6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    iJan

Problemen met draadloos internet

Bij ons thuis staan drie iMacs. Alle drie draadloos verbonden met een Livebox van Orange, Tot vorige week werkte alles prima. Plotseling werkte de draadloze verbinding niet meer. Na veel geklooi dacht ik de oplossing te hebben gevonden: ik heb de beveiliging van WEp veranderd naar WPA en alles leek weer te werken. Nu doen twee iMacs het prima, maar een iMac doet het nog steeds niet lekker. Zo onthoud hij bij het WPA-wachtwoord het oude HEX-wachtwoord van 26 tekens. In de sleutelhanger staat het wachtwoord wel goed. Heel af en toe is er wel verbinding (de status van Airport geeft in de menubalk vier balkjes), maar is de verbinding ontzettend langzaam, terwijl de andere twee iMacs een prima snelheid hebben.

Wie weet raad?

Bijdrager
    Pixxa

zit je zeker weten nog wel in de range (afstandbereik van je wifi singaal)

Bijdrager
    iJan

Absoluut. De ‘probleem’-iMac staat naast een iMac zonder problemen en met een goede snelheid.

Bijdrager
    dre brettel

En als je je airport helemaal terug instelt?? Door je netwerk eerst uit de lijst te verwijderen en dan terug er weer in te zetten… Soms wilt dat wel eens helpen.

Bijdrager
    iJan

Heb ik gedaan. Ook een reset helpt niet. Het blijft vreemd dat twee iMacs geen problemen hebben en een wel, terwijl alle instellingen hetzelfde zijn. De probleem-iMac is wel verbonden via Airport maar krijgt geen internetverbinding. Moet ik misschien zelf de IP-adressen toewijzen?

Bijdrager
    Oppie

‘Foute iMac heeft zeker een ‘oude’ AP kaart, en de andere iMac’s ‘nieuwe’ (extreme) AP kaarten?!

Zie mijn probleem: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=71886

Oplossing voor mij was iig alle wachtwoorden weghalen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.