8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    FABMAC

Problemen met de Magic Mouse

Is er iemand toevallig bekend met het volgende probleem:
    Ik heb sinds twee jaar een Imac 27 inch die problemen heeft met de muis.
    Bij bepaalde beweging van de muis slaat de computer regelmatig op zwart en gaat hij opnieuw opstarten.
    Ik heb al andere magic mouses geprobeerd maar dat heeft/geeft hetzelfde probleem.
    Het vervelende is ook dat het probleem zich af en toe zich voordoet. Bijvoorbeeld een aantal dagen een aantal keer per dag en dan ineens weer een maand, soms wel twee maanden, het probleem zich helemaal niet voordoet.
    Ik heb Applecare gebeld en die zeggen dat het de Bluetooth is. Maar er is daar alleen de muis aangesloten.
    Ik heb mijn oude Imac 27 aangesloten als tweede scherm, maar op die computer de bluetooth uitgeschakeld.
    Mogelijk dat er iemand is die dit herkent, dan hoor ik graag.

Bijdrager
    KarelWillem

Als het alleen gebeurt als een bluetooth-muis is aangesloten, dan is het duidelijk dat het probleem bij bluetooth ligt ja.

Dus op dat punt zou ik Apple wel gelijk geven.

Bijdrager
    flierefluiter

En als het bij gebruik van meerdere magic mousse zich voordoet, dan misschien de bluetooth antenne van de iMac. Heb je al eens geprobeerd andere apparaten aan te sluiten via bluetooth en dan de magic mouse niet aansluiten? Speelt het probleem dan ook?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  flierefluiter.

Bijdrager
    FABMAC

Bedankt voor je reactie. Het probleem is natuurlijk dat hij het af en toe wel doet en dan weer maand oid niet. Kijk zou het een ding zijn dat steeds voorkomt dan had ik hem wel in reparatie gegeven. Maar nu blijft dat moeilijk omdat hij het niet constant doet. Ik heb al andere muis geprobeerd, zoals geschreven, maar die had hetzelfde probleem.

Bijdrager
    KarelWillem

Dan is het probleem toch helemaal duidelijk?! Bluetooth van je Mac mankeert wat.

Oplossing is een ander bluetooth stickje er in steken (kost een appel en ei bij de bekende Chinese winkels).

Download Bluetooth Explorer van Apple, selecteer de andere bluetooth stick, en je bent voor 4 euro weer on the run.

http://www.geekguides.co.uk/414/how-to-select-a-bluetooth-adapter-in-os-x/

Bluetooth dongle: http://www.dx.com/nl/p/mini-usb-bluetooth-v3-0-adapter-dongle-121165

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Humain

Is het zo dat het probleem zich voordoet als je met de muis toevallig in een beeldhoek komt?

Bijdrager
    FABMAC

Kijk KarelWillem….daar hebben we wat aan. Bedankt voor je reactie en tip. Ik ga zo’n ding eens aanschaffen en proberen. Nogmaals dank…(y)

En nog een reactie op Humain: Nee…hoor hij doet het overal…..!

Bijdrager
    Humain

Ok, anders had je misschien een schermhoek actief ingesteld:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.