24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    iDude

problemen met een airport express:

Hoi

Misschien kan iemand me helpen:

Ik heb problemen met een airport express:

Ik heb een macbook en een draadloos netwerk met een router en een airport express. Het probleem is dat mijn macbook heel vaak ineens zonder reden de airportexpress niet meer kan vinden. Ik ben dan bv in itunes (via airplay) de remote speakers aan het aansturen, en als ik dan de laptop dicht doe (standbye oid) dan kan daarna ineens de airport express niet meer gevonden worden. Ik snap er niks van, want aan het bereik kan het niet liggen (de macbook) is niet van zijn palats geweest, en staat redelijk dichtbij de aiprort express (3 meter) en de router (10 meter). Ik moet dan maar afwachten wanneer hij hem weer vind. Ik snap het niet, want via airpot utility is de airport express dan ook niet meer vindbaar, en het lampje op de airport express is steeds groen gebleven.

Het is heel irristant, omdat ik graag muziek wil draaien, maar ik kan dit probleem dus nietverhelpen.

Weet iemand raad?

Bijdrager
    Hansi2124

Ga naar het waaiertje en klik op open netwerkvoorkeuren.
    Klik dan op Geavanceerd.
    Zorg ervoor dat jouw netwerk bovenaan staat. Klik op OK. Daarna kan je Netwerkvoorkeuren weer afsluiten.

Bijdrager
    iDude

Dank
    Dit was echter al goed ingesteld, dus daaraan kan het niet liggen

Bijdrager
    Hansi2124

Een ander draadloos kanaal zoeken?
    Kijk hiervoor in Systeemprofiel / Netwerk / Airport welke kanalen in jouw buurt in gebruik zijn en probeer daar 5 vanaf te zitten.

Bijdrager
    iDude

okee
    je gaat dus uit van een probleem in het bereik. Volgens mij is dat niet het probleem omdat alle netwerken in de buurt een enorm veel lager (minder krachtig) signaal hebben. ook blijft het probleem bestaan als ik naast de router of de airport express ga zitten. Ook gebeurt het als ik de macbook helemaal niet heb verplaats.
    Misschien toch iets anders?

Bijdrager
    Hansi2124

De AE is toch wel met de router verbonden middels een ethernetkabel?
    Kan je de AE misschien op een andere plaats aan het electriciteitsnetwerk hangen? Misschien zit er een of ander elektrisch apparaat tussen wat het signaal verstoort.

Bijdrager
    Mendoza

Waarom doe je de laptop dicht? Dan valt hij toch in sluimer?

Bijdrager
    mark-a-mac

Hoeveel draadloze netwerken heb je? Als de router en de express beide een draadloos netwerk aanmaken binnen hetzelfde lokale TCP/IP-netwerk, stel ze dan in op ‘roaming’: dezelfde SSID, hetzelfde wachtwoord én een ander kanaal. De Express moet ook nog in brugmodus staan.

Bijdrager
    Cesar

Heb ik ook last van kijk even op mijn post

Verlies internetconnectie

Bijdrager
    Jujuke

Hallo iedereen,

Wie kan mij helpen met mijn probleem. Wanneer ik mijn AE uit de stekker neem en hem de volgende dag terugplaats, kan mijn iMac het opgezette netwerk niet meer vinden. Ik moet de AE dan resetten en opnieuw configureren om er te kunnen mee werken. Is dit normaal? Mag je de AE nooit zonder stroom zetten? Of valt hier iets aan te doen? Alvast bedankt voor de hulp!

Bijdrager
    Hansi2124

Je weet dat het tot enkele minuten kan duren voordat de AE gereed is voor gebruik?
    Maar waarom zou je de AE uit het stopcontact halen?

Bijdrager
    Jujuke

Hansi,

Bedankt voor je reactie. Ja, ik weet dat de AE enkele minuten nodig heeft alvorens je hem kan gebruiken maar ik kon hem gwoon niet meer vinden. Ik moet hem dan volledig resetten en opnieuw configureren.
    Waarom ik hem uit het stopcontact haal? Gewoon om niet alle apparaten die niet continu gebruikt worden stroom te laten verbruiken.:-)

Bijdrager
    Jujuke

Hallo iedereen,

Nu heb ik een ander probleem. Mijn AE heeft maanden zonder probleem gewerkt. De laatste weken doet deze echter vreemd. Ik laat hem continu in de stekker zitten. Wanneer ik mijn Mac opstart verbond deze zich zonder problemen. De laatste weken moet ik tot 3 keer toe verbinding proberen te maken voor de verbinding effectief tot stand komt. Regelmatig ziet mijn Mac de AE niet. Na x aantal tijd ziet hij hem dan wel maar dan is het verschillende keren proberen te verbinden voor dit echt lukt. Aangezien ik maanden aan een stuk dit probleem niet had, graag jullie feedback over wat zou kunnen zijn. Mijn Mac draait OS X SL 10.6.8 en de AE heeft de 802.11 g standaard. Alvast bedankt voor de reacties!

Moderator
    unSOUND

Het zou kunnen zijn dat (nieuwe) netwerken in de buurt jouw netwerk verstoren…

Bijdrager
    Hansi2124

Dus deze AE is al jaren oud, begrijp ik aan dat hij niet hoger kan dan 802.11 g
    Misschien is hij gewoon op en wordt het tijd voor een nieuwe.

Of heb je al gekeken of jouw netwerk bovenaan staat in Systeemvoorkeuren / Netwerk / Geavanceerd/ Voorkeursnetwerken?

Bijdrager
    iDude

Hoi

Toevallig eergisteren na twee jaar kloten ontdekt wat het probleem was: mijn wifirouter zond een gecombineerd, b en g netwerk uit. Dit gaf dus blijkbaar de problemen. Ik heb geen b apparaat meer, heb de instelling gewijzigd naar allen g uitzenden, en sindsdien geen enkel probleem meer.

Bijdrager
    Jujuke

Hansi2124 15 uur geleden #
    Dus deze AE is al jaren oud, begrijp ik aan dat hij niet hoger kan dan 802.11 g
    Misschien is hij gewoon op en wordt het tijd voor een nieuwe. -> is van 2005 en heeft maanden aan een stuk zonder problemen gewerkt

Of heb je al gekeken of jouw netwerk bovenaan staat in Systeemvoorkeuren / Netwerk / Geavanceerd/ Voorkeursnetwerken? -> Nagekeken en mijn netwerk staat bovenaan

Vreemder is dat mijn windows laptop zonder problemen connecteert met mijn AE. Zou het aan een instelling op mijn Mac kunnen liggen?

Bijdrager
    Hansi2124

Daar kan weinig verkeerd aan zijn ingesteld, maar om het toch even te controleren is het handig als je hier dan even schermafbeeldingen plaatst van de diverse vensters in Netwerkvoorkeuren m.b.t. het draadloze gedeelte. Dan gaat het dus ook om de tabs Wi-Fi en TCP/IP.

Bijdrager
    hifi

Hier nethetzelfde gehad. Airport verbonden met een BBOX van belgacom. Timeout en geen verbinding na ontwaken. Het probleem is opgelost door een extreme in de plaats te zetten.

Bijdrager
    Jujuke

Hierbij de schermafbeeldingen:

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/856/schermafbeelding2011112x.png/ ][IMG]http://img856.imageshack.us/img856/3831/schermafbeelding2011112x.th.png[/IMG][/URL]

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/839/schermafbeelding2011112.png/ ][IMG]http://img839.imageshack.us/img839/5881/schermafbeelding2011112.th.png[/IMG][/URL]

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/151/schermafbeelding2011112.png/ ][IMG]http://img151.imageshack.us/img151/5881/schermafbeelding2011112.th.png[/IMG][/URL]

Bijdrager
    stavos

ImageShack en OMT gaan niet samen. Je kunt de afbeeldingen beter vanaf je Mac uploaden naar het forum zelf. Dat doe je met behulp van de “Img” knop, direct boven het vlak waar je je bericht kunt typen.

Bijdrager
    Jujuke

@ Stavos: thx 4 the tip!:grin:

Hierbij dan de Img’s:

Bijdrager
    Goodheart

Als je voor je netwerk een WPA2 wachtwoord hebt ingesteld, waarom dan nog een keer bij 802.1X?

Bijdrager
    Jujuke

Gedeactiveerd bij 802.1X maar hetzelfde probleem blijft bestaan. Vaak moet ik verschillende keren Airport op de iMac aan -en uitschakelen. Heel raar is dat hij mijn netwerk op volle sterkte ontvangt maar bij het proberen verbinden verdwijnt deze. Nog vreemder is dat mijn windows laptop zich altijd en onmiddellijk verbindt met mijn AE. Wie kan helpen???

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.