10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    collo

Problemen met DVI aansluiting Samsung 172x

Hoi!

Ik heb voor bij mn G5 een Samsung 172x scherm gekocht. Geweldige match, het staat perfect erbij! Maar ik heb problemen met de DVI aansluiting. Toen ik voor het eerst opstartte met de DVI kabel erin kreeg ik beeld waar paarse pixels in zaten. Deze pixels dansten een beetje rond en na een tijdje verdween het beeld helemaal:(

VGA werkt wel gewoon, maar via DVI krijg ik geen beeld meer. Het is me opgevallen dat de DVI stekker er aan de monitor kant niet helemaal recht er in gaat. Het platte stekkertje aan de zijkant van de stekker kan dus wel eens het probleem veroorzaken, omdat deze niet goed erin zit.

Is dit een mogelijkheid en verklaart dit mijn problemen of ben ik gewoon dom bezig en zie ik iets over het hoofd?

Collin

Bijdrager
    Ijope

heb je al geprobeert om het scherm te calibreren

anders garantie

Bijdrager
    collo

Er valt weinig te calibreren als er geen signaal gevonden wordt:)

Ik ga ‘m ff testen bij iemand anders en dan breng ik het scherm morgen terug.

Bijdrager
    Sad

Je zegt zelf al dat de stekker aan de ene kant er niet zo goed in gaat. Waarschijnlijk heb je kromm pennetjes die je met een pincet misschien goed krijgt, maar de plug hoort er gewoon keurig recht, netjes en makkelijk in te gaan.

Dus ik zou daar zeker naar (laten) kijken.

Als de pluggen allemaal keurig zitten en je daarna nog raar beeld hebt, dan is je videokaart of monitor stuk, maar check eerst de pluggen.

Bijdrager
    collo

De kabel is gewoon goed denk ik.. want als ik ‘m omdraai gaat het wel netjes recht in mn G5… dus dat zal het niet zijn

Ik denk eerder dat er iets in de connector dit ofzo waardoor de pin er niet 100% goed in gaat.

Bijdrager
    collo

Samsung scherm teruggebracht. Het model is niet meer leverbaar (amper een jaar op de markt geloof ik) en wordt niet meer gemaakt. Teveel problemen

Toen was ik het zat en nu prijkt er op mijn bureau een geniaal 20 inch Apple scherm!!!:)

Bijdrager
    Sad

Whoaaaaaarrrgghhh!!!! Zeer cool. Ik heb ook een Apple 20 inch (de nieuwe dan he).

Was ie veel duurder dan de Samsung?

Bijdrager
    collo

Samsung 17inch = 550, apple 20 inch = 1500..

Bijdrager
    Dustbunny

Klein verschil:) Hey Collin! Ik dacht ik ga even zoeken naar wat er op dit forum geschreven wordt over m’n nieuwe scherm. Juist ja die Samsung:) Ik heb hem nu nog aan m’n oude G4 hangen, maar hopelijk dat ie het ook gaat doen op de bestelde G5.

Op mijn scherm staat dat ie in augustus 2004 geproduceerd is. Sinds wanneer zijn ze er mee gestopt dan? Nu wordt ik een beetje bang…

Daan

Bijdrager
    collo

Daantje! Zet iChat nou eens aan man!:)

Maareuh ze waren een aantal weken geleden niet meer bestelbaar bij zowel MyCom als bij MediaMarkt. Bij MyCom hoorde ik over de problemen met het apparaat.

Die van mij kon geen beeld geven via DVI, dus dat zou ik even goed checken want DVI is voor echte maccers:)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.