10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    buin

Problemen met draadloze download snelheid IMac

Ik heb een timecapsule (TC) gekoppeld aan een ziggo Ubee kabelmodem (120 mb) en hieraan draadloos een laatste model Mac Mini en een jaar oude IMac gekoppeld. Ik gebruik het 5 Ghz draadloos kanaal op de TC, zowel de Imac als de Mac Mini gebruiken dit kanaal. Het gekke is dat de Mac Mini veel hogere download snelheden haalt ( 105 Mb) dan mijn IMac (max 25 Mb) dit terwijl de afstand tot de TC voor beide gelijk is. De afstand is ongeveer 10 meter, zonder gekke obstakels. Als ik de TC rechtstreeks met een kabel verbind met de IMac haal ik de maximale download snelheid van 120 Mb.
    Het probleem zit dus blijkbaar in mijn airport ontvanger van de IMac, hoe kan ik dit verbeteren?
    Dank voor een slimme reactie..

Bijdrager
    Hansi2124

Wat is het getal van RSSI als je [alt]-klikt op het waaiertje van de iMac en Mac mini?

Bijdrager
    buin

iMac RSSI -69
    Mac Mini RSSI -64

Bijdrager
    Hansi2124

Daar ligt het dus niet aan….
    Zit het kaartje goed vast in de iMac? Ik weet niet precies waar dat zit en of je er makkelijk bij kan, maar je zal vast wel een handleiding van jouw type iMac kunnen vinden….

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Op welk kanaal zit je (dus niet je band)? Misschien is het kanaal waar je nu opzit te druk.

Bijdrager
    bouncer

Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als je het 2,4 ghz n-kanaal kiest.

Bijdrager
    Nikita

Tenzij je de nieuwe Unibody Mac mini hebt, zit er in de iMac meer aluminium; dat is (op z’n zachtst gezegd) niet zo goed voor het draadloze signaal. Ik heb zelf een 24″ iMac gehad, en die heb ik uiteindelijk maar aan de kabel gehangen omdat ik het gezeik zat was, en het ding komt toch niet van z’n plaats…

Bijdrager
    buin

Bedankt voor de slimme reacties. Alle kanaal nummers op de N band ben ik afgegaan, 40 lijkt de meest stabiele te zijn en geeft de snelste speedtest. Ook terugschakelen naar 2,4 ghz n-kanaal gaf een negatief resultaat.
    Inderdaad heb ik de nieuwste Mac mini unibody waar ook aardig wat aluminium in zit, mijn Imac is ook de 24”. Ik wist niet dat daar problemen met de airport ontvanger mee waren.

Dan toch maar een UTP kabel laten aanleggen in mijn huis, zijn daar speciale bedrijfjes voor die dat voor een schappelijk prijsje kunnen doen in de buurt van Haarlem?

Bijdrager
    tinus_omt

Je kunt het ook zelf doen, het is niet erg moeilijk.

Bijdrager
    Nikita

Je zou ook naar homeplugs kunnen kijken, die gebruiken het lichtnet om het signaal te verzenden ( “internet via het stopcontact” ).

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.