de 75 kb/s liggen…nu komen we nog hoger dan 10kb/s!

is hier ook nog een reden voor?

ik gebruikt btw crush ftp en mac osx

ehm,… hoe snel is de upload van de ftp server ??

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.