6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Vriendinnetje

Problemen met e-mail lezen POP 3 via Entourage

Beste mensen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende:
    Sinds een tijdje heb ik een ibook en ik dacht van de week dat het wel leuk zou zijn wanneer ik mijn zakelijke e-mail (die lees ik nu met webmail) op mijn Entourage kon lezen. Ik heb alles ingesteld als account via POP3. Server, inkomende en uitgaande mailserver kloppen, alleen hij geeft de volgende foutmelding:

“Op dit moment kan geen e-mail worden ontvangen.
    De server voor account xxxxx heeft de fout Bad login geretourneerd. Uw gebruikersnaam/wachtwoord of de beveiligingsinstellingen zijn mogelijk onjuist. Wilt u uw wachtwoord opnieuw invoeren?”

En dan moet ik mijn wachtwoord invoeren. Alleen dat is het probleem, username en wachtwoord zijn NIET onjuist!
    Ik heb dit ook gecheckt met mijn provider (Starthosting) en zij zeggen dat het aan mijn beveiligingsinstellingen ligt. Maar wat moet ik aanpassen… en waar?

Weet iemand dit?

Alvast bedankt,
    Joyce

Bijdrager
    Pieterr

Lukt het wel om je emails te lezen als je een account aanmaakt in Apple Mail?

Bijdrager
    Vriendinnetje

met Apple mail krijg ik ook dezelfde melding.

Bijdrager
    palahala

Even los van je problemen: weet je zeker dat je POP wilt gebruiken?

Als je die zakelijke e-mail ook op een andere computer leest, en/of via webmail, dan heb je misschien mappen op de server staan. Dan kun je veel beter voor IMAP of Exchange kiezen, afhankelijk van de server. Met POP haal je de berichten meteen van de server af, tenzij je de standaardinstellingen verandert. En zelfs met andere instellingen snapt POP geen mappen.

Bijdrager
    Vriendinnetje

met IMAP heb ik hetzelfde helaas, vandaar dat ik in mijn vraag POP had gezet.

Bijdrager
    palahala

Apple Mail ondersteunt ook Exchange, soort van. Voor een oude Exchange server op mijn werk (Small Business 2006 geloof ik in mijn geval) moest de systeembeheerder uiteindelijk voor de Macs toch ook IMAP activeren op die Exchange server, en de nodige poorten open zetten in de firewall. In Outlook (op Windows) kun je zonder die IMAP dingen ook iets genaamd “Outlook HTTP-RPC” gebruiken, maar dat werkt volgens mij alleen in Outlook.

Maar als IMAP eenmaal draait dan kun je in OS X Leopard net zo goed dat hele Exchange gebeuren vergeten, want daarmee filtert Apple Mail eigenlijk alleen wat folders weg, die je ook handmatig even weg kunt klikken.

”Mail

An Exchange account allows you to connect to your Exchange server via IMAP, while Mail filters non-email related content from the server.

Verder ondersteunt Appel Mail (in OS X Leopard) toch de Calendar en Contacts niet, dus als je met Mail wilt verbinden met een Exchange server, dan is IMAP net zo goed als Exchange. Vanaf Snow Leopard wordt Exchange wél ondersteund (mogelijk alleen Exchange 2007 en later). Iets uit een oud bericht van me, voor Leopard, en misschien ook voor Snow Leopard:

Selecting “Exchange” solves some issues, but at a cost:

[*:f864bc8457]Microsoft Exchange and Apple Mail use different names for some folders (like Sent Items and Deleted Items for Exchange, and Sent and Trash for Mail). When using “Exchange” rather than IMAP then these name issues are solved automatically.
      [*:f864bc8457]Exchange has some additional folders such as Calendar, Contacts, Journal, RSS Feeds, Sync Issues and Tasks. When using “Exchange” then these odd folders seem to be hidden.
      [*:f864bc8457]The help says “if you enter text in the Outlook Web Access Server field, Mail filters non-email related content from the server”. Apart from the aforementioned Calendar and Contacts folder, this also implies that all calendar and contacts information in any other box (such as public folders, your Inbox, etc) will not show up. A good idea in general, but in the Inbox it means you don’t get calendar invites, and bounced messages are not normal mail either so you would never know if you have messages that didn’t go through. [size=9:f864bc8457](quote)[/size:f864bc8457]
      [*:f864bc8457]Above all: this might need some more network traffic through the so-called “Outlook Web Access” URL.[/list:u:f864bc8457]
      Mocht je in OS X Leopard (of ouder) IMAP willen gebruiken om met een Exchange server te verbinden, en als de systeembeheerder IMAP heeft ingeschakeld en de nodige poorten in de firewall opengezet heeft:

[*:f864bc8457]Menu File, Add Account

[*:f864bc8457]Account Type: IMAP (not Exchange or POP)
          [*:f864bc8457]Incoming Mail Server: the incoming server of your email provider
          [*:f864bc8457]Outgoing Mail Server: the SMTP server of your email provider. This is especially preferred in case of anti-spam SPF records. But if you cannot use that server (like when you don’t know the authentication details, or because your internet provider blocks access to third-party SMTP servers), then use the SMTP server of your own internet provider instead.
          [*:f864bc8457]Use Authentication: yes (even when using the SMTP server of your own internet provider: if you take your notebook on the road, then you’re probably not connected to the internet using your own provider, so to use the outgoing mail server of your own provider you’ll need to provide some credentials)[/list:u:f864bc8457][*:f864bc8457]Mail will now automatically find the preferred (and secure) settings.[/list:u:f864bc8457]
          To ensure the trash is not emptied automatically:

[*:f864bc8457]Preferences, Accounts, tab sheet Mailbox Behaviors
            [*:f864bc8457]Permanently erase deleted messages when: never[/list:u:f864bc8457]
            To make the Sent, Drafts and Trash work (this would not be needed when using “Exchange” rather than plain IMAP):

[*:f864bc8457]After setting up IMAP you need to tell Mail which folder on the server is actually to be used as the Trash, Sent items, etcetera. First let Mail download all your messages, which can take some time — it might even seem that all is done while no folders are visible yet! At some point you’ll see all your folders as stored on the server.

[*:f864bc8457]Select the “Deleted items” folder and choose menu Mailbox, option “Use this mailbox for”. Once you’ve selected the right usage, the server folder will be integrated in Mail’s usual interface.
                [*:f864bc8457]Repeat for “Sent Items”
                [*:f864bc8457]Repeat for “Spam mail”[/list:u:f864bc8457][/list:u:f864bc8457]
                To ensure Windows users see your attachments:

[*:f864bc8457]Choose menu Edit, Attachments, Always Send Windows-Friendly Attachments
                  [*:f864bc8457]Choose menu Edit, Attachments, Always Insert Attachments at End of Message (a bug requires you to first type at least one character in the body when dragging attachments to a message)[/list:u:f864bc8457]

EDIT 27 mei, voor de archieven: in plaats van IMAP zie ook fetchExc – fetches mail with webDAV from MS Exchange 2000/2003 servers (en meer uitleg). Ik heb dat nooit geprobeerd en weet niet of er voordelen zijn boven domweg IMAP. In de komende versie van Mail (Snow Leopard) schijnt Exchange wél ondersteund te worden door Mail, Address Book én iCal (mogelijk alleen vanaf Exchange 2007). Dus je kunt ook gewoon afwachten en wat geld in een upgrade stoppen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.